szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Jato Dynamics adatai szerint a tavalyi évben kicsivel ugyan, de nőtt az európai autópiac. A 15 és fél millió eladott új autóból a legjobban a VW-termékek fogytak, a legkelendőbb autó pedig az Opel Astra.

© VW
Tavalyelőtthöz képest 103 ezer 227 autóval bővült 2006-ban az európai autópiac. Az Európai Unió és az EFTA-államok (Lichtenstein, Izland, Norvégia és Svájc) autóértékesítései alapján továbbra is Németország a legnagyobb vásárló, ott 3,468 millió új autót regisztráltak 2006-ban, 3,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A németek továbbra is a VW Golfot szeretik a legjobban, 125 ezret adtak el ebből a modellből. Európa második legnagyobb piaca Olaszország (2,347 millió eladott autóval), ahol a növekedés 3,6 százalékos volt. A harmadik legnagyobb piacon enyhe csökkenés volt tavaly, Nagy-Britanniában 3,9 százalékkal 2,344 millióra esett a forgalomba helyezések száma. A britek a Ford Focusból vették a legtöbbet.

Európa legkelendőbb autói

Márka, típus

2006-ban értékesített autó

Opel Astra

437 ezer 673

Renault Clio

431 ezer 595

Ford Focus

418 ezer 490

Volkswagen Golf

417 ezer 894

Fiat Punto

401 ezer 22

Ford Fiesta

353 ezer 296

Volkswagen Passat

331 ezer 414

Peugeot 307

306 ezer 558

Volkswagen Polo

294 ezer 762

BMW 3-as

289 ezer 53



© GM Media
Litvániában adták el a legkevesebb újautót, Lettország bővült a leggyorsabban (52 százalékkal), Ausztria, Belgium, Ciprus, Cseh Köztársaság, Írország, Luxemburg, Szlovákia, Svédország és Hollandia autópiaca bővült az egy évvel korábbihoz képest. A márkák közül a Volkswagen adta el a legtöbb autót, a Fiat újra magára talált a tavaly és közel 20 százalékkal növelte eladásait a térségben. Európa legjobban fogyó modellje ennek ellenére az Opel/Vauxhall Astra volt, amely lelökte a Golfot a trónról, ám ha a német örökrangadóba beszámítjuk a Golf Plust is, a VW magasan nyerte a trófeát.

A márkák toplistája

Gyártó

Eladott autók 2006

Változás 2006/2005

Volkswagen

1 millió 669 ezer 837

+7,5 százalék

Opel/Vauxhall

1 millió 320 ezer 913

-3,6 százalék

Renault

1 millió 285 ezer 878

-12,6 százalék

Ford

1 millió 271 ezer 732

+0,5 százalék

Peugeot

1 millió 107 ezer 218

-2,2 százalék

Citroen

910 ezer 906

-2,4 százalék

Fiat

893 ezer 622

+18,7 százalék

Toyota

873 ezer 492

+7,7 százalék

Mercedes

724 ezer 579

+3 százalék

© Peugeot
Az eladásokat elemezve kiderül, hogy Európában a növekvő üzemanyag-árak, a széndioxid-kibocsátással kapcsolatos félelmek, és új termékek megjelenése arra ösztönözte a vásárlók többségét, hogy kisautót vegyenek. A kategóriák között a legnagyobb bővülés a kis- és miniautók, illetve a kisterepjárók piacán következett be. A kisméretű SUV-piacon (sportos szabadidő-autók) három új modell megjelenése és sikere hozott 63,6 százalékos növekedést. A miniautóknál a csehországi Kolinban gyártott Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 ikerhármas hozta meg a fellendülést, ez a szegmens 22,1 százalékkal nőtt. A kisautók piaca, ez Európában a legnagyobb, a maga 3,8 millió autójával hét százalékkal gyarapodott.

Az alábbiakban kategóriánként mutatjuk be a Jato Dynamics és az Automotive News adatai alapján az európai autóeladások győzteseit és veszteseit.

