Európa legkelendőbb autói – exkluzív toplisták
A Jato Dynamics adatai szerint a tavalyi évben kicsivel ugyan, de nőtt az európai autópiac. A 15 és fél millió eladott új autóból a legjobban a VW-termékek fogytak, a legkelendőbb autó pedig az Opel Astra.
© VW |
Európa legkelendőbb autói
Márka, típus | 2006-ban értékesített autó |
Opel Astra | 437 ezer 673 |
Renault Clio | 431 ezer 595 |
Ford Focus | 418 ezer 490 |
Volkswagen Golf | 417 ezer 894 |
Fiat Punto | 401 ezer 22 |
Ford Fiesta | 353 ezer 296 |
Volkswagen Passat | 331 ezer 414 |
Peugeot 307 | 306 ezer 558 |
Volkswagen Polo | 294 ezer 762 |
BMW 3-as | 289 ezer 53 |
© GM Media |
A márkák toplistája
Gyártó | Eladott autók 2006 | Változás 2006/2005 |
Volkswagen | 1 millió 669 ezer 837 | +7,5 százalék |
Opel/Vauxhall | 1 millió 320 ezer 913 | -3,6 százalék |
Renault | 1 millió 285 ezer 878 | -12,6 százalék |
Ford | 1 millió 271 ezer 732 | +0,5 százalék |
Peugeot | 1 millió 107 ezer 218 | -2,2 százalék |
Citroen | 910 ezer 906 | -2,4 százalék |
Fiat | 893 ezer 622 | +18,7 százalék |
Toyota | 873 ezer 492 | +7,7 százalék |
Mercedes | 724 ezer 579 | +3 százalék |
© Peugeot |
Az alábbiakban kategóriánként mutatjuk be a Jato Dynamics és az Automotive News adatai alapján az európai autóeladások győzteseit és veszteseit.
Miniautók
Közel egymillió minit adtak el Európában 2006-ban, 22,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kolini ikrek sikerei ellenére a legjobban a Fiat minije, a Panda fogyott.
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Fiat Panda | 231 ezer 208 | 23,3 százalék |
Toyota Aygo | 96 ezer 241 | 9,7 százalék |
Peugeot 107/106 | 90 ezer 980 | 9,2 százalék |
Citroen C1/Saxo | 87 ezer 456 | 8,8 százalék |
VW Fox/Lupo | 77 ezer 451 | 7,8 százalék |
Kia Picanto | 76 ezer 528 | 7,7 százalék |
Ford Ka | 61 ezer 733 | 6,2 százalék |
Chevrolet Spark/Daewoo Matiz | 61 ezer 427 | 6,2 százalék |
Renault Twingo | 54 ezer 219 | 5,5 százalék |
Smart fortwo | 52 ezer 134 | 5,3 százalék |
Összesen | 997 ezer 227 | 6,4 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Hyundai Atos/Atoz/Amica, Daihatsu Cuore/Charade, Suzuki Alto, Daihatsu Trevis, Seat Arosa, Rover Mini, Kia Pride.
Kisautók
2006-ban a Renault Clio letaszított a Peugeot 206/207-est az élről. A szegmens legdinamikusabban fejlődő autója a Fiat Grande Punto/Punto volt, amely 51 százalékkal jobban fogyott, mint egy évvel korábban. Európa legkedveltebb kategóriája az összpiaci eladások 24,5 százalékát tették ki.
