Lázár Jánosék miatt egy Klimt-képpel szegényebb lett az ország
Bizonyítékok is vannak arra, hogy a magyar hatóságok engedték ki az országból a pótolhatatlan műkincset, Gustav Klimt festményét, amely ötven éve magyar tulajdonban volt. Az örökségvédelmi szakértőket megtéveszthették, pedig a kép magán viselte a bélyegzőt, amely a festő hagyatéki tárgyaira rákerült.
Magyarországról kerülhetett ki Ausztriába a száz éve lappangó Afrikai herceg portréja című Klimt-kép – a műtárgykereskedő cég eddigi narratívájával szemben –, amelyet a bécsi székhelyű Wienerroither & Kohlbacher Galéria által idén márciusban az egyik legtekintélyesebb műtárgyvásáron mutatott be. Két bizonyítékot is találtunk, hogy 2022-ben a mű Magyarországon lehetett: a Festményvizsgálati Laboratórium azonosította a művet, és egy galériának is felajánlották megvételre.
Lapunk következtetése szerint vajmi kevés az esélye annak, hogy egy osztrák tulajdonos egy Klimt-képpel Budapesten próbálkozzon.
Óriási szenzációnak számított műkereskedelmi körökben, hogy Bécsben előkerült Gustav Klimt száz éve lappangó festménye. Ám találtunk arra utaló nyomokat, hogy a kép valójában Magyarországon volt korábban, és a műtárgyvédelmi hatóság tudta nélkül hagyta el az országot.
A Der Standardosztrák napilap cikkünk nyomán most kiderítette, hogy a 15 millió eurós Klimt-festményt az Építési és Közlekedési Minisztérium engedte ki az országból mint különösebb örökségvédelmi értékkel nem rendelkezőt, mert súlyos mulasztást elkövetve nem ismerte fel azt.
Megkérdeztük a Lázár János vezette minisztériumtól, hogy adtak-e ki a Klimt-képre, vagy ahhoz hasonló, ismeretlen alkotó művére kiviteli engedélyt.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?