Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d708df71-fbcc-48d2-b138-a2a10b0a3f9c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Scott Bessent szerint sajnálatos, hogy a kínaiak nem akarnak tárgyalni.","shortLead":"Scott Bessent szerint sajnálatos, hogy a kínaiak nem akarnak tárgyalni.","id":"20250409_scott-bessent-kinai-megtorlo-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d708df71-fbcc-48d2-b138-a2a10b0a3f9c.jpg","index":0,"item":"741ae9cc-140b-4b75-9d8a-b8c4cffe2935","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_scott-bessent-kinai-megtorlo-vam","timestamp":"2025. április. 09. 15:33","title":"Amerikai pénzügyminiszter a kínai bosszúvámról: És akkor mi van?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a19b60b5-18cf-412f-a834-c19250cda2d5","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Peter Lindberghet sokan arról ismerik, hogy ott bábáskodott a legnagyobb szupermodellek megszületésénél. Fekete-fehér fotói nem hagytak sok mindent rejtve, és ezzel akarta megváltoztatni azt, ahogyan a világ a nőket látja. A híres német divatfotós ikonikus fényképei most Budapesten is láthatók. ","shortLead":"Peter Lindberghet sokan arról ismerik, hogy ott bábáskodott a legnagyobb szupermodellek megszületésénél. Fekete-fehér...","id":"20250409_peter-lindbergh-mucsarnok-budapesti-fotofesztival-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a19b60b5-18cf-412f-a834-c19250cda2d5.jpg","index":0,"item":"94b611bc-769a-4512-99fd-3f533668dad7","keywords":null,"link":"/360/20250409_peter-lindbergh-mucsarnok-budapesti-fotofesztival-kiallitas","timestamp":"2025. április. 09. 18:00","title":"A fotós, aki előtt a leghíresebbek is hagyták magukat lemezteleníteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6451138d-890a-49ec-b538-18a05341d0d9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ország fővárosában, Santo Domingóban történt balesetben egy tartományi kormányzó, egy korábban első osztályban játszó profi baseballjátékos és egy népszerű énekes is életét vesztette.","shortLead":"Az ország fővárosában, Santo Domingóban történt balesetben egy tartományi kormányzó, egy korábban első osztályban...","id":"20250409_dominika-diszkobaleset-halottak-enekes-politikus-baseball-jatekos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6451138d-890a-49ec-b538-18a05341d0d9.jpg","index":0,"item":"7799d81a-266a-4809-825b-f83ff3da91ea","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_dominika-diszkobaleset-halottak-enekes-politikus-baseball-jatekos","timestamp":"2025. április. 09. 07:21","title":"Legalább 98-an meghaltak, amikor beomlott egy szórakozóhely teteje Dominikában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Utoljára február elején volt ilyen gyenge a forint az euróval szemben.","shortLead":"Utoljára február elején volt ilyen gyenge a forint az euróval szemben.","id":"20250409_forint-euro-arfolyam-vamok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"da660adb-507e-4147-b5eb-ee55b9f98a2a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_forint-euro-arfolyam-vamok-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 12:04","title":"Kéthavi mélypontra küldték a forintot a legújabb vámhírek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bb35097-b7c4-475e-8846-e4ba34d60453","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar kormány hónapok vonakodik beleegyezni az első tárgyalási szakasz megkezdésébe.","shortLead":"A magyar kormány hónapok vonakodik beleegyezni az első tárgyalási szakasz megkezdésébe.","id":"20250410_eu-ukrajna-jogharmonizacio-magyarorszag-blokkolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bb35097-b7c4-475e-8846-e4ba34d60453.jpg","index":0,"item":"c02b3bc3-08ac-4c6e-b174-493695951736","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_eu-ukrajna-jogharmonizacio-magyarorszag-blokkolas","timestamp":"2025. április. 10. 13:30","title":"Egyedül a magyar kormány nem támogatta, hogy elkezdjék az ukrán jogszabályok összehangolását az uniós joggal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c823eb6-aa43-4a08-bd32-dcf2572f7cf9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A főigazgató jogi lépéseket tervez a feltehetően mesterséges intelligenciával készített kép miatt. ","shortLead":"A főigazgató jogi lépéseket tervez a feltehetően mesterséges intelligenciával készített kép miatt. ","id":"20250409_okovacs-szilveszter-operahaz-szakszervezet-testszegyenites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c823eb6-aa43-4a08-bd32-dcf2572f7cf9.jpg","index":0,"item":"f57b56d2-1067-410e-a0c7-2a7f3cc015c4","keywords":null,"link":"/elet/20250409_okovacs-szilveszter-operahaz-szakszervezet-testszegyenites","timestamp":"2025. április. 09. 09:04","title":"Ókovács Szilveszter szerint testszégyenítés, amit az operaházi szakszervezet tett vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Visszatérhetnek a 600 forint alatti árak.","shortLead":"Visszatérhetnek a 600 forint alatti árak.","id":"20250409_Most-megeri-varni-a-tankolassal-komoly-areses-jon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe.jpg","index":0,"item":"c9e8108a-0dae-42f8-b908-c69feb52316e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Most-megeri-varni-a-tankolassal-komoly-areses-jon","timestamp":"2025. április. 