© Renault |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Renault Clio | 431 ezer 702 | 11,3 százalék |
Peugeot 207/206 | 413 ezer 897 | 10,9 százalék |
Fiat Grande Punto/Punto | 400 ezer 996 | 10,5 százalék |
Ford Fiesta | 353 ezer 644 | 9,3 százalék |
VW Polo | 294 ezer 993 | 7,7 százalék |
Opel/Vauxhall Corsa | 283 ezer 731 | 7,4 százalék |
Toyota Yaris | 238 ezer 334 | 6,3 százalék |
Skoda Fabia | 213 ezer 515 | 5,6 százalék |
Citroen C3 | 210 ezer 700 | 5,5 százalék |
Seat Ibiza | 161 ezer 785 | 4,2 százalék |
Összesen | 3 millió 811 ezer 9 | 24,5 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Nissan Micra, Suzuki Swift, Citroen C2, Hyundai Getz, Honda Jazz, Mitsubishi Colt, Chevrolet/Daewoo Kalos, Dacia Logan, Peugeot 1007, Smart forfour, Mazda2, Suzuki Ignis, Seat Cordoba, Daihatsu Sirion, Renault Thalia, Subaru Justy, Honda City, Tata Indica/Indigo, MG Rover City, Daihatsu Materia, Fiat Palio, Mazda Demio, Fiat Uno, Honda Logo, Skoda Felicia.
Alsó-középkategóriás autók
A VW Golf úgy tudta megőrizni vezető pozícióját a kategóriában, hogy piacra dobta a Golf magastetős verzióját, amit a piac lelkesedéssel fogadott. Csak a Golf Plusból 128 ezer fogyott a tavaly Európában. Ha a Golfot és a Golf Plust egy autónak vesszük, ők nyerték Európa legkelendőbb autója címet, ha nem, akkor az Astra.
© VW |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
VW Golf/Golf Plus | 545 ezer 608 | 17,7 százalék |
Opel/Vauxhall Astra | 435 ezer 640 | 14,1 százalék |
Ford Focus | 418 ezer 300 | 13,6 százalék |
Peugeot 307/306 | 274 ezer 662 | 8,9 százalék |
Renault Megane | 235 ezer 100 | 7,6 százalék |
Skoda Octavia | 203 ezer 313 | 6,6 százalék |
Citroen C4 | 184 ezer 691 | 6 százalék |
Toyota Corolla | 163 ezer 586 | 5,3 százalék |
Seat Leon | 119 ezer 225 | 3,9 százalék |
Honda Civic | 99 ezer 480 | 3,2 százalék |
Összesen | 3 millió 8 ezer 15 | 19,8 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Mazda3, Fiat Stilo, VW Jetta, Kia Rio, Nissan Almera, Toyota Prius, Kia Cerato, Chevrolet/Daewoo Lacetti, Hyundai Accent, Mitsubishi Lancer, Seat Toledo, Subaru Impreza, Dodge Caliber, Suzuki Liana, Chrysler PT Cruiser, VW Beetle, MG Rover 25/Streetwise, Fiat Albea, MG Rover 45/MG ZS.
Középkategóriás autók
A kategória élén a tavaly megújult Passat áll, ami nem is meglepő. Annál inkább az, amilyen mértékben a Passat eladásai nőttek a tavaly: 28,4 százalékkal több fogyott belőle, mint egy évvel korábban, 331 ezer 801 talált gazdára. A ranglistán második Peugeot ennek felét sem tudta eladni.
© VW |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Volkswagen Passat | 331 ezer 801 | 28 százalék |
Peugeot 407/406 | 148 ezer 470 | 12,5 százalék |
Ford Mondeo | 131 ezer 695 | 11,1 százalék |
Opel/Vauxhall Vectra/Signum | 131 ezer 642 | 11,1 százalék |
Toyota Avensis | 116 ezer 893 | 9,9 százalék |
Renault Laguna | 76 ezer 304 | 6,4 százalék |
Mazda6 | 74 ezer 417 | 6,3 százalék |
Citroen C5 | 65 ezer 456 | 5,5 százalék |
Fiat Croma | 36 ezer 673 | 3,1 százalék |
Honda Accord | 33 ezer 63 | 2,8 százalék |
Összesen | 1 millió 184 ezer 524 | 7,6 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Nissan Primera, Chevriolet/Daewoo Nubira, Hyundai Elantra, Mitsubishi Carisma, Fiat Marea, Citroen Xantia, Kia Shuma, Mazda 626, Hyundai Lantra, Kia Sephia/Mentor, Mazda Xedos 6.
