szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes-Benz Actros Space-Max annak a követelménynek a megvalósulása, hogy megfelelő körülmények között tudjanak dolgozni és lakni távolsági áruszállító járműveiben a hivatásos gépkocsivezetők. A tanulmány a Mercedes-Benz Trucks standjának egyik fő látványossága volt a 2006. évi Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon.

© daimlerchrysler
Utazni, lakni és aludni – három önálló modellváltozatot adaptált a Mercedes-Benz a sofőrélet e meghatározó motívumaira: a Black Editiont, a Cruisert és a Space-Maxot. Az Actros Space-Max a harmadik tényezőre, azaz a kikapcsolódásra és a kényelmes alvásra helyezi a hangsúlyt. A Black Edition mindenek előtt az utazókényelmet és a minőségi, impozáns külsőt tarotta szem előtt. Az Actros Cruiser valódi otthonérzetet közvetített azáltal, hogy élhető teret varázsolt a sofőrkabinból. Az Actros Space-Max ezt a koncepciót fejlesztette tovább, és rendkívül komfortos alvási lehetőséget kínál a gépkocsivezetőnek.

© daimlerchrysler
Az ágy a tanulmány központi eleme. Különlegessége, hogy nem látszik menet közben. Belesimul a kabin hátfalába, ahonnan elektrohidraulikus segédlettel hajtható ki. A sofőr a 80 centiméter széles, első osztályú matracon feküdve akár a csillagos eget is csodálhatja a nagy méretű automatikus tolótető nyílásán át. Vagy éppen megnézheti kedvenc DVD-jét az e célra szolgáló lejátszó lapos képernyőjén. Az ágy bal és jobb oldalán elhelyezett, tetszés szerint szabályozható fényerejű lámpák barátságos, meleg hangulatot teremtenek az alkalmi hálószobában. Az alvóhely színének és anyagának szándékos megkülönböztetése tovább erősíti a hálószoba érzetet.

© daimlerchrysler
Mivel az ágy használat után visszacsukódik a helyére, sokkal tágasabb az így kialakuló nappali – a szinte teljesen függőleges szögben álló szélvédőüveg is nagyban javítja a térérzetet. A fülke négyméteres külső magassága egyértelműen jelzi, hogy a Mercedes-Benz maximálisan kihasználta a törvény adta lehetőségeket. Az üvegtetőn át sok fény jut be a fülke belsejébe. A berendezés modern és barátságos, két meghatározó anyaga a világos árnyalatú bőr és a diófa. A sofőr a kocsikísérői oldalon kialakított kényelmes fotelben kedvére nyújtózkodhat és lazíthat. Forgatható kivitelénél fogva tökéletesen alkalmas a vezetések közötti szünetek kellemes eltöltésére az ülőalkalmatosság.

A mintaszerű térkihasználású Space-Max tanulmány külseje is felettébb látványos. Fehér metálfényezése, valamint krómozott és nemesacélból készült díszítőelemei hatására elegáns, erőt sugárzó benyomást kelt. Alapja egy Blue-Tec 5 motorral és az új generációs Mercedes Power-Shift automatikus váltóval felszerelt Actros 1860 LS. Az automata erőátviteli szerkezet használata eleve garancia a kényelmes munkavégzésre. A 600 lóerős motor kellő teljesítmény-tartalékot biztosít a stresszmentes, nyugodt vezetéshez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Míg ön alszik

Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.

hvg.hu Autó

Biztonságosabb lesz a jövő kamionja

A DaimlerChrysler újabb és további kiegészítő asszisztens- és biztonsági rendszerek fejlesztésén dolgozik. A forradalmi újdonságnak számító Active Brake Assist (vészfék-asszisztens) csak egyik, igen jelentős képviselője ezeknek. Az Európai Unió projektjének időtartama alatt is – amely a halálos közúti balesetek számát 2010-re felére kívánja csökkenteni - további asszisztens- és biztonsági rendszereket alkalmaznak a Mercedes-Benz Actros járművekben.

hvg.hu Autó

Nálunk is kapható a világ egyik legbiztonságosabb kamionja

Az Európai Unió nagy célokat tűzött ki a nemzetközi teherfuvarozásban: becslései szerint 2030-ra 75 százalékkal megnövekedett teherforgalommal számol. Az EU ugyanakkor 2001 és 2010 között a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát felére kívánja csökkenteni. Ezzel egyidőben a Mercedes-Benz olyan biztonságtechnikai fejlesztéseken dolgozik, amelyek hozzájárulhatnak, a még rossz baleseti statisztikák javításában.

hvg.hu Autó

Nem kell félni a kamiontól!

Közlekedési baleset áldozataként elveszíteni akárcsak egyetlen embert is - pótolhatatlan veszteség: ebben a közúti közlekedés minden résztvevője egyetért. A sokrétű intézkedéseknek köszönhetően a halálos sérüléssel járó közlekedési balesetek aránya évek óta csökkenő tendenciát mutat. Az Európai Unió 25 tagállamánál 1991-ben a halálos baleseti statisztika 71 ezer 160 haláleset volt; 2000-re ez a szám lényegesen, 52 ezer 489–re csökkent.

Autó

Kamionosélet egykor és ma

Inkább egyhangú, mint kalandos; inkább irigyelt, mint vágyott a nemzetközi kamionsofőrök élete. Bezzeg húsz-harminc évvel ezelőtt...