BrandLab
BrandLab
Tetszett a cikk?

A vállalati HR-nél a koronavírus-járvány jelentősen felgyorsította a digitalizációs törekvéseket. Például az ötödére rövidült a munkavállalók év végi igazolásainak elkészítésének ideje. Ez a munka az L-SOFT webes szoftverének használatával 30 helyett immár 6 nap alatt elvégezhető, ráadásul ahhoz 25 helyett elegendő csak 3 HR-es kolléga – érzékeltette szemléletesen Bakó Krisztina, az L-SOFT Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A súlyos következményekkel járó pandémiának egy pozitív hatása mindenképpen van: felgyorsította a digitalizációs folyamatokat. A HR területén mit lehet érezni ebből?

A pandémia óriási lökést adott a vállalati digitalizációs törekvéseknek, nem véletlenül: a távolságtartás, az érintkezések csökkentése olyan fogalmak, amelyek mára beépültek a személyes és munkahelyi köztudatba is. Ugyanakkor minden piaci szereplő tudja, hogy nemcsak a pandémia, hanem azt követően az „új normális” körülmények között is szükség van például webes önkiszolgáló szoftverekre, hogy fenntarthassuk a biztonságos HR-folyamatokat. A HR digitalizációs beruházásokból tehát nem csak a szükséghelyzetben profitálhatunk, mert le kellett vonnunk a tanulságot: ne erőltessük a régi módszereinket az új, megváltozott környezeti igények által előidézett folyamatainkra.

Milyen HR-tevékenységek elvégzését könnyíti meg a digitalizáció?

Gyakorlatilag nincs olyan terület a HR-en, „amelynek ne tenne jót” a digitalizáció. Gondoljunk például a lélekölő, nagy tömegű adatrögzítésekre, munkaidő-nyilvántartásokra, szabadságtervezésre, szabadságigénylésre, a munkavállalók felé irányuló adatszolgáltatásokra, és még hosszan sorolhatnánk. Vannak olyan területek is, ahol nyilván nem szabad kiváltani, lélektelenné tenni a közvetlen emberi kommunikációt akkor sem, ha a lehetőség adott lenne. De remekül megtámogathatja a folyamatot, mint például a toborzás esetében a már jól ismert gamification.

Bakó Krisztina, az L-SOFT Zrt. kereskedelmi igazgatója

Mekkora költségekkel jár a digitalizációra való átállás, illetve a digitalizált rendszer működtetése, és ezzel szemben milyen mértékű megtakarítást lehet elérni a hagyományos módszerek elhagyásával?

Nehéz egyszerűen egy összeget mondani, de a megtérülési számításokhoz óriási segítséget nyújthat az év végi igazolások kiadását támogató PIRAMIS IGAZOLÁSaim webes szoftverünkhöz visszajelzett ügyféltapasztalat: a bevezetést megelőzően 1000 fő igazolását 25 kolléga 30 nap alatt állította elő, írta alá, juttatta el a munkavállalóknak és gyűjtötte össze és irattárazta az aláírt dokumentumokat. A szoftverbevezetést követően ugyanezt a feladatot 3 kolléga mindösszesen 6 nap alatt végezte el. Ehhez a lenyűgöző eredményhez szükség volt egy új digitális technológiára, az e-aláírásra is.

A cikk teljes szövegét Adózóna.hu oldalunkon itt olvashatja el.