Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bf290754-b017-4262-bf36-3160f65417da","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ezzel a technikával elkerülhető, hogy a madár az embereket tekintse saját fajtársainak, így könnyebb lesz visszaengedni a vadonba.","shortLead":"Ezzel a technikával elkerülhető, hogy a madár az embereket tekintse saját fajtársainak, így könnyebb lesz visszaengedni...","id":"20250505_keselyufioka-kesztyubab-etetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf290754-b017-4262-bf36-3160f65417da.jpg","index":0,"item":"0feca998-2e64-48e9-9e30-98d861fff39d","keywords":null,"link":"/elet/20250505_keselyufioka-kesztyubab-etetes","timestamp":"2025. május. 05. 17:17","title":"Kesztyűbábbal etetik a keselyűfiókát, hogy ne a gondozójához kötődjön – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. május. 05. 07:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3130e492-211a-49a7-958a-56e214140c30","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A képviselő felhívására 17 órától újra a Ferenciek terén tüntetnek a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek alkalmazása ellen.","shortLead":"A képviselő felhívására 17 órától újra a Ferenciek terén tüntetnek a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő...","id":"20250506_hadhazy-akos-gyulekezesi-jog-tuntetes-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3130e492-211a-49a7-958a-56e214140c30.jpg","index":0,"item":"9fa3cef5-2a4b-4936-9bca-7c5e9a682241","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_hadhazy-akos-gyulekezesi-jog-tuntetes-rendorseg","timestamp":"2025. május. 06. 12:00","title":"Hadházy: A rendőrség tudomásul vette a keddi tüntetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Eddig sikeresen lobbiztak a nagy techcégek, hogy ne álljon össze a határidőre a mesterséges intelligencia használatának új szabályrendszere.","shortLead":"Eddig sikeresen lobbiztak a nagy techcégek, hogy ne álljon össze a határidőre a mesterséges intelligencia használatának...","id":"20250506_hatarido-EU-mesterseges-intelligencia-szabalyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3.jpg","index":0,"item":"ff2c332b-dce7-4e20-87b4-7bb2caad64f8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_hatarido-EU-mesterseges-intelligencia-szabalyozas","timestamp":"2025. május. 06. 08:15","title":"Fontos határidőről maradt le az EU a mesterséges intelligencia szabályozásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"7-8 forinttal olcsóbban tankolhatunk literenként. ","shortLead":"7-8 forinttal olcsóbban tankolhatunk literenként. ","id":"20250505_uzemanyag-olajar-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"a3e9f835-08cf-47ab-9644-2cb7b443692a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_uzemanyag-olajar-csokkenes","timestamp":"2025. május. 05. 09:34","title":"Esik az olaj ára, komolyabb árcsökkenés jön a kutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0b8914-8910-4c09-9898-8e317eaed33a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Arról viszont már nem beszélt, hogy a helyzet azért állt elő, mert a kormány által erősen ösztönzött modellváltást vállaló egyetemek elestek az Erasmus programban való részvétel lehetőségétől.","shortLead":"Arról viszont már nem beszélt, hogy a helyzet azért állt elő, mert a kormány által erősen ösztönzött modellváltást...","id":"20250505_hanko-erasmus-brusszel-pannonia-osztondijprogram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0b8914-8910-4c09-9898-8e317eaed33a.jpg","index":0,"item":"e3723b36-a9df-4fed-9bd6-b089fe5614aa","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_hanko-erasmus-brusszel-pannonia-osztondijprogram","timestamp":"2025. május. 05. 13:22","title":"Hankó Balázs egy Brüsszelbe induló Wizz-Air gépre íratta fel, hogy a Pannónia Ösztöndíjprogram jobb, mint az Erasmus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71d07bd2-1585-4212-8ae6-0fb1d0d973b3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit az amerikai vámok hatásaitól.","shortLead":"A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit...","id":"20250506_Trump-vam-szlovakia-tomeges-kirugasok-autogyarak-roviditett-munkaido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71d07bd2-1585-4212-8ae6-0fb1d0d973b3.jpg","index":0,"item":"720bef6f-dd59-452a-978b-dae623a57053","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_Trump-vam-szlovakia-tomeges-kirugasok-autogyarak-roviditett-munkaido","timestamp":"2025. május. 06. 11:29","title":"Trump vámjai miatt választhatnak a szlovákok, tömeges kirúgások jöjjenek-e az autógyárakban vagy rövidített munkaidő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30072c30-29b9-4b2f-b3f0-ba95ad1bf24a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Akinek nem fekszik a műelemzés, az a történelmi események irodalmi feldolgozásáról írhat egy értekezést.","shortLead":"Akinek nem fekszik a műelemzés, az a történelmi események irodalmi feldolgozásáról írhat egy értekezést.","id":"20250505_orkeny-novelle-muelemzes-essze-tortenelem-irodalom-magyarerettsegi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30072c30-29b9-4b2f-b3f0-ba95ad1bf24a.jpg","index":0,"item":"33940b57-3265-41ec-9a0c-1412269d161b","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_orkeny-novelle-muelemzes-essze-tortenelem-irodalom-magyarerettsegi-ebx","timestamp":"2025. május. 05. 10:51","title":"Örkény-novella elemzése vagy esszéírás – ez a magyarérettségi második részének nagy kérdése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Lágy tavaszi szellő borzolja hajamat, borostáimon elakad egy-egy barka. 120-szal süvítek a rónán át, hátamat forróság önti el. Talán egy álom? Alkoholos pára ébreszt fel, bekapcsoltam az ablakmosót, amitől kicsit eláztam. Hirtelen bevillan a metsző valóság: tavasz van, süt a nap és én éppen kabriózom a viadukt alatt. Soha kellemetlenebb ébredést. Az Opel Astra Twintop nyitott tetővel valóban ébren álmodás. Ki hinné el, hogy egy Opel izgalmas is lehet, sőt nagyon izgalmas. Ha Astra TT-nek hívják. Ha azért kapta ezt a nevet, mert van egy hasonló nevű felhőtlen vezetési élményt kínáló autó, akkor sem járunk messze az igazságtól. A TT a Twintop rövidítése, a Tigra után az Astra is megkapta a háromrészes, nézőit látványosan hatalmába kerítő robotizált tetőt.
