szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.

© Stiller Ákos


Lágy tavaszi szellő borzolja hajamat, borostáimon elakad egy-egy barka. 120-szal süvítek a rónán át, hátamat forróság önti el. Talán egy álom? Alkoholos pára ébreszt fel, bekapcsoltam az ablakmosót, amitől kicsit eláztam. Hirtelen bevillan a metsző valóság: tavasz van, süt a nap és én éppen kabriózom a viadukt alatt. Soha kellemetlenebb ébredést. Az Opel Astra Twintop nyitott tetővel valóban ébren álmodás.
Ki hinné el, hogy egy Opel izgalmas is lehet, sőt nagyon izgalmas. Ha Astra TT-nek hívják. Ha azért kapta ezt a nevet, mert van egy hasonló nevű felhőtlen vezetési élményt kínáló autó, akkor sem járunk messze az igazságtól. A TT a Twintop rövidítése, a Tigra után az Astra is megkapta a háromrészes, nézőit látványosan hatalmába kerítő robotizált tetőt.

© Stiller Ákos
Tesztautóm Cosmo felszereletségén kívül annyi extrát belepakolt az importőr, hogy az már sok: volt benne DVD-alapú navigációs rendszer Magyarországot is tartalmazó Európa térképpel (431 ezerért), interaktív vezetési rendszer (IDS+ 479 ezer forintért), sebességtartó automatika (49 ezerért), guminyomás-kijelző (49 ezerért), kanyarkövető xenon fényszórók, fényszórómosóval és első ködlámpákkal (199 ezer forint), tolatóradar (69 ezer), fűthető első ülések (89 ezerért), sport futómű (199 ezerért). A műszerfal egyszerű, túl sok adattal nem fáraszt, a navigáció kijelzője nyitott tetővel nem igazán követhető, a középkonzol az Astrából megszokott, ergonomikusan elrendezett sok gombbal.
 

A manuálisan állatható bőr sportülések nem túl kényelmesek, de a sportos autózáshoz elengedhetetlenek. Nagyon magas emberek szenvednek a kupéban, nekik az állandó kabriózást javasolnám. Én megfázva vettem át az autót és biztosan állíthatom, a napkúra jót tett a náthámnak. A kabriókhoz illően nehezek az ajtók, csúnya hanggal csapódnak, a csomagtartó fedelének emeléséhez izom kell, lecsukásához szintén. A csomagtartóban egy elhúzható roló jelzi, hogy meddig érhet a takarónk pakolásilag, ha nyitott tetővel utazunk. Az Opel Astrában nem kell visszazárnunk a tetőt, hogy hozzáférjünk a cuccunkhoz, a becsomagolt tető egy gombnyomásra 25 centire felemelkedik, szabaddá téve az utat a csomagokhoz.

© Stiller Ákos
Az autó nehezen körbelátható: elöl a túl közel lévő középső visszapillantó tükör zavarja a kilátást, felhúzott tetővel a szűk és legtöbbször koszos hátsó szélvédő, a vaskos c-oszlopok és a magas övvonal okozhat gondot. Szerencsére tesztautómban volt tolatóradar, ami persze nyitott tetővel bömbölő magnóval nem sokat ér, ezért is volt egy-két karcolás az autó fenekén (nem én voltam).

Ha 3-4 személlyel használjuk az autót, a be-, kiszállással kínlódni fogunk, az előretolt vezetőülés nem áll vissza a beállított helyére. A hátsó sorban utazni nem leányálom, a 10 éves fiamnak ennek ellenére nagyon tetszett az autó. Adok a szavára, ritkán dicsér autót. Persze hogyan is lehet szidni egy kabriót? Jó, jó, kényelmetlen, zajos, drága, átláthatatlan, megpakolhatatlan, de egy szabadságszerető embernek észnek ellentmondóan kell a nyitott tető, a sportos élménydús vezethetőség, az erős motor, a tavasz illata.

[[ Oldaltörés: Dízel és kabrió (Oldaltörés) ]]




© Stiller Ákos
Eleinte zavaró volt a dízel cicegését hallgatni, de miután megtapasztaltam, hogy a 150 lovas gép milyen lendületre képes, már nem érdekelt a motor. Csak akkor kaptam fel újra a fejem, amikor a sportgombbal felébresztettem az alvó sárkányt. Az intelligens futómű még feszesebben tapad az aszfaltra, vészhelyzetben jobban irányítható, az amúgy is kemény szervokormány még közvetlenebbé válik, az elektronikus gázpedál pedig olyan érzékeny lesz, mint egy szangvinikus kamaszlány. Az autó élményfaktora ekkor éri el a maximumot. A váltó nagyon pontos, simán működik, jó helyen van, a váltás természetes, zökkenőmentes. Fogyasztása kiváló: a 450 kilométeres tesztút során 6,4 liter gázolajat tudtam szétszórni a természetben száz kilométerenként. A 150 lovas motornak a széndioxid-kibocsátása is alacsony: 160 gramm/kilométer.

B. Cs.



Műszaki adatok

Opel Astra Twintop 1,9 CDTI Ecotec Cosmo
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1910
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 2000-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2614
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4476/1759/1411
Csomagtér205/440 liter
Saját tömeg (kg) 1495
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 213
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Országút7,6
Város5,1
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás6,4
CO2 kibocsátás (g/Km) 160
ÁRA 7,282 millió forint




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet kabriónk?

Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

hvg.hu Autó

Tizenöt éve készült az első magyar Opel

Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.

automenedzser.hu Autó

Opel Corsa teszt: a lányok kedvence

Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.

hvg.hu Autó

Az Opel GT lett az év kabriója

Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.