Nagyautók
A Chrysler 300C megtriplázta eladásait 2006-ban, ám mégsem sikerült megelőznie a kissé meggyengülő Subarut. Ötéves hanyatlás után tavaly újra megélénkültek a kategória eladásait, a növekedés jelentős, 15,8 százalékos volt.
© Subaru |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Subaru Legacy/Outback | 15 ezer 619 | 18,2 százalék |
Chrysler 300C/300M | 14 ezer 51 | 16,3 százalék |
Skoda Superb | 14 ezer 17 | 16,3 százalék |
Peugeot 607 | 9 ezer 838 | 11,4 százalék |
Hyundai Sonata/Sonica | 9 ezer 603 | 11,2 százalék |
Citroen C6 | 5 ezer 260 | 6,1 százalék |
Kia Magentis | 4 ezer 962 | 5,8 százalék |
Renault Vel Satis | 4 ezer 858 | 5,7 százalék |
Chevrolet/Daewoo Epica | 3 ezer 466 | 4 százalék |
Kia Opirus | 1 ezer 312 | 1,5 százalék |
Összesen | 85 ezer 952 | 0,6 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Honda Legend, Chevrolet/Daewoo Evanda, Hyundai Grandeur, Hyundai XG, Mitsubishi Galant, Opel/Vauxhall Omega, Toyota Camry, Nissan Maxima QX, Renault Safrane, Kia Clarus/Credos, Chevrolet/Daewoo Leganza, Mazda Xedos 9.
Kupék
A szegmens szereplését a Peugeot szép kupéja mentette meg, megfordítva a kategória ötéves hanyatlását. A francia modellből adták el az európai kupék felét.
© Peugeot |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Peugeot 407/406 Coupé | 13 ezer 530 | 49,5 százalék |
Hyundai Coupe | 8 ezer 991 | 32,9 százalék |
Chrysler Crossfire | 1 ezer 920 | 7 százalék |
Toyota Celica | 1 ezer 684 | 6,2 százalék |
Ford Mustang | 713 | 2,6 százalék |
Vauxhall Monaro | 251 | 0,9 százalék |
Opel/Vauxhall Astra | 200 | 0,7 százalék |
Mitsubishi Eclipse | 12 | 0 százalék |
Honda Civic | 9 | 0 százalék |
Renault Megane | 7 | 0 százalék |
Összesen | 27 ezer 336 | 0,2 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Chevrolet Camaro, Honda Prelude, Mazda MX3, Fiat Coupé, Ford Cougar, Ford Puma, Opel/Vauxhall Tigra, Honda Integra, Mitsubishi 3000GT, Nissan 200SX.
Kabriók
A Renault kupé-kabriója tett pontot a Peugeot ötéves egyeduralmának a roadster-kabrió kategóriában. Négy évig a 206CC, 2004-ben a 307 CC volt a király.
© Renault |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Renault Megane CC | 32 ezer 344 | 13,4 százalék |
Peugeot 307CC/306C | 31 ezer 786 | 13,1 százalék |
Peugeot 206CC | 29 ezer 833 | 12,3 százalék |
VW Eos | 21 ezer 759 | 9 százalék |
Opel/Vauxhall Tigra TT | 20 ezer 406 | 8,4 százalék |
Mazda MX-5 | 19 ezer 288 | 8 százalék |
Opel/Vauxhall Astra | 16 ezer 909 | 7 százalék |
Nissan Micra CC | 14 ezer 413 | 6 százalék |
VW Beetle | 12 ezer 438 | 5,1 százalék |
Citroen C3 Pluriel | 12 ezer 274 | 5,1 százalék |
Összesen | 241 ezer 776 | 1,6 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Smart fortwo, Mitsubishi Colt CZC, Smart roadster, Chrysler PT Cruiser Cabrio, Daihatsu Copen, Chrysler Crossfire, Ford StreetKa, Honda S2000, Toyota MR2/MR, MG TF, Chrysler Sebring Cabrio, Opel/Vauxhall Speedster/VX220, Fiat Barchetta, Ford Focus CC, Fiat Punto, VW Golf.
