Öntötte a pénzt az olimpiára a világ legnagyobb luxuscége, de ennél jobb reklámot nem csinálhatott volna magának
Példás szorgalommal szálltak be a párizsi nyári olimpia finanszírozásába a francia cégek, a legnagyobb lendülettel az LVMH luxusipari óriás. A NOB számára is fontos a pénzügyi siker, ami kedvező alapot adhat lejáró szerződései újratárgyalásához.
Kötik az ebet a karóhoz a párizsi szervezők, hogy kijönnek a tervezett költségvetésből, a bevételek pedig magasabbak lesznek, mint a 2012-es londoni olimpia óta bármikor. Nem kell ugyanis megküzdeniük a 2016-os Rio de Janeiró-i játékok káoszával és a koronavírus-járvány miatt 2021-re halasztott tokiói eseményeknél tapasztalt korlátozásokkal. A francia sajtó viszont azt pedzegeti, hogy a hét évvel ezelőtti győztes pályázatban szereplő mintegy 8 milliárd euró inkább 9 és 10 milliárd között lesz, még úgy is, hogy Párizs – zöld- és fenntartható olimpiát ígérve – a meglévő infrastruktúrájára alapozott. A 2016-os labdarúgó-Európa-bajnokságra elkészült vagy korszerűsített stadionokra éppúgy, ahogyan az olyan történelmi kincseire, mint a lovaglásnak és az öttusának otthont adó versailles-i kastélypark, a breaktáncot, a BMX-kerékpárosokat, a 3 × 3-as kosárlabdát és a gördeszkásokat fogadó Concorde tér vagy a strandröplabda színhelyéül szolgáló Mars-mező.
Még a több kiadással is a legolcsóbb lesz a párizsi olimpia a 2008-as pekingi óta, amely a hivatalos adatok szerint alig több mint nyolcmilliárd dollárba került a szervezőknek, ám ezt rajtuk kívül senki sem hiszi el.