Ennek a hazai kézművescsapatnak a fenntarthatóság nem üres frázis
Márka és egyben közösség a fenntarthatóság jegyében lakberendezési tárgyakat és öltözékkiegészítőket készítő, hét éve indított kezdeményezés, a Vuuv Works. A koronavírus-járvány alatt még inkább divatba jött a koncepciója.
Nem könnyű kiigazodni azon, ki mit nevez fenntarthatónak: lehet üres kommunikációs frázis, de takarhat csupán az alapanyagában fenntartható terméket is. A magyar Vuuv Works alkotói közössége ennél tovább megy: etikusan, átláthatóan és a példaértékű alkotókat előtérbe helyezve mutatja meg, hogyan, kinek a keze nyomán és mennyi idő alatt készül el egy termék.
Az alkotók által használt alapanyagok természetes eredetűek és helyiek vagy minél közelebbi, európai cégtől vásároltak, tanúsítvánnyal rendelkezők. „Ez azért van így, mert Magyarországon el tudunk menni ellenőrizni a forrást. Beszerezzük az alapanyagot, például megnézzük az alpakákat, kivágjuk a gyékényt, begyűjtjük a festőnövényeket, elhozunk egy kivágott fát, vagy összegyűjthetjük a használt üvegeket” – sorolja Lébényi Anna, a Vuuv Works megálmodója.
Az új divat: hulladékmentes és etikus ruhákba fektet az állam
A fenntarthatóságot középpontba helyező, fiatal divatmárka kapott 15 millió forintos állami befektetést: Vetlényi Alma a tőkét elsődlegesen két területre, a gyártásra és a marketingre fordítja.
Gyerekkora óta imádta a fa illatát, érdekelte, hogyan lehet megformálni. Végzettsége szerint építész, de korábban egy ugyancsak környezettudatos hazai márkánál, a Printánál dolgozott gyártásvezetőként, tervezőként, majd brandmenedzserként is. Hét éve pedig úgy döntött, hogy kitanulja az intarziakészítést – ekkor született meg a Vuuv Works.