[[ Oldaltörés: A miniktől a középkategóriáig (Oldaltörés) ]]

Miniautók

Közel egymillió minit adtak el Európában 2006-ban, 22,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kolini ikrek sikerei ellenére a legjobban a Fiat minije, a Panda fogyott.



Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Fiat Panda

231 ezer 208

23,3 százalék

Toyota Aygo

96 ezer 241

9,7 százalék

Peugeot 107/106

90 ezer 980

9,2 százalék

Citroen C1/Saxo

87 ezer 456

8,8 százalék

VW Fox/Lupo

77 ezer 451

7,8 százalék

Kia Picanto

76 ezer 528

7,7 százalék

Ford Ka

61 ezer 733

6,2 százalék

Chevrolet Spark/Daewoo Matiz

61 ezer 427

6,2 százalék

Renault Twingo

54 ezer 219

5,5 százalék

Smart fortwo

52 ezer 134

5,3 százalék

Összesen

997 ezer 227

6,4 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Hyundai Atos/Atoz/Amica, Daihatsu Cuore/Charade, Suzuki Alto, Daihatsu Trevis, Seat Arosa, Rover Mini, Kia Pride.

Kisautók

2006-ban a Renault Clio letaszított a Peugeot 206/207-est az élről. A szegmens legdinamikusabban fejlődő autója a Fiat Grande Punto/Punto volt, amely 51 százalékkal jobban fogyott, mint egy évvel korábban. Európa legkedveltebb kategóriája az összpiaci eladások 24,5 százalékát tették ki.

© Renault


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Renault Clio

431 ezer 702

11,3 százalék

Peugeot 207/206

413 ezer 897

10,9 százalék

Fiat Grande Punto/Punto

400 ezer 996

10,5 százalék

Ford Fiesta

353 ezer 644

9,3 százalék

VW Polo

294 ezer 993

7,7 százalék

Opel/Vauxhall Corsa

283 ezer 731

7,4 százalék

Toyota Yaris

238 ezer 334

6,3 százalék

Skoda Fabia

213 ezer 515

5,6 százalék

Citroen C3

210 ezer 700

5,5 százalék

Seat Ibiza

161 ezer 785

4,2 százalék

Összesen

3 millió 811 ezer 9

24,5 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Nissan Micra, Suzuki Swift, Citroen C2, Hyundai Getz, Honda Jazz, Mitsubishi Colt, Chevrolet/Daewoo Kalos, Dacia Logan, Peugeot 1007, Smart forfour, Mazda2, Suzuki Ignis, Seat Cordoba, Daihatsu Sirion, Renault Thalia, Subaru Justy, Honda City, Tata Indica/Indigo, MG Rover City, Daihatsu Materia, Fiat Palio, Mazda Demio, Fiat Uno, Honda Logo, Skoda Felicia.

Alsó-középkategóriás autók

A VW Golf úgy tudta megőrizni vezető pozícióját a kategóriában, hogy piacra dobta a Golf magastetős verzióját, amit a piac lelkesedéssel fogadott. Csak a Golf Plusból 128 ezer fogyott a tavaly Európában. Ha a Golfot és a Golf Plust egy autónak vesszük, ők nyerték Európa legkelendőbb autója címet, ha nem, akkor az Astra.

© VW


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

VW Golf/Golf Plus

545 ezer 608

17,7 százalék

Opel/Vauxhall Astra

435 ezer 640

14,1 százalék

Ford Focus

418 ezer 300

13,6 százalék

Peugeot 307/306

274 ezer 662

8,9 százalék

Renault Megane

235 ezer 100

7,6 százalék

Skoda Octavia

203 ezer 313

6,6 százalék

Citroen C4

184 ezer 691

6 százalék

Toyota Corolla

163 ezer 586

5,3 százalék

Seat Leon

119 ezer 225

3,9 százalék

Honda Civic

99 ezer 480

3,2 százalék

Összesen

3 millió 8 ezer 15

19,8 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Mazda3, Fiat Stilo, VW Jetta, Kia Rio, Nissan Almera, Toyota Prius, Kia Cerato, Chevrolet/Daewoo Lacetti, Hyundai Accent, Mitsubishi Lancer, Seat Toledo, Subaru Impreza, Dodge Caliber, Suzuki Liana, Chrysler PT Cruiser, VW Beetle, MG Rover 25/Streetwise, Fiat Albea, MG Rover 45/MG ZS.

