Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
A pécsi Gandhi nem nulláról indult, egy ideje már készült a digitális oktatásra, a bevezetést felgyorsította a vészhelyzet. A Máltai Szeretetszolgálat iskolái nem tartanak itt, de az átálláshoz hagytak türelmi időt, az értékelést átmenetileg mellőzik.
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a Gandhi Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója. Hozzátéve, segítenek a diákjaik internet-elérésének biztosításában is, a kollégái pedig nagyon konstruktívan álltak a kihívás elé, és azóta is folyamatosan és sokat dolgoznak, összeállítják a szükséges tananyagokat, javítják, értékelik a visszaküldött megoldásokat.
Újraértelmezik a személyes kapcsolatokat
„A rendszerünk tehát alapvetően jól működik. A tapasztalatoknak, a kidolgozott rendszernek és tananyagoknak ráadásul biztosan nagy hasznát vesszük a későbbi munkánkban is – ilyen értelemben
a jelenlegi helyzetre egyszerre tekintünk kihívásként és lehetőségként is”
– fogalmazott az igazgató.
Az optimizmusa pedig nem ok nélküli. A Gandhiban ugyanis már két éve eldöntötték, hogy az oktatáshoz intenzívebben használják az informatikai eszközöket. „Azt tapasztaltuk, hogy a hátrányos szociális helyzetből érkező diákok a digitális kompetenciák terén is jelentős lemaradással érkeznek az iskolánkba” – indokolta döntésüket az igazgató.