Jobline.hu
Jobline.hu
Tetszett a cikk?

Sok munkavállaló tényleg megteszi a legtöbbet, ami tőle telik, de van, amikor nem a tervek szerint sülnek el a dolgok. Mi van, ha tévedünk? Hogyan orvosoljuk a hibát? Hogyan reagáljunk?

A munkahelyi hibákra adott válaszunk több, mint kárellenőrzés. Sokat elárul rólunk, hogyan állunk fel egy hibából. Emellett fontos, hogy legyenek megelőzési stratégiáink annak érdekében, hogy a fülön tudjuk csípni a kisebb hibákat, mielőtt még óriásira duzzadnának.
Ezt a 4 általános forgatókönyvet valószínű mindenki ismeri. Ha legközelebb részünk lesz valamelyikben, tudni fogjuk, mit tegyünk.
1. Forgatókönyv: A határidő közeledik, de nem leszel készen
Kedd délután van, de rájössz, hogy holnapra kész kell lenned valamivel. Már semmilyen lehetőség nincs arra, hogy időben befejezd a projektet, még legalább 2 napra lenne szükséged hozzá. Ne ess kétségbe, még van remény! Így minimalizáld a konfliktust, és enyhítsd meg főnököd szívét:
Vállalj felelősséget: Ismerd el, hogy nem tudtad jól beosztani az idődet, és vállald fel a helyzetet.
Dolgozz ki egy végrehajtási tervet: Mennyi időre van még szükséged a határidőn túl? Milyen lépések kellenek a projekt befejezéséhez?
Értesítsd közvetlenül a felettesedet: Légy őszinte, és ne hibáztass másokat. Azonnal és őszintén kérj elnézést.
Találd ki a lehetséges megoldásokat, és kérj jóváhagyást ehhez.
Miután kész a projekt, gondold ki, hogyan tudnád elkerülni ezt a hibát a jövőben. Ütemezd a feladataidat a naptáradban, állíts be telefonos jelzést, stb.
2. forgatókönyv: A kollégád az őrületbe kerget
Mindegy, hogy egy folyamatosan fecsegő, nehézkes vagy épp nehéz természetű kollégáról van szó, az ilyen emberekkel való munka stresszes. A békés légkör megteremtése azonban mindenki számára jó élményt nyújt. Az interperszonális konfliktusok kezelése és leküzdése kulcsfontosságú puha készség.
Maradj professzionális, és kontrolláld érzelmeidet.
Ne húzz be más kollégát is az ügybe, senkit se állíts magad mellé. Ehelyett keress lehetséges megoldásokat egy társ, egy mentor vagy egy megbízható barát segítségével.
Próbáld jobban megismerni a kollégádat, és megérteni, hogyan dolgozik.
Ha jelentős problémák merülnek fel a munkahelyen, azonnal vidd a HR elé.
3. forgatókönyv: Valós hibát követtél el
Épp befejeztél egy jelentést a csapatodnak, amely több adatot is tartalmaz egy belső elemzésből. Egy kolléga azt suttogja a füledbe, hogy egy kulcsfontosságú százalékot felcseréltél. A jelentést elküldték az egész csapatnak, beleértve a felsővezetést is. Mit tehetsz?
Minden üzleti szakember követ el hibákat. Lehet, hogy kínos az igazság elismerése, de a hibákkal való szembenézés megmutatja az érettségedet, és segít hosszú távon.
Vállalj felelősséget, ne próbáld elrejteni a hibádat. Ne hibáztass másokat a saját hibáidért.
Kérj elnézést, és tanulj az esetből. Kétszer, akár háromszor is ellenőrizd le a jelentéseket a jövőben.
Lépj tovább, és folytass minőségi munkát, hogy bizalmat építs ki a főnököddel és a munkatársakkal.
4. forgatókönyv: Kínos divatbaleset
Néha megesik, hogy valami miatt nem tudunk professzionális megjelenésűek lenni, mert egyszerűen rossz ruhát választottunk reggel, elszakadt a harisnya, leettük a blúzunkat. Ám vannak esetek, amikor megelőzhetjük a bajt. Itt van néhány tipp, hogy mindig jól fessünk az irodában:
Ha interjúzni megyünk, végezzünk előzetes kutatásokat a dress code-ra vonatkozóan.
Új alkalmazottként gondosan olvassuk el az öltözködésre vonatkozó szabályzatot, és tartsuk be az íratlan szabályokat is.
Kávéfolt esetén mindig legyen egy váltóblúzunk az irodai szekrényben.
A sál praktikus kellék, amely mindig kéznél lehet, ha „takarásra” van szükségünk.
Nézzük meg magunkat egy teljes alakos tükörben, és tegyük fel a kérdést, helyzethez illő-e az öltözékünk.
Kínos irodai helyzetek mindig előfordulnak, de ha rugalmasan kezeljük ezeket, a hibáinkból pedig tanulunk, akkor alig akad olyan hiba, amelyet ne lehetne jóvátenni.
A The Recruiter cikke nyomán
A munkahelyi hibákra adott válaszunk több, mint kárellenőrzés. Sokat elárul rólunk, hogyan állunk fel egy hibából. Emellett fontos, hogy legyenek megelőzési stratégiáink annak érdekében, hogy a fülön tudjuk csípni a kisebb hibákat, mielőtt még óriásira duzzadnának. 

