Tudja mi az az agilis marketing? - A sikeres tartalomstratégia kulcsa
Szakemberek szerint az agilis marketing hamarosan a sikeres, közönség-fókuszú tartalomgyártás felé vezető legrövidebb út lesz. Kövesse Andrea Fryrear tartalommarketing szakértő útmutatóját és tudja meg, hogyan szervezheti át marketingcsapatát úgy, hogy a lehető leghatékonyabban adaptálhassák ezt a módszert!
Mi az az agilis marketing?
Amennyiben egy marketingcsapat munkája adatvezérelt, és képes könnyen alkalmazkodni a változásokhoz, nevezhetjük őket agilisnak. Ahhoz azonban, hogy valaki egy Agilis csoportban dolgozhasson, komplex működési struktúrára van szükség, amelynek segítségével tovább növelhető az alkalmazkodóképesség is – olvasható a Content Marketing Institute cikkében.
Első lépésként állapítsuk meg céljainkat, és dolgozzunk ki egy hosszú távú tervet. Agilis marketingcsapatként úgy lehetünk a leghatékonyabbak, ha sprintekben dolgozunk. A sprint egy előre meghatározott időintervallum, amely alatt mindig a teljes terv egy-egy darabját teljesítjük. Ezek a leggyakrabban két hetesek, de egy hét és egy hónap között bármilyen időszakot megszabhatunk.
Az Agilis hozzáállás másik fő pillére a stand-up meeting, azaz egy nagyjából 15 perces megbeszélés minden munkanap elején, melynek során a csapat tagjai elmondják, hogyan haladtak munkájukkal az elmúlt 24 órában. Bármilyen furcsán hangzik elsőre, a rendszeres stand-upok rengeteget segíthetnek abban, hogy időben felismerhessünk olyan hibákat, amelyek később akár a végső cél elérését is ellehetetlenítenék.
A hatékony munkavégzés érdekében pedig az alábbiakra kell ügyelnünk egy Agilis marketingcsapat részeként:
- A változásokra mindig adatokkal is alátámasztott megoldásokat keressünk
- Stratégiánk legyen rugalmas
- Tartalomgyártásunk mindig legyen célcsoport-fókuszú
A sprint lényegében egy apróbb megszakítások nélküli tartalomgyártási folyamat – kivitelezhető ez egyáltalán?
„Zéró zavaró tényező? Lehetetlen!” – gondoljuk elsőre. Fontos azonban tisztázni: nem a megszakítások teljes hiányáról van szó, hanem a kisebb volumenűek kizárásáról. Fel kell állítanunk tehát egy fontossági sorrendet: melyek azok a „kiegészítő” feladatok, amik miatt félbehagyjuk a munkát, és melyek azok, amiket ráérünk a sprint után is teljesíteni?
Hogyan győzzem meg a többieket arról, hogy érdemes Agilis attitűdre váltanunk?
Fryrear szerint ez a két módszer lehet a leghatékonyabb:
- Kezdjük kicsiben! Váltsunk egyedül, és néhány héttel később mutassuk be, mennyivel növekedett munkavégzésünk hatékonysága.
- Ha már sikerült egy-két kollégánkat meggyőzni, készítsünk egy alacsony kockázatú pilot-stratégiát, és teszteljük ezen az Agilis hozzáállást.
Mindkét esetben folyamatosan mérjük a munkavégzésünkben beállt változásokat: ezek a mérőszámok segítségünkre lesznek akkor, amikor vezető(i)nknek szeretnénk bemutatni az attitűd előnyeit.
Valóban hatékonyabb az Agilis tartalommarketing stratégia?
Egy szóval: igen!
Mivel az Agilis csapatok a fenti lépéseket követve könnyebben tudnak feladataikra koncentrálni, egyszerűbb számukra a célcsoport-fókuszú anyagok gyártása is. Ez pedig nemcsak az elkészült anyagok mennyiségében, hanem azok minőségében is megmutatkozik.
Mennyi idő után lesz szemmel látható eredménye az Agilis hozzáállásnak?
Néhány sprint „lefutása” egész biztosan szükséges lesz ahhoz, hogy elegendő adatot gyűjtsünk igazunk alátámasztásához, és valóban megmutatkozzanak az előnyök. Emellett pedig az is időbe telhet (néhány hétbe, akár hónapba is), hogy csapatunk teljes mértékben adaptálja az Agilis attitűd alapjait.
Vannak azonban olyan eredmények is, amelyek szinte azonnal kézzel foghatóak: ilyen például a precízebb, pontosabb munkavégzés a kitűzött határidők miatt.
További érdekességeket olvashat az eredeti cikkben! (Angol nyelvű tartalom.)
Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.