Középkategóriás autók 

A kategória élén a tavaly megújult Passat áll, ami nem is meglepő. Annál inkább az, amilyen mértékben a Passat eladásai nőttek a tavaly: 28,4 százalékkal több fogyott belőle, mint egy évvel korábban, 331 ezer 801 talált gazdára. A ranglistán második Peugeot ennek felét sem tudta eladni.

© VW


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Volkswagen Passat

331 ezer 801

28 százalék

Peugeot 407/406

148 ezer 470

12,5 százalék

Ford Mondeo

131 ezer 695

11,1 százalék

Opel/Vauxhall Vectra/Signum

131 ezer 642

11,1 százalék

Toyota Avensis

116 ezer 893

9,9 százalék

Renault Laguna

76 ezer 304

6,4 százalék

Mazda6

74 ezer 417

6,3 százalék

Citroen C5

65 ezer 456

5,5 százalék

Fiat Croma

36 ezer 673

3,1 százalék

Honda Accord

33 ezer 63

2,8 százalék

Összesen

1 millió 184 ezer 524

7,6 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Nissan Primera, Chevriolet/Daewoo Nubira, Hyundai Elantra, Mitsubishi Carisma, Fiat Marea, Citroen Xantia, Kia Shuma, Mazda 626, Hyundai Lantra, Kia Sephia/Mentor, Mazda Xedos 6.

[[ Oldaltörés: Nagyautóktól egyterűekig (Oldaltörés) ]]

Nagyautók

A Chrysler 300C megtriplázta eladásait 2006-ban, ám mégsem sikerült megelőznie a kissé meggyengülő Subarut. Ötéves hanyatlás után tavaly újra megélénkültek a kategória eladásait, a növekedés jelentős, 15,8 százalékos volt.


© Subaru


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Subaru Legacy/Outback

15 ezer 619

18,2 százalék

Chrysler 300C/300M

14 ezer 51

16,3 százalék

Skoda Superb

14 ezer 17

16,3 százalék

Peugeot 607

9 ezer 838

11,4 százalék

Hyundai Sonata/Sonica

9 ezer 603

11,2 százalék

Citroen C6

5 ezer 260

6,1 százalék

Kia Magentis

4 ezer 962

5,8 százalék

Renault Vel Satis

4 ezer 858

5,7 százalék

Chevrolet/Daewoo Epica

3 ezer 466

4 százalék

Kia Opirus

1 ezer 312

1,5 százalék

Összesen

85 ezer 952

0,6 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Honda Legend, Chevrolet/Daewoo Evanda, Hyundai Grandeur, Hyundai XG, Mitsubishi Galant, Opel/Vauxhall Omega, Toyota Camry, Nissan Maxima QX, Renault Safrane, Kia Clarus/Credos, Chevrolet/Daewoo Leganza, Mazda Xedos 9.

Kupék

A szegmens szereplését a Peugeot szép kupéja mentette meg, megfordítva a kategória ötéves hanyatlását. A francia modellből adták el az európai kupék felét.