Ezt a 4 általános forgatókönyvet valószínű mindenki ismeri. Ha legközelebb részünk lesz valamelyikben, tudni fogjuk, mit tegyünk.

1. forgatókönyv: A határidő közeledik, de nem leszel készen

Kedd délután van, de rájössz, hogy holnapra kész kell lenned valamivel. Már semmilyen lehetőség nincs arra, hogy időben befejezd a projektet, még legalább 2 napra lenne szükséged hozzá. Ne ess kétségbe, még van remény! Így minimalizáld a konfliktust, és enyhítsd meg főnököd szívét:

Vállalj felelősséget: Ismerd el, hogy nem tudtad jól beosztani az idődet, és vállald fel a helyzetet.
Dolgozz ki egy végrehajtási tervet: Mennyi időre van még szükséged a határidőn túl? Milyen lépések kellenek a projekt befejezéséhez? 
Értesítsd közvetlenül a felettesedet: Légy őszinte, és ne hibáztass másokat. Azonnal és őszintén kérj elnézést.
Találd ki a lehetséges megoldásokat, és kérj jóváhagyást ehhez.
Miután kész a projekt, gondold ki, hogyan tudnád elkerülni ezt a hibát a jövőben. Ütemezd a feladataidat a naptáradban, állíts be telefonos jelzést, stb.

2. forgatókönyv: A kollégád az őrületbe kerget. Mindegy, hogy egy folyamatosan fecsegő, nehézkes vagy épp nehéz természetű kollégáról van szó, az ilyen emberekkel való munka stresszes.

A békés légkör megteremtése azonban mindenki számára jó élményt nyújt. Az interperszonális konfliktusok kezelése és leküzdése kulcsfontosságú puha készség.

Maradj professzionális, és kontrolláld érzelmeidet.
Ne húzz be más kollégát is az ügybe, senkit se állíts magad mellé. Ehelyett keress lehetséges megoldásokat egy társ, egy mentor vagy egy megbízható barát segítségével.
Próbáld jobban megismerni a kollégádat, és megérteni, hogyan dolgozik.
Ha jelentős problémák merülnek fel a munkahelyen, azonnal vidd a HR elé.

3. forgatókönyv: Valós hibát követtél el. Épp befejeztél egy jelentést a csapatodnak, amely több adatot is tartalmaz egy belső elemzésből.

Egy kolléga azt suttogja a füledbe, hogy egy kulcsfontosságú százalékot felcseréltél. A jelentést elküldték az egész csapatnak, beleértve a felsővezetést is. Mit tehetsz?

Minden üzleti szakember követ el hibákat. Lehet, hogy kínos az igazság elismerése, de a hibákkal való szembenézés megmutatja az érettségedet, és segít hosszú távon.
Vállalj felelősséget, ne próbáld elrejteni a hibádat. Ne hibáztass másokat a saját hibáidért. 
Kérj elnézést, és tanulj az esetből. Kétszer, akár háromszor is ellenőrizd le a jelentéseket a jövőben.
Lépj tovább, és folytass minőségi munkát, hogy bizalmat építs ki a főnököddel és a munkatársakkal.

4. forgatókönyv: Kínos divatbaleset. Néha megesik, hogy valami miatt nem tudunk professzionális megjelenésűek lenni, mert egyszerűen rossz ruhát választottunk reggel, elszakadt a harisnya, leettük a blúzunkat.

Ám vannak esetek, amikor megelőzhetjük a bajt. Itt van néhány tipp, hogy mindig jól fessünk az irodában:• Ha interjúzni megyünk, végezzünk előzetes kutatásokat a dress code-ra vonatkozóan.

Új alkalmazottként gondosan olvassuk el az öltözködésre vonatkozó szabályzatot, és tartsuk be az íratlan szabályokat is.
Kávéfolt esetén mindig legyen egy váltóblúzunk az irodai szekrényben.
A sál praktikus kellék, amely mindig kéznél lehet, ha „takarásra” van szükségünk.
Nézzük meg magunkat egy teljes alakos tükörben, és tegyük fel a kérdést, helyzethez illő-e az öltözékünk.

Kínos irodai helyzetek mindig előfordulnak, de ha rugalmasan kezeljük ezeket, a hibáinkból pedig tanulunk, akkor alig akad olyan hiba, amelyet ne lehetne jóvátenni.

A The Recruiter cikke nyomán




Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.