Kis egyterűek
2003-as bevezetése óta a Meriva vezeti a kisegyterűek szegmensét. Tavalyelőtt a Renault Modus majdnem utolérte, tavaly a Ford Fusion eredt a nyomába.
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Opel/Vauxhall Meriva | 164 ezer 590 | 32,7 százalék |
Ford Fusion | 88 ezer 741 | 17,6 százalék |
Renault Modus | 78 ezer 130 | 15,5 százalék |
Nissan Note | 71 ezer 628 | 14,2 százalék |
Fiat Idea | 34 ezer 873 | 6,9 százalék |
Hyundai Matrix | 28 ezer 184 | 5,6 százalék |
Opel/Vauxhall Agila | 27 ezer 698 | 5,5 százalék |
Suzuki Wagon R+ | 5 ezer 189 | 1 százalék |
Toyota Yaris Verso | 2 ezer 722 | 0,5 százalék |
Mitsubishi Space Star | 1 ezer 917 | 0,4 százalék |
Összesen | 503 ezer 995 | 3,2 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Daihatsu YRV, Daihatsu Move, Hyundai Santamo, Daihatsu Gran Move.
Közepes egyterűek
Veszélyben a Renault Scenic 1996 óta tartó uralma, az Opel Zafira erősen közelít. Míg a francia tavaly 14,6 százalékot esett, addig a német 21,1 százalékot nőtt.
© Renault |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Renault Scenic/Grand Scenic | 258 ezer 33 | 21,1 százalék |
Opel/Vauxhall Zafira | 217 ezer 370 | 17,7 százalék |
Citroen C4 Picasso/Picasso | 176 ezer 330 | 14,4 százalék |
VW Touran | 167 ezer 610 | 13,7 százalék |
Ford Focus C-MAX | 131 ezer 887 | 10,8 százalék |
Toyota Corolla Verso | 90 ezer 49 | 7,3 százalék |
Seat Altea | 53 ezer 441 | 4,4 százalék |
Mazda5 | 44 ezer 945 | 3,7 százalék |
Fiat Multipla | 27 ezer 162 | 2,2 százalék |
Honda FRV | 16 ezer 678 | 1,4 százalék |
Összesen | 1 millió 225 ezer 391 | 7,9 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Kia Carens, Skoda Roomster, Chevrolet/Daewoo Rezzo/Tacuma, Nissan Almera Tino, Mazda Premacy, Honda Stream, Toyota Picnic, Nissan Serena, Mitsubishi Space Runner, Kia Joice.
Nagy egyterűek
Bár 2006 közepén kezdték el a forgalmazását az év autója címet is elnyerő Ford S-Max végzett a második helyen ebben a kategóriában.
© Renault |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Renault Espace/Grand Espace | 40 ezer 370 | 13,1 százalék |
Ford S-Max | 38 ezer 616 | 12,6 százalék |
VW Sharan | 27 ezer 768 | 9 százalék |
Chrysler Voyager/Grand Voyager | 25 ezer 531 | 8,3 százalék |
Ford Galaxy | 25 ezer 322 | 8,2 százalék |
Mercedes-Benz V-osztály/Viano | 22 ezer 780 | 7,4 százalék |
Peugeot 807/806 | 21 ezer 655 | 7 százalék |
Kia Carnival/Sedona | 20 ezer 840 | 6,8 százalék |
Citroen C8/Evasion/Synergie | 18 ezer 864 | 6,1 százalék |
Seat Alhambra | 16 ezer 35 | 5,2 százalék |
Összesen | 307 ezer 552 | 2 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz R, Mitsubishi Grandis, Hyundai Trajet, Fiat Ulysse, Lancia Phedra/Z, Ssangyong Rodius/Stavic, Toyota Previa, Subaru B9 Tribeca, Toyota Avensis Verso, Mazda MPV, Chevrolet Trans Sport, Mitsubishi Space Wagon, Ford Windstar, Chrysler Pacifica, Honda Odyssey/shuttle, Opel/Vauxhall Sintra, Renault Avantime, Mitsubishi Space Gear.