© Peugeot


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Peugeot 407/406 Coupé

13 ezer 530

49,5 százalék

Hyundai Coupe

8 ezer 991

32,9 százalék

Chrysler Crossfire

1 ezer 920

7 százalék

Toyota Celica

1 ezer 684

6,2 százalék

Ford Mustang

713

2,6 százalék

Vauxhall Monaro

251

0,9 százalék

Opel/Vauxhall Astra

200

0,7 százalék

Mitsubishi Eclipse

12

0 százalék

Honda Civic

9

0 százalék

Renault Megane

7

0 százalék

Összesen

27 ezer 336

0,2 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Chevrolet Camaro, Honda Prelude, Mazda MX3, Fiat Coupé, Ford Cougar, Ford Puma, Opel/Vauxhall Tigra, Honda Integra, Mitsubishi 3000GT, Nissan 200SX.

Kabriók

A Renault kupé-kabriója tett pontot a Peugeot ötéves egyeduralmának a roadster-kabrió kategóriában. Négy évig a 206CC, 2004-ben a 307 CC volt a király.


© Renault


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Renault Megane CC

32 ezer 344

13,4 százalék

Peugeot 307CC/306C

31 ezer 786

13,1 százalék

Peugeot 206CC

29 ezer 833

12,3 százalék

VW Eos

21 ezer 759

9 százalék

Opel/Vauxhall Tigra TT

20 ezer 406

8,4 százalék

Mazda MX-5

19 ezer 288

8 százalék

Opel/Vauxhall Astra

16 ezer 909

7 százalék

Nissan Micra CC

14 ezer 413

6 százalék

VW Beetle

12 ezer 438

5,1 százalék

Citroen C3 Pluriel

12 ezer 274

5,1 százalék

Összesen

241 ezer 776

1,6 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Smart fortwo, Mitsubishi Colt CZC, Smart roadster, Chrysler PT Cruiser Cabrio, Daihatsu Copen, Chrysler Crossfire, Ford StreetKa, Honda S2000, Toyota MR2/MR, MG TF, Chrysler Sebring Cabrio, Opel/Vauxhall Speedster/VX220, Fiat Barchetta, Ford Focus CC, Fiat Punto, VW Golf.

Kis egyterűek

2003-as bevezetése óta a Meriva vezeti a kisegyterűek szegmensét. Tavalyelőtt a Renault Modus majdnem utolérte, tavaly a Ford Fusion eredt a nyomába.



Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Opel/Vauxhall Meriva

164 ezer 590

32,7 százalék

Ford Fusion

88 ezer 741

17,6 százalék

Renault Modus

78 ezer 130

15,5 százalék

Nissan Note

71 ezer 628

14,2 százalék

Fiat Idea

34 ezer 873

6,9 százalék

Hyundai Matrix

28 ezer 184

5,6 százalék

Opel/Vauxhall Agila

27 ezer 698

5,5 százalék

Suzuki Wagon R+

5 ezer 189

1 százalék

Toyota Yaris Verso

2 ezer 722

0,5 százalék

Mitsubishi Space Star

1 ezer 917

0,4 százalék

Összesen

503 ezer 995

3,2 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Daihatsu YRV, Daihatsu Move, Hyundai Santamo, Daihatsu Gran Move.

Közepes egyterűek

Veszélyben a Renault Scenic 1996 óta tartó uralma, az Opel Zafira erősen közelít. Míg a francia tavaly 14,6 százalékot esett, addig a német 21,1 százalékot nőtt.


© Renault


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Renault Scenic/Grand Scenic

258 ezer 33

21,1 százalék

Opel/Vauxhall Zafira

217 ezer 370

17,7 százalék

Citroen C4 Picasso/Picasso

176 ezer 330

14,4 százalék

VW Touran

167 ezer 610

13,7 százalék

Ford Focus C-MAX

131 ezer 887

10,8 százalék

Toyota Corolla Verso

90 ezer 49

7,3 százalék

Seat Altea

53 ezer 441

4,4 százalék

Mazda5

44 ezer 945

3,7 százalék

Fiat Multipla

27 ezer 162

2,2 százalék

Honda FRV

16 ezer 678

1,4 százalék

Összesen

1 millió 225 ezer 391

7,9 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Kia Carens, Skoda Roomster, Chevrolet/Daewoo Rezzo/Tacuma, Nissan Almera Tino, Mazda Premacy, Honda Stream, Toyota Picnic, Nissan Serena, Mitsubishi Space Runner, Kia Joice.

