szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan újszerű motortechnológiai megoldást mutatott be, amely egyensúlyt teremt a motor érzékeny reagálása és teljesítménye, valamint a gazdaságos üzemanyag-felhasználás és az alacsony károsanyag-kibocsátás között. A korszerű VVEL-technológiát a Nissan és az Infiniti modellekben idéntől alkalmazzák.

© Nissan
A Nissan nyilvánosságra hozta, hogy a VVEL-rendszert, amely a széndioxid-kibocsátást akár 10 százalékkal csökkenti, a ”Nissan Zöld Program 2010” keretében a 2007-es pénzügyi évben tervezi bevezetni világszerte piacra hozott termékeiben. Az első modell, amelyben a VVEL-technológiát alkalmazzák, a közelgő New Yorki Autókiállításon bemutatandó Infiniti G37 Coupé lesz. Míg a hagyományos motoroknál a levegő beáramlását fojtószelep szabályozza, a VVEL-rendszerrel felszerelt motorok esetében ezt közvetlenül a szívószelep végzi el, melynek nyitási és zárási időzítését, valamint a szelepemelés mértékét a rendszer folyamatosan szabályozza. A levegőáramlás sokkal hatékonyabb a hengerben, jóval érzékenyebben történik a töltet adagolása, és optimális egyensúly teremthető a teljesítmény és a környezetet védő üzem között. Alacsony és közepes terhelési tartományban a levegő hengerbe történő áramlását – a hagyományos fojtószelepes megoldással ellentétben – a szívószelep szabályozza, közvetlenül az égéstérbe történő belépés előtt, ami a henger átáramlásának megkönnyítése révén javítja a hatásfokot, így sokkal takarékosabb, mint elődje. Azáltal, hogy a beáramló levegő mennyiségét a szívószelep szabályozza, javul a gyorsító képesség, mert már a gyorsítás kezdetétől növekszik a henger feltöltése. Alacsony fordulatszám-tartományban a szívószelep rövidebb időre nyit, ami megakadályozza, hogy a levegő-üzemanyag keverék visszakerüljön a szívócsőbe, így javul a nyomaték-leadás. Magasabb fordulatszám-tartományban a nagyobb szelepnyitás több levegő beáramlását teszi lehetővé, ami által nagyobb a leadott nyomaték. Alacsony és közepes fordulatszám-tartományban a szívószelep emelésének mértéke kicsi, így felgyorsul a levegő beáramlása, az üzemanyag finomabb porlasztással kerül a hengerbe, aminek eredményeként a teljes égési folyamat hatékonyabb, és a szénhidrogén-kibocsátás kisebb lesz.
URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A VVEL-rendszer az alacsony és közepes működési tartományban javítja a legnagyobb mértékben az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, ezért alkalmazása a nagyobb hengerszámú és lökettérfogatú motorok esetében a leghatékonyabb, mert ezek tipikusan ilyen tartományokban üzemelnek.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Nissan Note: ha első a család

A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.

MTI Autó

Bekebelezi a Nissan Dieselt a Volvo

A svéd Volvo a Nissan Diesel japán autógyártó konszernt a részvényesek jóváhagyásával 96 százalékban megszerezheti - jelentette be a hét végén, az ajánlati határidő lejárta után a két haszonjárműveket gyártó konszern.

hvg.hu Autó

Divatos ruhát kapott a Nissan Pathfinder

A Nissan és a Marc Ecko divatcég New Yorkban bemutatta, mi történik akkor, ha az autóipar és ruhaipar cégei közül kettő egyesíti erejét. Az együttműködés eredményei: a Marc Ecko által felöltöztetett Nissan Pathfindert és Nissan Armadát, valamint a Nissan inspirálta ruha- és kiegészítő kollekció.

automenedzser.hu Autó

Nissan teszt: édes csili

A legizmosabb Micra nem csupán erős, hanem meglehetősen szép. Nőiessége ellenére, vagy éppen azért, nagyon tetszett.

automenedzser.hu Autó

Nissan-teszt: klasszikus tekerés

Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.