 © daimlerchrysler |
Ágazati elemzők ezt két tényezőnek tulajdonítják: egyrészt a hannoveri IAA teherjármű-kiállítás hatásának, ahol rekord mennyiségű értékesítési szerződést írtak alá, másrészt viszont annak, hogy október 1-jétől az euro-4-normát vezették be Németországban a teherjárművekre, amely alacsonyabb szennyezőanyag-kibocsátási határértéket engedélyez.
Az október 1-je előtt forgalomba kerülő járművekre még a korábbi enyhébb szabályozás vonatkozik, ezért mindenki igyekezett még a határidő előtt forgalomba állítani a megvásárolni tervezett járművét. Egyes elemzők szerint ugyanakkor az is közrejátszik a megnövekedett teherjármű-igényben, hogy a német cégek által külföldre kihelyezett egyes termelési tevékenységek növekvő nyersanyag- ás áruforgalmat gerjesztenek, és a szállításhoz több teherjárműre van szükség.