Nagy egyterűek

Bár 2006 közepén kezdték el a forgalmazását az év autója címet is elnyerő Ford S-Max végzett a második helyen ebben a kategóriában.


© Renault


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Renault Espace/Grand Espace

40 ezer 370

13,1 százalék

Ford S-Max

38 ezer 616

12,6 százalék

VW Sharan

27 ezer 768

9 százalék

Chrysler Voyager/Grand Voyager

25 ezer 531

8,3 százalék

Ford Galaxy

25 ezer 322

8,2 százalék

Mercedes-Benz V-osztály/Viano

22 ezer 780

7,4 százalék

Peugeot 807/806

21 ezer 655

7 százalék

Kia Carnival/Sedona

20 ezer 840

6,8 százalék

Citroen C8/Evasion/Synergie

18 ezer 864

6,1 százalék

Seat Alhambra

16 ezer 35

5,2 százalék

Összesen

307 ezer 552

2 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz R, Mitsubishi Grandis, Hyundai Trajet, Fiat Ulysse, Lancia Phedra/Z, Ssangyong Rodius/Stavic, Toyota Previa, Subaru B9 Tribeca, Toyota Avensis Verso, Mazda MPV, Chevrolet Trans Sport, Mitsubishi Space Wagon, Ford Windstar, Chrysler Pacifica, Honda Odyssey/shuttle, Opel/Vauxhall Sintra, Renault Avantime, Mitsubishi Space Gear.

[[ Oldaltörés: Kis terepjáróktól prémium középkategóriáig (Oldaltörés) ]]

Kis terepjárók

A kis SUV-k piaca 2006-ban kezdett fellendülni két Magyarországon gyártott márka sikerével. A Fiat Sedici és a Suzuki SX4 révén a szegmens eladásai 636 százalékkal nőttek tavaly.


© Suzuki


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Suzuki Jimny

28 ezer 366

30,1 százalék

Suzuki SX4

22 ezer 210

23,6 százalék

Daihatsu Terios

16 ezer 821

17,9 százalék

Fiat Sedici

16 ezer 5

17 százalék

Lada Niva/Taiga

4 ezer 207

4,5 százalék

Jeep Wrangler

2 ezer 461

2,6 százalék

Mitsubishi Pajero Pinin/Montero Io/Shogun Pinin

1 ezer 504

1,6 százalék

Suzuki Vitara

1 ezer 86

1,2 százalék

Honda HR-V

779

0,8 százalék

SsangYong Korando

693

0,7 százalék 

Összesen

94 ezer 153

0,6 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselője: Suzuki Samurai.

Közepes terepjárók

2006-ban a kategória története során először sikerült egy járműnek átlépnie a százezres álomhatárt. A Toyota mellett a Suzukinak is jó éve volt a tavalyi.


© Toyota


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Toyota RAV4

106 ezer 243

22,1 százalék

Suzuki Grand Vitara

62 ezer 781

13,1 százalék

Hyundai Tucson

60 ezer 481

12,6 százalék

Honda CR-V

43 ezer 561

9,1 százalék

Nissan X-Trail

40 ezer 527

8,4 százalék

Kia Sorento

36 ezer 407

7,6 százalék

Kia Sportage

32 ezer 124

6,7százalék

Land Rover Freelander

25 ezer 638

5,3 százalék

Subaru Forester

20 ezer 307

4,2 százalék

SsangYong Kyron

15 ezer 563

3,2 százalék

Összesen

480 ezer 999

3,1 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Chevrolet Captiva, Land Rover Defender, Mitsubishi Outlander, Ford Maverick, Nissan Terrano, Mazda Tribute, Tata Safari, SsangYong Actyon, Opel/Vauxhall Antara, SsangYong Musso, Opel/Vauxhall Frontera.

