A természethez kapcsolódni, a taposómalomból kiszakadni – ez az új luxus
Elvonulhatunk egy nyugodt helyre, mondjuk egy erdő közepére „a lényegre koncentrálni”, megtalálni a „lelki békét és az egyensúlyt a modern élet rohanása közepette”. Nem lesznek kütyük, csak egy petróleumlámpa vagy egy kis vaskályha, és a teraszról naphosszat bámulhatjuk az erdő zöldjét. Ezt az élményt árulja egy frissen létrejött vállalkozás.
Ki fizetne éjszakánként 160 eurót egy puritán berendezésű fabarakkért, ahol ellátás, hűtőszekrény, villany és wifi sincs, meleg víz csak a zuhanyrózsából folyik, a törülköző feláras, a legközelebbi valamirevaló boltba vagy étterembe pedig csak autóval lehet eljutni, mert a ház egy isten háta mögötti erdőben fekszik? Sokan még akkor is őrültségnek tartanák ezt, ha tudnák, hogy azért egyetlen konnektor a vendégek rendelkezésére áll, amiből feltölthetik a legszükségesebb elektronikus eszközeiket, és a teraszon alkalomadtán meleg fürdőt vehetnek a kihelyezett méretes dézsában.
Egészen másként fest azonban a helyzet, ha a bérbeadó a civilizációs hiányosságok helyett az ilyen körülmények közepette élvezhető előnyöket ecseteli a potenciális kuncsaftoknak. Erre jött rá egy francia marketinges és egy luxemburgi pénzügyi tanácsadó, Clémence Rousseau-Dumarcet és Bernard Van Laethem, akik 2018-ban hozták létre Nutchel nevű vállalkozásukat (a név az angol nutshell, azaz dióhéj szó elfranciásított megfelelője).