09. 10:22","title":"Most megéri várni a tankolással, komoly áresés jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"770fa722-4dde-449c-87dc-6252309a04f4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Európai Bizottság 90 napig még nem vezeti be a tagállamok által jóváhagyott ellenvámokat az USA-val szemben, hogy „teret biztosítson a tárgyalásoknak”. Pedig ezeket az ellenvámokat nem a Trump által 90 napra felfüggesztett vámok, hanem a korábbi (fel nem függesztett) amerikai acél- és alumíniumvámok miatt élesítették volna.","shortLead":"Az Európai Bizottság 90 napig még nem vezeti be a tagállamok által jóváhagyott ellenvámokat az USA-val szemben...","id":"20250410_Brusszel-enged-Trumpnak-90-napig-jegeli-az-ellenvamokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/770fa722-4dde-449c-87dc-6252309a04f4.jpg","index":0,"item":"caafd16f-e653-4117-bed6-76803c509e71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_Brusszel-enged-Trumpnak-90-napig-jegeli-az-ellenvamokat","timestamp":"2025. április. 10. 13:41","title":"Brüsszel enged Trumpnak, 90 napig jegeli az ellenvámokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Lágy tavaszi szellő borzolja hajamat, borostáimon elakad egy-egy barka. 120-szal süvítek a rónán át, hátamat forróság önti el. Talán egy álom? Alkoholos pára ébreszt fel, bekapcsoltam az ablakmosót, amitől kicsit eláztam. Hirtelen bevillan a metsző valóság: tavasz van, süt a nap és én éppen kabriózom a viadukt alatt. Soha kellemetlenebb ébredést. Az Opel Astra Twintop nyitott tetővel valóban ébren álmodás. Ki hinné el, hogy egy Opel izgalmas is lehet, sőt nagyon izgalmas. Ha Astra TT-nek hívják. Ha azért kapta ezt a nevet, mert van egy hasonló nevű felhőtlen vezetési élményt kínáló autó, akkor sem járunk messze az igazságtól. A TT a Twintop rövidítése, a Tigra után az Astra is megkapta a háromrészes, nézőit látványosan hatalmába kerítő robotizált tetőt.
Tesztautóm Cosmo felszereletségén kívül annyi extrát belepakolt az importőr, hogy az már sok: volt benne DVD-alapú navigációs rendszer Magyarországot is tartalmazó Európa térképpel (431 ezerért), interaktív vezetési rendszer (IDS+ 479 ezer forintért), sebességtartó automatika (49 ezerért), guminyomás-kijelző (49 ezerért), kanyarkövető xenon fényszórók, fényszórómosóval és első ködlámpákkal (199 ezer forint), tolatóradar (69 ezer), fűthető első ülések (89 ezerért), sport futómű (199 ezerért). A műszerfal egyszerű, túl sok adattal nem fáraszt, a navigáció kijelzője nyitott tetővel nem igazán követhető, a középkonzol az Astrából megszokott, ergonomikusan elrendezett sok gombbal.
A manuálisan állatható bőr sportülések nem túl kényelmesek, de a sportos autózáshoz elengedhetetlenek. Nagyon magas emberek szenvednek a kupéban, nekik az állandó kabriózást javasolnám. Én megfázva vettem át az autót és biztosan állíthatom, a napkúra jót tett a náthámnak. A kabriókhoz illően nehezek az ajtók, csúnya hanggal csapódnak, a csomagtartó fedelének emeléséhez izom kell, lecsukásához szintén. A csomagtartóban egy elhúzható roló jelzi, hogy meddig érhet a takarónk pakolásilag, ha nyitott tetővel utazunk. Az Opel Astrában nem kell visszazárnunk a tetőt, hogy hozzáférjünk a cuccunkhoz, a becsomagolt tető egy gombnyomásra 25 centire felemelkedik, szabaddá téve az utat a csomagokhoz.
Az autó nehezen körbelátható: elöl a túl közel lévő középső visszapillantó tükör zavarja a kilátást, felhúzott tetővel a szűk és legtöbbször koszos hátsó szélvédő, a vaskos c-oszlopok és a magas övvonal okozhat gondot. Szerencsére tesztautómban volt tolatóradar, ami persze nyitott tetővel bömbölő magnóval nem sokat ér, ezért is volt egy-két karcolás az autó fenekén (nem én voltam).
Ha 3-4 személlyel használjuk az autót, a be-, kiszállással kínlódni fogunk, az előretolt vezetőülés nem áll vissza a beállított helyére. A hátsó sorban utazni nem leányálom, a 10 éves fiamnak ennek ellenére nagyon tetszett az autó. Adok a szavára, ritkán dicsér autót. Persze hogyan is lehet szidni egy kabriót? Jó, jó, kényelmetlen, zajos, drága, átláthatatlan, megpakolhatatlan, de egy szabadságszerető embernek észnek ellentmondóan kell a nyitott tető, a sportos élménydús vezethetőség, az erős motor, a tavasz illata.
Eleinte zavaró volt a dízel cicegését hallgatni, de miután megtapasztaltam, hogy a 150 lovas gép milyen lendületre képes, már nem érdekelt a motor. Csak akkor kaptam fel újra a fejem, amikor a sportgombbal felébresztettem az alvó sárkányt. Az intelligens futómű még feszesebben tapad az aszfaltra, vészhelyzetben jobban irányítható, az amúgy is kemény szervokormány még közvetlenebbé válik, az elektronikus gázpedál pedig olyan érzékeny lesz, mint egy szangvinikus kamaszlány. Az autó élményfaktora ekkor éri el a maximumot. A váltó nagyon pontos, simán működik, jó helyen van, a váltás természetes, zökkenőmentes. Fogyasztása kiváló: a 450 kilométeres tesztút során 6,4 liter gázolajat tudtam szétszórni a természetben száz kilométerenként. A 150 lovas motornak a széndioxid-kibocsátása is alacsony: 160 gramm/kilométer.
Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.