Nagy terepjárók

A megújult Santa Fe megerősítette a Hyundai pozícióját ebben a szegmensben, a 2005-ös eladásainál 61,4 százalékkal teljesített jobban a modell. A tízes ranglistára csak egy európai autó, a Land Rover Discovery tudott felkerülni, ezt a kategóriát a távol-keleti és amerikai márkák uralják.


© Hyundai


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Hyundai Santa Fe

49 ezer 669

28,4 százalék

Jeep Grand Cherokee

20 ezer 525

11,7 százalék

Land Rover Discovery

19 ezer 781

11,3 százalék

Nissan Pathfinder

18 ezer 399

10,5 százalék

Mitsubishi Pajero/Montero/ Shogun

14 ezer 214

8,1 százalék

Jeep Cherokee

12 ezer 554

7,2 százalék

SsangYong Rexton

11 ezer 563

6,6 százalék

Mitsubishi Pajero Sport/Montero Sport/ Shogun Sport

7 ezer 362

4,2 százalék

Hyundai Terracan

6 ezer 407

3,7 százalék

Nissan Murano

5 ezer 415

3,1 százalék

Összesen

174 ezer 837

1,1 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Jeep Commander, Nissan Patrol GR, Suzuki Grand Vitara XL-7, Saab 9-7X, Ford Ranger, Chevrolet TrailBlazer, Ford Explorer, Chevrolet Tahoe, Dodge Durango, Isuzu Trooper, Chevrolet Blazer, Opel/Vauxhall Monterey, Hyundai Galloper.

Prémium kisautók

Bár a Mercedes-Benz két modellel is jelen van ebben a kategóriában, piaci részesedése harminc százalék feletti, a legkisebb Audi mégis az élen végzett.


© audi.hu


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Audi A3

202 ezer 695

23,6 százalék

Mercedes-Benz A-osztály

147 ezer 919

17,2 százalék

BMW 1-es sorozat

132 ezer 129

15,4 százalék

Mercedes-Benz B-osztály

114 ezer 725

13,3 százalék

Mini

90 ezer 225

10,5 százalék

Lancia Ypsilon

74 ezer 3

8,6 százalék

Alfa Romeo 147

61 ezer 350

7,1 százalék

Lancia Musa

35 ezer 422

4,1 százalék

Volvo C30

1 ezer 573

0,2 százalék

Audi A2

421

0 százalék

Összesen

860 ezer 614

5,5 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Lancia Y, Alfa Romeo 145/146, Lancia Delta.

Prémium alsó-középkategóriás autók 

A korábban domináló Audi A4-est a BMW hármas sorozatának sikerült legyűrnie a tavaly. A Lexus 2006-ban vezette be a dízel modelljeit, az IS 250 százalékkal teljesítette túl a 2005-ös eladásokat.


© Stiller Ákos


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

BMW 3-as sorozat

263 ezer 939

31,1 százalék

Audi A4

212 ezer 663

25,1 százalék

Mercedes-Benz C-osztály

115 ezer 336

13,6 százalék

Volvo V50

66 ezer 765

7,9 százalék

Alfa Romeo 159/156

60 ezer 946

7,2 százalék

Saab 9-3

51 ezer 995

6,1 százalék

Volvo S40

30 ezer 824

3,6 százalék

Jaguar X-type

21 ezer 398

2,5 százalék

Lexus IS

19 ezer 890

2,3 százalék

MG Rover 75/MG ZT/ ZT-T

1 ezer 843

0,2 százalék

Összesen

847 ezer 762

5,5 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Cadillac BLS, Lancia Lybra, Volvo V40.

Prémium középkategóriás autók 

Továbbra is a német márkák hegemóniája jellemző erre a kategóriára, a három nagy német eladásai a szegmens 70 százalékát teszik ki. Az ötös BMW-nek 2006-ban sem sikerült legyőznie az A6-os Audit, erre a megújult ötösnek talán az idén lesz lehetősége.