Kis terepjárók
A kis SUV-k piaca 2006-ban kezdett fellendülni két Magyarországon gyártott márka sikerével. A Fiat Sedici és a Suzuki SX4 révén a szegmens eladásai 636 százalékkal nőttek tavaly.
© Suzuki |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Suzuki Jimny | 28 ezer 366 | 30,1 százalék |
Suzuki SX4 | 22 ezer 210 | 23,6 százalék |
Daihatsu Terios | 16 ezer 821 | 17,9 százalék |
Fiat Sedici | 16 ezer 5 | 17 százalék |
Lada Niva/Taiga | 4 ezer 207 | 4,5 százalék |
Jeep Wrangler | 2 ezer 461 | 2,6 százalék |
Mitsubishi Pajero Pinin/Montero Io/Shogun Pinin | 1 ezer 504 | 1,6 százalék |
Suzuki Vitara | 1 ezer 86 | 1,2 százalék |
Honda HR-V | 779 | 0,8 százalék |
SsangYong Korando | 693 | 0,7 százalék |
Összesen | 94 ezer 153 | 0,6 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselője: Suzuki Samurai.
Közepes terepjárók
2006-ban a kategória története során először sikerült egy járműnek átlépnie a százezres álomhatárt. A Toyota mellett a Suzukinak is jó éve volt a tavalyi.
© Toyota |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Toyota RAV4 | 106 ezer 243 | 22,1 százalék |
Suzuki Grand Vitara | 62 ezer 781 | 13,1 százalék |
Hyundai Tucson | 60 ezer 481 | 12,6 százalék |
Honda CR-V | 43 ezer 561 | 9,1 százalék |
Nissan X-Trail | 40 ezer 527 | 8,4 százalék |
Kia Sorento | 36 ezer 407 | 7,6 százalék |
Kia Sportage | 32 ezer 124 | 6,7százalék |
Land Rover Freelander | 25 ezer 638 | 5,3 százalék |
Subaru Forester | 20 ezer 307 | 4,2 százalék |
SsangYong Kyron | 15 ezer 563 | 3,2 százalék |
Összesen | 480 ezer 999 | 3,1 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Chevrolet Captiva, Land Rover Defender, Mitsubishi Outlander, Ford Maverick, Nissan Terrano, Mazda Tribute, Tata Safari, SsangYong Actyon, Opel/Vauxhall Antara, SsangYong Musso, Opel/Vauxhall Frontera.
Nagy terepjárók
A megújult Santa Fe megerősítette a Hyundai pozícióját ebben a szegmensben, a 2005-ös eladásainál 61,4 százalékkal teljesített jobban a modell. A tízes ranglistára csak egy európai autó, a Land Rover Discovery tudott felkerülni, ezt a kategóriát a távol-keleti és amerikai márkák uralják.
© Hyundai |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Hyundai Santa Fe | 49 ezer 669 | 28,4 százalék |
Jeep Grand Cherokee | 20 ezer 525 | 11,7 százalék |
Land Rover Discovery | 19 ezer 781 | 11,3 százalék |
Nissan Pathfinder | 18 ezer 399 | 10,5 százalék |
Mitsubishi Pajero/Montero/ Shogun | 14 ezer 214 | 8,1 százalék |
Jeep Cherokee | 12 ezer 554 | 7,2 százalék |
SsangYong Rexton | 11 ezer 563 | 6,6 százalék |
Mitsubishi Pajero Sport/Montero Sport/ Shogun Sport | 7 ezer 362 | 4,2 százalék |
Hyundai Terracan | 6 ezer 407 | 3,7 százalék |
Nissan Murano | 5 ezer 415 | 3,1 százalék |
Összesen | 174 ezer 837 | 1,1 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Jeep Commander, Nissan Patrol GR, Suzuki Grand Vitara XL-7, Saab 9-7X, Ford Ranger, Chevrolet TrailBlazer, Ford Explorer, Chevrolet Tahoe, Dodge Durango, Isuzu Trooper, Chevrolet Blazer, Opel/Vauxhall Monterey, Hyundai Galloper.
