Szex és Budapest: alap lett az álszentség a NER-ben
Ha a politikai üzenetek eladása a cél, a kormányközeli sajtó nem finnyás. A keresztényitől távol álló életvitelt is megtűrik a Fideszben, amíg a politikai érdek mást nem diktál.
„Használt bugyiját árulja, és pénzért maszturbál az 50 éves nő” – ez nem csak egy bulvároldal „híre”, hanem a kormánypárti nemzeti-keresztény sajtó ékkövének számító origo.hu címlapján is elérhető cikk volt e hét elején. S nem ez az egyetlen hasonló anyag ezen az oldalon, a következő például az önkielégítéssel ismerteti meg az érdeklődőket. E szerint valamilyen értékválság lehet a kormánypárti lapokat egybeterelő Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) újságjainál, hiszen az alapítványnak a honlapján megjelenő hitvallásában az áll:
Hisszük, hogy a nemzeti, keresztény értékeinket közösen vallva, és a mai kor eszközeivel felvértezve, a jelenlegi és az előttünk álló évtizedek kérdéseire nemzeti alapon önálló válaszokat adhatunk.
Az origo.hu valóban a mai kor eszközeivel van felvértezve, ám nem úgy tűnik, hogy a keresztény értékek jegyében készülne. A lapcsaládhoz tartozó Videa oldalon pedig Magyarország egyik legnagyobb pornófilm-adatbázisához lehet hozzáférni.
Persze látva a KESMA más lapjait, mint a ripost.hu vagy az újra a Metropol nevet felvevő korábbi lokal.hu, az origo címlapja még visszafogottnak tűnik. A ripost.hu tele van erotikus tartalmú tudósításokkal, amiket gyakran egyenesen szentségtörő módon vezetnek fel, mint például az „Úristen: Mitől duzzadtak ilyen hatalmasra Sarka Kata mellei?” címmel megjelenő hírt. Ez amellett, hogy tételesen is szembemegy a tízparancsolat második törvényével („Isten nevét hiába ne vedd”), nem feltétlenül a KESMA által értékként vallott keresztény újságírás legszebb példája. Mindezek fényében enyhén szólva is megmosolyogtató, amikor Szánthó Miklós, a kuratórium elnöke azt nyilatkozza: „A KESMA azért jött létre, hogy őrizze és építse a nemzeti, polgári és keresztény sajtókultúrát.”
Járvány idején is lélegeztetőn tartja az állam a fideszes médiacégeket
Az olvasottság nem számít, de már az sem, hogy érdemi információkat hirdessenek a kormányközeli sajtóban. Ha egy üzenetet tényleg el akar juttatni a kormányzat az emberekhez, akkor nem szégyenlős a világcégeket igénybe venni.