Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"034f3298-37bf-4ebc-86ab-92ae851644d5","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Tüntetést szerveznek péntek délutánra az Agrárminisztérium elé a kacsa- és libatartók, akik megelégelték, hogy nem kapnak kellő segítséget a madárinfluenza kezeléséhez. Az azonban, hogy a járvány évről évre visszatér, ágazati sajátosság, hozzájárul a túl nagy telepsűrűség, egyes termelők hanyagabb hozzáállása, a kevés állategészségügyi szakember és paradox módon a garantált kártalanítás is.","shortLead":"Tüntetést szerveznek péntek délutánra az Agrárminisztérium elé a kacsa- és libatartók, akik megelégelték, hogy nem...","id":"20250516_madarinfluenza-jarvany-baromfitartas-viziszarnyasok-kacsa-liba-pulyka-mezogazdasag-allattartas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/034f3298-37bf-4ebc-86ab-92ae851644d5.jpg","index":0,"item":"1357b42f-06e3-4923-aeb7-1ad55c93b948","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_madarinfluenza-jarvany-baromfitartas-viziszarnyasok-kacsa-liba-pulyka-mezogazdasag-allattartas-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 13:00","title":"Madárinfluenza: minden adott az évente többször lecsapó tökéletes járványviharhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"842e31be-702e-4a43-9aed-fdb1f94e2f6e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hatállomásos, Közel elnevezésű turnéra indul a Quimby, hogy megidézzék „a régi klubkoncertek családias légkörét”. Rég nem játszott dalok is előkerülnek majd.","shortLead":"Hatállomásos, Közel elnevezésű turnéra indul a Quimby, hogy megidézzék „a régi klubkoncertek családias légkörét”. Rég...","id":"20250515_Meguntak-a-nagyszinpadot-klubturnera-indul-a-Quimby","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/842e31be-702e-4a43-9aed-fdb1f94e2f6e.jpg","index":0,"item":"19b456e8-f6cb-4d78-9067-c843c0a52f1a","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Meguntak-a-nagyszinpadot-klubturnera-indul-a-Quimby","timestamp":"2025. május. 15. 15:06","title":"Megunták a nagyszínpadot, klubturnéra indul a Quimby","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Éles bírálatok érik Orbán „tisztogatási törvényét. A magyar kormány vétója az orosz műtrágyaimport megtiltásával kapcsolatban is előkerült. A holnaputáni lengyel elnökválasztás kimenetele barométerként mutatja majd, hogyan is áll a populista hullám Európában. Ha a szélsőjobbos George Simion győz a román elnökválasztáson, az válságba taszíthatja a kontinenst. Ismét kiderült, hogy Putyin nem akar véget vetni a háborúnak. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Éles bírálatok érik Orbán „tisztogatási törvényét. A magyar kormány vétója az orosz műtrágyaimport megtiltásával...","id":"20250516_nemzetkozi-lapszemle-Neue-Zurcher-Zeitung","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"4890f4b3-3cab-460c-a87b-fea63988e311","keywords":null,"link":"/360/20250516_nemzetkozi-lapszemle-Neue-Zurcher-Zeitung","timestamp":"2025. május. 16. 13:16","title":"A lex Putyinra hivatkozva zárhatnák ki Magyar Pétert a választásokról – magyarországi félelmekről ír a Neue Zürcher Zeitung","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9b14d6d-af0e-48b6-8fa3-2a65b90ba962","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az NMHH értesítette a holland társhatóságot, hogy az HBO Max nem megfelelő korhatárbesorolással látta el a Fehér Lótusz című sorozatnak azt a részét, amelyben Jason Isaacs köntöse kioldódik, és nincs alatta semmi.","shortLead":"Az NMHH értesítette a holland társhatóságot, hogy az HBO Max nem megfelelő korhatárbesorolással látta el a Fehér Lótusz...","id":"20250515_Peniszvillantas-miatt-jelentette-fel-a-Feher-Lotuszt-a-magyar-mediahatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9b14d6d-af0e-48b6-8fa3-2a65b90ba962.jpg","index":0,"item":"412e314b-1546-4e32-9d35-8464c1d0bdb0","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Peniszvillantas-miatt-jelentette-fel-a-Feher-Lotuszt-a-magyar-mediahatosag","timestamp":"2025. május. 15. 13:21","title":"Feljelentette a Fehér Lótuszt a magyar médiahatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Végül futva próbált meglógni. ","shortLead":"Végül futva próbált meglógni. ","id":"20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46.jpg","index":0,"item":"6d12bc7f-7b52-4913-b7af-35edb65b1d83","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","timestamp":"2025. május. 15. 