Prémium kisautók
Bár a Mercedes-Benz két modellel is jelen van ebben a kategóriában, piaci részesedése harminc százalék feletti, a legkisebb Audi mégis az élen végzett.
© audi.hu |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Audi A3 | 202 ezer 695 | 23,6 százalék |
Mercedes-Benz A-osztály | 147 ezer 919 | 17,2 százalék |
BMW 1-es sorozat | 132 ezer 129 | 15,4 százalék |
Mercedes-Benz B-osztály | 114 ezer 725 | 13,3 százalék |
Mini | 90 ezer 225 | 10,5 százalék |
Lancia Ypsilon | 74 ezer 3 | 8,6 százalék |
Alfa Romeo 147 | 61 ezer 350 | 7,1 százalék |
Lancia Musa | 35 ezer 422 | 4,1 százalék |
Volvo C30 | 1 ezer 573 | 0,2 százalék |
Audi A2 | 421 | 0 százalék |
Összesen | 860 ezer 614 | 5,5 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Lancia Y, Alfa Romeo 145/146, Lancia Delta.
Prémium alsó-középkategóriás autók
A korábban domináló Audi A4-est a BMW hármas sorozatának sikerült legyűrnie a tavaly. A Lexus 2006-ban vezette be a dízel modelljeit, az IS 250 százalékkal teljesítette túl a 2005-ös eladásokat.
© Stiller Ákos |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
BMW 3-as sorozat | 263 ezer 939 | 31,1 százalék |
Audi A4 | 212 ezer 663 | 25,1 százalék |
Mercedes-Benz C-osztály | 115 ezer 336 | 13,6 százalék |
Volvo V50 | 66 ezer 765 | 7,9 százalék |
Alfa Romeo 159/156 | 60 ezer 946 | 7,2 százalék |
Saab 9-3 | 51 ezer 995 | 6,1 százalék |
Volvo S40 | 30 ezer 824 | 3,6 százalék |
Jaguar X-type | 21 ezer 398 | 2,5 százalék |
Lexus IS | 19 ezer 890 | 2,3 százalék |
MG Rover 75/MG ZT/ ZT-T | 1 ezer 843 | 0,2 százalék |
Összesen | 847 ezer 762 | 5,5 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Cadillac BLS, Lancia Lybra, Volvo V40.
Prémium középkategóriás autók
Továbbra is a német márkák hegemóniája jellemző erre a kategóriára, a három nagy német eladásai a szegmens 70 százalékát teszik ki. Az ötös BMW-nek 2006-ban sem sikerült legyőznie az A6-os Audit, erre a megújult ötösnek talán az idén lesz lehetősége.
© audi.hu |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Audi A6 | 138 ezer 874 | 25,6 százalék |
BMW 5-ös sorozat | 125 ezer 381 | 23,1 százalék |
Mercedes-Benz E-osztály | 110 ezer 288 | 20,3 százalék |
Volvo V70/XC70 | 69 ezer 43 | 12,7 százalék |
Saab 9-5 | 26 ezer 38 | 4,8 százalék |
Volvo S60 | 21 ezer 430 | 4 százalék |
Mercedes-Benz CLS | 20 ezer 238 | 3,7 százalék |
Volvo S80 | 12 ezer 462 | 2,3 százalék |
Jaguar S-type | 10 ezer 270 | 1,9 százalék |
Lexus GS | 5 ezer 18 | 0,9 százalék |
Összesen | 542 ezer 191 | 3,5 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Alfa Romeo 166, Lancia Thesis, Cadillac CTS, Lancia K, Volvo S70.