© audi.hu


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Audi A6

138 ezer 874

25,6 százalék

BMW 5-ös sorozat

125 ezer 381

23,1 százalék

Mercedes-Benz E-osztály

110 ezer 288

20,3 százalék

Volvo V70/XC70

69 ezer 43

12,7 százalék

Saab 9-5

26 ezer 38

4,8 százalék

Volvo S60

21 ezer 430

4 százalék

Mercedes-Benz CLS

20 ezer 238

3,7 százalék

Volvo S80

12 ezer 462

2,3 százalék

Jaguar S-type

10 ezer 270

1,9 százalék

Lexus GS

5 ezer 18

0,9 százalék

Összesen

542 ezer 191

3,5 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Alfa Romeo 166, Lancia Thesis, Cadillac CTS, Lancia K, Volvo S70.

[[ Oldaltörés: Prémium nagyautóktól kishaszon-járművekig (Oldaltörés) ]]

Prémium felsőkategóriás autók 

Az újgenerációs S-osztállyal a Mercedes legyőzhetetlen a kategóriában, a csillagos márka zászlóshajója megduplázta tavalyelőtti eladásait és a piac 42,4 százalékát uralja.


© daimlerchrysler


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Mercedes-Benz S-osztály

24 ezer 808

42,4 százalék

BMW 7-es sorozat

11 ezer 857

20,3 százalék

Audi A8

10 ezer 736

18,3 százalék

Jaguar XJ

4 ezer 535

7,7 százalék

VW Phaeton

3 ezer 445

5,9 százalék

Maserati Quattroporte

1 ezer 197

2 százalék

Bentley Continental FS

1 ezer 116

1,9 százalék

Lexus LS

596

1 százalék

Cadillac STS/Seville

245

0,4 százalék

Összesen

58 ezer 535

0,4 százalék a teljes piacból

Prémium terepjárók

A BMW kisebbik szabadidő-autója megőrizte vezető pozícióját, míg nagyobb testvére jelentősen visszacsúszott a ranglétrán. Megjelentek azonban a piacon a trónkövetelők: az Audi Q7, a Range Rover és a megújult Mercedes M-osztály.


© BMW


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

BMW X3

66 ezer 185

18,8 százalék

Mercedes-Benz M-osztály

58 ezer 362

16,6 százalék

VW Touareg

37 ezer 137

10,5 százalék

Volvo XC90

34 ezer 872

9,9 százalék

Range Rover

33 ezer 497

9,5 százalék

Audi Q7

33 ezer 245

9,4 százalék

BMW X5

29 ezer 750

8,4 százalék

Toyota Land Cruiser

28 ezer 315

8 százalék

Lexus RX

14 ezer 304

4,1 százalék

Porsche Cayenne

10 ezer 765

3,1 százalék

Összesen

352 ezer 277

2,3 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz GL-osztály, Mercedes-Benz G-osztály, Hummer H1, H2, H3, Cadillac SRX, Cadillac Escalade/EXT

Prémium kupék

A prémium kupék piaca két éve esik, az első négy helyen évek óta ugyanazok a típusok cserélik egymást. Ezt a kategóriát a Mercdesek uralják, 2006-ban a Alfa pozíciója gyengült a legjobban, harmadával kevesebb GT-t adtak el, mint 2005-ben, az is igaz, hogy a Brera év közepi megjelenése ezen a tendencián változtatott.


© daimlerchrysler


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Mercedes-Benz C-osztály

25 ezer 460

18,6 százalék

Mercedes-Benz CLK

17 ezer 697

12,9 százalék

BMW 3-as kupé

17 ezer 469

12,8 százalék

Alfa Romeo GT

13 ezer 54

9,5 százalék

Audi TT

12 ezer 866

9,4 százalék

Porsche 911

12 ezer 143

8,9 százalék

Mazda RX-8

8 ezer 333

6,1 százalék

Alfa Romeo Brera/GTV

7 ezer 272

5,3 százalék

Porsche Cayman

6 ezer 827

5 százalék

BMW 6-os kupé

5 ezer 69

3,7 százalék

Összesen

136 ezer 978

0,9 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Jaguar XK, Nissan 350Z, Bentley Continental GT, Mercedes-Benz CL, Chevrolet Corvette, Maserati Coupe, Lotus Exige, BMW Z8, BMW Z1, Volvo C70.