Tesztautóm Cosmo felszereletségén kívül annyi extrát belepakolt az importőr, hogy az már sok: volt benne DVD-alapú navigációs rendszer Magyarországot is tartalmazó Európa térképpel (431 ezerért), interaktív vezetési rendszer (IDS+ 479 ezer forintért), sebességtartó automatika (49 ezerért), guminyomás-kijelző (49 ezerért), kanyarkövető xenon fényszórók, fényszórómosóval és első ködlámpákkal (199 ezer forint), tolatóradar (69 ezer), fűthető első ülések (89 ezerért), sport futómű (199 ezerért). A műszerfal egyszerű, túl sok adattal nem fáraszt, a navigáció kijelzője nyitott tetővel nem igazán követhető, a középkonzol az Astrából megszokott, ergonomikusan elrendezett sok gombbal.
A manuálisan állatható bőr sportülések nem túl kényelmesek, de a sportos autózáshoz elengedhetetlenek. Nagyon magas emberek szenvednek a kupéban, nekik az állandó kabriózást javasolnám. Én megfázva vettem át az autót és biztosan állíthatom, a napkúra jót tett a náthámnak. A kabriókhoz illően nehezek az ajtók, csúnya hanggal csapódnak, a csomagtartó fedelének emeléséhez izom kell, lecsukásához szintén. A csomagtartóban egy elhúzható roló jelzi, hogy meddig érhet a takarónk pakolásilag, ha nyitott tetővel utazunk. Az Opel Astrában nem kell visszazárnunk a tetőt, hogy hozzáférjünk a cuccunkhoz, a becsomagolt tető egy gombnyomásra 25 centire felemelkedik, szabaddá téve az utat a csomagokhoz.
Az autó nehezen körbelátható: elöl a túl közel lévő középső visszapillantó tükör zavarja a kilátást, felhúzott tetővel a szűk és legtöbbször koszos hátsó szélvédő, a vaskos c-oszlopok és a magas övvonal okozhat gondot. Szerencsére tesztautómban volt tolatóradar, ami persze nyitott tetővel bömbölő magnóval nem sokat ér, ezért is volt egy-két karcolás az autó fenekén (nem én voltam).
Ha 3-4 személlyel használjuk az autót, a be-, kiszállással kínlódni fogunk, az előretolt vezetőülés nem áll vissza a beállított helyére. A hátsó sorban utazni nem leányálom, a 10 éves fiamnak ennek ellenére nagyon tetszett az autó. Adok a szavára, ritkán dicsér autót. Persze hogyan is lehet szidni egy kabriót? Jó, jó, kényelmetlen, zajos, drága, átláthatatlan, megpakolhatatlan, de egy szabadságszerető embernek észnek ellentmondóan kell a nyitott tető, a sportos élménydús vezethetőség, az erős motor, a tavasz illata.
Eleinte zavaró volt a dízel cicegését hallgatni, de miután megtapasztaltam, hogy a 150 lovas gép milyen lendületre képes, már nem érdekelt a motor. Csak akkor kaptam fel újra a fejem, amikor a sportgombbal felébresztettem az alvó sárkányt. Az intelligens futómű még feszesebben tapad az aszfaltra, vészhelyzetben jobban irányítható, az amúgy is kemény szervokormány még közvetlenebbé válik, az elektronikus gázpedál pedig olyan érzékeny lesz, mint egy szangvinikus kamaszlány. Az autó élményfaktora ekkor éri el a maximumot. A váltó nagyon pontos, simán működik, jó helyen van, a váltás természetes, zökkenőmentes. Fogyasztása kiváló: a 450 kilométeres tesztút során 6,4 liter gázolajat tudtam szétszórni a természetben száz kilométerenként. A 150 lovas motornak a széndioxid-kibocsátása is alacsony: 160 gramm/kilométer.
Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.