szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az első vizsgálatokat az anyósülésen helyet foglaló utasok...

ADAC

Az első vizsgálatokat az anyósülésen helyet foglaló utasok szempontjából végezték. Az A-oszlopnak köszönhetően a fejet ért terhelés szempontjából még elégséges osztályzatot kaptak a modellek. Az első ülésen utazókat továbbá a bukócső is védi még valamennyire. Ám az ADAC tesztet végzők szerint, az övek kiépítése igen rossz, és egy veszélyes manővernél, kormányzásnál, a vállak gyakran kibuknak az övből. A széria tartozékként beépített övmerevítők természetesen valamit javítanak a helyzeten, ám ezek sem tartják masszívan az ülésben az utasokat. 

Hivatalos EuroNCAp-törésteszteken csak a Peugeot és a Citroen vett részt, az előbbi (2007-es modell) öt csillagot, az utóbbi (2003-as modell) négy csillagot szerzett. Az európai biztonsági szervezet a roadster kategóriában az Audi TT Roadstert (2003-as), a BMW Z4-et (2004), a Honda S2000-et (2002), a Mazda MX-5-öt (2002), a Mercedes-Benz SLK-t (2002), az MG TF-et (2003) és az Opel Tigrát (2004) ütköztette. Mindegyik négy csillagot kapott utasbiztonságra. 

A kupé-kabriók közül négycsillagos a Peugeot 307 CC (2003) és a VW Eos (2007), ötcsillagos a Renault Megane CC (2004). Szintén ötcsillagos a kétüléses Saab 9-3 kabrió (2004).

[[ Oldaltörés: Melyik a legbiztonságosabb? ]]




ADAC

Citroen 
A C3 Pluriel kapta a legrosszabb osztályzatot az ADAC-teszten. Az alacsonyan elhelyezett biztonsági övek a gyerekeket ugyan megfogják, ám a felnőtt utazók számára ezek nem elég erősek, és elhelyezkedésük miatt az utasok kieshetnek a kocsiból egy borulásnál. A fejterhelés az első és a hátsó üléseken is igen jelentős, ebből a szempontból igen alacsony osztályzatot kapott a jármű.





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC







ADAC

Mini 
A vizsgált autók közül a Mini szerezte meg a második helyet. Hiányosságként említették itt a szakértők a túl szorosan beépített övet, amely az 1,75 méternél magasabb utasokat alig védi. Továbbá, ütközésnél az ajtóoszlopok ugyan a legkevésbé törnek, ám az előnytelen övgeometria csökkenti ennek értékét. Végül az öv nem húzódik meg kellően ütközésnél. 





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC





[[ Oldaltörés: A Peugeotban is hátul a jó ]]



ADAC

Peugeot 
A legjobb eredményt a Peugeot érte el, amelynél az állítható bukócsöveknek köszönhetően hátsó ülésen helyet foglaló utasoknak viszonylag jó esélyük van. Kevésbé vannak védve az elöl ülők. Őket többnyire csak a szélvédő oszlopai védik meg. Ha azonban a biztonsági öv nincsen jól beállítva, nem tartja elég stabilan az utazó felső testét, és könnyen kicsúszhat az utas válla.





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC





További kabrió törésteszt-videók: 



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!