Üzemanyagcellás Toyota buszok közlekednek Nagoya repterén

A március közepén bevezetett járműveket ezentúl szélesebb körben, a nagoyai Centrair reptér vonzáskörzetében és a reptéren beül is alkalmazzák. Az üzemanyagcellás FCHV-buszokat a Toyota és a Hino együttműködésben gyártja.

  • hvg.hu hvg.hu
Üzemanyagcellás Toyota buszok közlekednek Nagoya repterén

© Toyota
Az FCHV-buszok (fuel cell hybrid vehicle) a teljes Tokoname Bus Route tömegközlekedési útvonalat le fogják fedni, a Chitahanda megállótól egészen a Centrair repülőtéri terminálig a mesterséges szigeten lévő repülőtér belső körútjával együtt Japán negyedik legnagyobb városában. A buszokat majd a JHFC Centrair hidrogéntöltő állomáson tankolják.

A buszokat a Toyota és a Hino közösen fejlesztette ki, közös technológiára és know-how-ra alapozva- a Toyota fejlesztette az üzemanyagcellás hibrid rendszert, a Hino pedig a karosszériát, valamint a busz egyéb alkatrészeit.

Villanymotoros hibrid rendszerű meghajtással rendelkeznek, melyet akkumulátor és nagy nyomású hidrogén gázzal működő üzemanyagcellák látnak el. A működés során nem bocsát ki széndioxidot, melyet felelősnek tartanak a globális felmelegedésért, valamint egyéb légszennyező anyagot sem, mint például nitrogén oxidot. A rendszer rendkívül hatékony energia felhasználású és nagyon csendes. Maximális sebessége 80 kilométer óránként, közúti buszként 62, transzfer buszként 63 ember elszállítására képes.

Farokcsóválásból jeles – az új Superman-film kritikája

Farokcsóválásból jeles – az új Superman-film kritikája

1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt Richard Donner filmjében? Bryan Singer és Zack Snyder bicskája beletört, most James Gunn a kutyakártyát is kijátssza, hátha neki sikerül a lehetetlen. Mozikban a 2025-ös Superman.