Prémium kabriók

A Mercdes-Benz SLK annak ellenére meg tudta őrizni elsőségét, hogy 26,1 százalékkal visszaestek az eladásai.


© daimlerchrysler


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Mercdes-Benz SLK

27 ezer 123

17,9 százalék

Mini Cabrio

24 ezer 67

15,9 százalék

Audi A4 Cabrio

19 ezer 311

12,8 százalék

BMW Z4 Roadster

15 ezer 787

10,4 százalék

Saab 9-3 Cabrio

11 ezer 95

7,3 százalék

Mercedes-Benz CLK

9 ezer 699

6,4 százalék

Porsche 911 Cabrio

7 ezer 394

4,9 százalék

Porsche Boxter Cabrio

7 ezer 166

4,7 százalék

Volvo C70

6 ezer 768

4,5 százalék

BMW 3-as kabrió

6 ezer 174

4,1 százalék

Összesen

151 ezer 216

1 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz SL, BMW 6-os kabrió, Jaguar XK, Audi TT Cabrio, Nissan 350Z Cabrio, Alfa Romeo Spider, Lotus Elise, Lexus SC, Bentley Continental GT, Maserati Spyder, Cadillac XLR, BMW Z3.

Luxusautók

Az Aston Martin az új V8-as Vantage-dzsel megdöntötte a Ferrari trónját a különleges, méregdrága luxus- és sportkocsik szegmensében. Az Aston Martin eladásai több mint 40 százalékkal nőttek egy év alatt.




Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Aston Martin V8 Vantage

3 ezer 794

47,2 százalék

Ferrari

2 ezer 770

34,5 százalék

Lamborghini

623

7,8 százalék

Rolls-Royce

150

1,9 százalék

Bentley Arnage

148

1,8 százalék

Dodge Viper

139

1,7 százalék

Mercedes-Benz SLR McLaren

104

1,3 százalék

Porsche Carrera GT

101

1,3 százalék

Maybach

72

0,9 százalék

Ford GT

59

0,7 százalék

Összesen

8 ezer 30

0,1 százalék a teljes piacból

A szegmens további képviselői: Audi R8, Bugatti Veyron, Honda NSX.

Kishaszon-járművek

A puttonyos személyautók teherszállító változatainak rangsorát három éve a Berlingo vezeti a Renault Kangoo előtt. A kishaszon-járművek piacán enyhe esés mutatkozott, csak a Caddy és a Doblo növelte eladásait.


© Citroën


Márka, típus

Eladott autó 2006-ban

Piaci részesedés szegmensen belül

Citroen Berlingo

59 ezer 437

26,8 százalék

Renault Kangoo

51 ezer 614

23,2 százalék

VW Caddy

36 ezer 995

16,7 százalék

Peugeot Partner/Ranch

30 ezer 343

13,7 százalék

Fiat Doblo

27 ezer 591

12,4 százalék

Opel Combo Tour

13 ezer 570

6,1 százalék

Ford Transit Connect

2 ezer 149

1 százalék

Mercedes-Benz Vaneo

350

0,2 százalék

Összesen

222 ezer 49

1,4 százalék a teljes piacból

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nem komoly a visszaesés az autópiacon

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.

MTI Autó

Gyorsult az autópiac Európában

Novemberben 1,22 millió új autó kapott rendszámot Európában, 3,9 százalékkal több, mint tavaly novemberben, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken.

MTI/hvg.hu Autó

Újra bővült a magyar autópiac

Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.