Ki fizetne éjszakánként 160 eurót egy puritán berendezésű fabarakkért, ahol ellátás, hűtőszekrény, villany és wifi sincs, meleg víz csak a zuhanyrózsából folyik, a törülköző feláras, a legközelebbi valamirevaló boltba vagy étterembe pedig csak autóval lehet eljutni, mert a ház egy isten háta mögötti erdőben fekszik? Sokan még akkor is őrültségnek tartanák ezt, ha tudnák, hogy azért egyetlen konnektor a vendégek rendelkezésére áll, amiből feltölthetik a legszükségesebb elektronikus eszközeiket, és a teraszon alkalomadtán meleg fürdőt vehetnek a kihelyezett méretes dézsában.
Egészen másként fest azonban a helyzet, ha a bérbeadó a civilizációs hiányosságok helyett az ilyen körülmények közepette élvezhető előnyöket ecseteli a potenciális kuncsaftoknak. Erre jött rá egy francia marketinges és egy luxemburgi pénzügyi tanácsadó, Clémence Rousseau-Dumarcet és Bernard Van Laethem, akik 2018-ban hozták létre Nutchel nevű vállalkozásukat (a név az angol nutshell, azaz dióhéj szó elfranciásított megfelelője).