Prémium felsőkategóriás autók
Az újgenerációs S-osztállyal a Mercedes legyőzhetetlen a kategóriában, a csillagos márka zászlóshajója megduplázta tavalyelőtti eladásait és a piac 42,4 százalékát uralja.
© daimlerchrysler |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Mercedes-Benz S-osztály | 24 ezer 808 | 42,4 százalék |
BMW 7-es sorozat | 11 ezer 857 | 20,3 százalék |
Audi A8 | 10 ezer 736 | 18,3 százalék |
Jaguar XJ | 4 ezer 535 | 7,7 százalék |
VW Phaeton | 3 ezer 445 | 5,9 százalék |
Maserati Quattroporte | 1 ezer 197 | 2 százalék |
Bentley Continental FS | 1 ezer 116 | 1,9 százalék |
Lexus LS | 596 | 1 százalék |
Cadillac STS/Seville | 245 | 0,4 százalék |
Összesen | 58 ezer 535 | 0,4 százalék a teljes piacból |
Prémium terepjárók
A BMW kisebbik szabadidő-autója megőrizte vezető pozícióját, míg nagyobb testvére jelentősen visszacsúszott a ranglétrán. Megjelentek azonban a piacon a trónkövetelők: az Audi Q7, a Range Rover és a megújult Mercedes M-osztály.
© BMW |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
BMW X3 | 66 ezer 185 | 18,8 százalék |
Mercedes-Benz M-osztály | 58 ezer 362 | 16,6 százalék |
VW Touareg | 37 ezer 137 | 10,5 százalék |
Volvo XC90 | 34 ezer 872 | 9,9 százalék |
Range Rover | 33 ezer 497 | 9,5 százalék |
Audi Q7 | 33 ezer 245 | 9,4 százalék |
BMW X5 | 29 ezer 750 | 8,4 százalék |
Toyota Land Cruiser | 28 ezer 315 | 8 százalék |
Lexus RX | 14 ezer 304 | 4,1 százalék |
Porsche Cayenne | 10 ezer 765 | 3,1 százalék |
Összesen | 352 ezer 277 | 2,3 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz GL-osztály, Mercedes-Benz G-osztály, Hummer H1, H2, H3, Cadillac SRX, Cadillac Escalade/EXT
Prémium kupék
A prémium kupék piaca két éve esik, az első négy helyen évek óta ugyanazok a típusok cserélik egymást. Ezt a kategóriát a Mercdesek uralják, 2006-ban a Alfa pozíciója gyengült a legjobban, harmadával kevesebb GT-t adtak el, mint 2005-ben, az is igaz, hogy a Brera év közepi megjelenése ezen a tendencián változtatott.
© daimlerchrysler |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Mercedes-Benz C-osztály | 25 ezer 460 | 18,6 százalék |
Mercedes-Benz CLK | 17 ezer 697 | 12,9 százalék |
BMW 3-as kupé | 17 ezer 469 | 12,8 százalék |
Alfa Romeo GT | 13 ezer 54 | 9,5 százalék |
Audi TT | 12 ezer 866 | 9,4 százalék |
Porsche 911 | 12 ezer 143 | 8,9 százalék |
Mazda RX-8 | 8 ezer 333 | 6,1 százalék |
Alfa Romeo Brera/GTV | 7 ezer 272 | 5,3 százalék |
Porsche Cayman | 6 ezer 827 | 5 százalék |
BMW 6-os kupé | 5 ezer 69 | 3,7 százalék |
Összesen | 136 ezer 978 | 0,9 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Jaguar XK, Nissan 350Z, Bentley Continental GT, Mercedes-Benz CL, Chevrolet Corvette, Maserati Coupe, Lotus Exige, BMW Z8, BMW Z1, Volvo C70.
Prémium kabriók
A Mercdes-Benz SLK annak ellenére meg tudta őrizni elsőségét, hogy 26,1 százalékkal visszaestek az eladásai.
© daimlerchrysler |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Mercdes-Benz SLK | 27 ezer 123 | 17,9 százalék |
Mini Cabrio | 24 ezer 67 | 15,9 százalék |
Audi A4 Cabrio | 19 ezer 311 | 12,8 százalék |
BMW Z4 Roadster | 15 ezer 787 | 10,4 százalék |
Saab 9-3 Cabrio | 11 ezer 95 | 7,3 százalék |
Mercedes-Benz CLK | 9 ezer 699 | 6,4 százalék |
Porsche 911 Cabrio | 7 ezer 394 | 4,9 százalék |
Porsche Boxter Cabrio | 7 ezer 166 | 4,7 százalék |
Volvo C70 | 6 ezer 768 | 4,5 százalék |
BMW 3-as kabrió | 6 ezer 174 | 4,1 százalék |
Összesen | 151 ezer 216 | 1 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Mercedes-Benz SL, BMW 6-os kabrió, Jaguar XK, Audi TT Cabrio, Nissan 350Z Cabrio, Alfa Romeo Spider, Lotus Elise, Lexus SC, Bentley Continental GT, Maserati Spyder, Cadillac XLR, BMW Z3.
Luxusautók
Az Aston Martin az új V8-as Vantage-dzsel megdöntötte a Ferrari trónját a különleges, méregdrága luxus- és sportkocsik szegmensében. Az Aston Martin eladásai több mint 40 százalékkal nőttek egy év alatt.
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Aston Martin V8 Vantage | 3 ezer 794 | 47,2 százalék |
Ferrari | 2 ezer 770 | 34,5 százalék |
Lamborghini | 623 | 7,8 százalék |
Rolls-Royce | 150 | 1,9 százalék |
Bentley Arnage | 148 | 1,8 százalék |
Dodge Viper | 139 | 1,7 százalék |
Mercedes-Benz SLR McLaren | 104 | 1,3 százalék |
Porsche Carrera GT | 101 | 1,3 százalék |
Maybach | 72 | 0,9 százalék |
Ford GT | 59 | 0,7 százalék |
Összesen | 8 ezer 30 | 0,1 százalék a teljes piacból |
A szegmens további képviselői: Audi R8, Bugatti Veyron, Honda NSX.
Kishaszon-járművek
A puttonyos személyautók teherszállító változatainak rangsorát három éve a Berlingo vezeti a Renault Kangoo előtt. A kishaszon-járművek piacán enyhe esés mutatkozott, csak a Caddy és a Doblo növelte eladásait.
© Citroën |
Márka, típus | Eladott autó 2006-ban | Piaci részesedés szegmensen belül |
Citroen Berlingo | 59 ezer 437 | 26,8 százalék |
Renault Kangoo | 51 ezer 614 | 23,2 százalék |
VW Caddy | 36 ezer 995 | 16,7 százalék |
Peugeot Partner/Ranch | 30 ezer 343 | 13,7 százalék |
Fiat Doblo | 27 ezer 591 | 12,4 százalék |
Opel Combo Tour | 13 ezer 570 | 6,1 százalék |
Ford Transit Connect | 2 ezer 149 | 1 százalék |
Mercedes-Benz Vaneo | 350 | 0,2 százalék |
Összesen | 222 ezer 49 | 1,4 százalék a teljes piacból |
HVG-előfizetés digitálisan is!
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!
Nem komoly a visszaesés az autópiacon
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.
Gyorsult az autópiac Európában
Novemberben 1,22 millió új autó kapott rendszámot Európában, 3,9 százalékkal több, mint tavaly novemberben, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken.
Újra bővült a magyar autópiac
Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.
Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.