11:56","title":"Leszakadt az abroncs a felniről, de akkor sem adta fel a menekülést egy autós Gödöllőnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"808048e9-c026-425e-a47b-e0f13e09a1ba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A párt a kormány által „átláthatósági” törvénynek nevezett javaslat ellen tiltakozott.","shortLead":"A párt a kormány által „átláthatósági” törvénynek nevezett javaslat ellen tiltakozott.","id":"20250516_Voros-festekkel-ontottek-le-a-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-villajat-a-Momentum-kepviseloi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/808048e9-c026-425e-a47b-e0f13e09a1ba.jpg","index":0,"item":"4114a114-ef18-47f7-929f-22ea979e5a18","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_Voros-festekkel-ontottek-le-a-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-villajat-a-Momentum-kepviseloi","timestamp":"2025. május. 16. 10:06","title":"Vörös festékkel öntötték le a Szuverenitásvédelmi Hivatal villáját a Momentum képviselői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület jelenlétét, ahol az ártalmatlanítást végeznék.","shortLead":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület...","id":"20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"73e61d96-2311-4657-9a89-e90febd67539","keywords":null,"link":"/360/20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","timestamp":"2025. május. 15. 06:15","title":"Megtörtént az első lépés a magyar akkugyárak magzatkárosító anyagának semlegesítésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mészáros Lőrinc felesége a lánya születésnapján viselte a ruhadarabot.","shortLead":"Mészáros Lőrinc felesége a lánya születésnapján viselte a ruhadarabot.","id":"20250516_varkonyi-andrea-600-ezer-forintos-polo-louis-vuitton-meszaros-lorinc-hadhazy-akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19ac363f-b688-4ff4-973d-f13c54c69ea3.jpg","index":0,"item":"f897e10e-a824-4fa0-aff7-7cfc3fc4e97f","keywords":null,"link":"/elet/20250516_varkonyi-andrea-600-ezer-forintos-polo-louis-vuitton-meszaros-lorinc-hadhazy-akos","timestamp":"2025. május. 16. 10:33","title":"„Új nap, új luxi ruci Andin” – Hadházy most egy 600 ezer forintos pólót azonosított Várkonyi Andreán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.
Az esküvői sztori csupán fahéj a habon, a hetes BMW-re akkor is rákattannék, ha kínai kommunisták bárányáldozatot mutattak volna be a motorfedelén. Szép, fenséges és méltóságteljes a kocsi. Ahogy beröffen a hathengeres soros dízel, az maga a gyönyör. Ebbe a brummogásba beleszeretettem (alapjáraton hangos és zavaró a mackós dörmögés). Ennél csak az jobb, ha bő gázzal hergeljük, és hagyjuk, hogy 600 newtonméteres nyomatéka kitépje lapockánkból a görcsöt. Parádés. Nem autó, élvezeti cikk. Árad belőle a finomság, a luxus, a kifogásolhatatlan minőség. Ilyen autóra nyugodtan mondhatjuk, hogy tökéletes, de azt is, hogy ez az autófeletti autó.
Életben tart, az öngyilkossági szándékot visszarántja a halálból, ezért még érdemes pár napig élni. Ha már egyszer úgyis menni kell, menjünk kicsit később, miután már nincs hetes sem. Amíg van, az életet fogjuk választani.
Stop-start nincs az autóban, fékenergia-visszanyerés viszont volt (Amikor leveszi a sofőr a lábát a gázpedálról, vagy fékezni kezd, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja.). Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése, ezáltal a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A 2 tonnás üres tömegnek, valamint a 306 pacinak az ellenére kifejezetten aszkéta a hetes. Az összkerékhajtású monstrum képes volt a 700 kilométeres késő őszi ködös teszt során 8,6 liter gázolajjal beérni száz kilométerenként, ami már-már botrányos. A végén még az terjed el rólam, hogy kínozom, éheztetem az állatokat. Pedig én tisztességesen nyomtam a gázpedált, de hiába. Ha valaki nem ilyen puhány módon vezet, mint én, az sem fog sokszor megfordulni a benzinkúton. A memóriájában eltárolták az élete során megtett 9800 kilométer átlagfogyasztását: 8,9 liter/100 kilométer.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli az ellenállást, és rontja az aerodinamikai tulajdonságokat. A 740xd-ben a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel üzemanyagot lehet megtakarítani. Nyolcfokozatú ZF váltóműve szintén a takarékosságot tartja szem előtt, ám, ha sportállásba lökjük a váltót (DS), isten őrizze azt, aki előttünk csoszog (nem bánt a Bömi). Ami az előzést illeti, nincs ellenfele, mindenkit levadászik előbb, vagy utóbb, de inkább előbb. Persze nem ez a cél, akinek feltűnik bulldog arca a visszapillantóban, jobb, ha nem kekeckedik, nem mindig én ülök a volánnál. A 180-200 kilométeres óránkénti sebességet úgy futja meg, mint más autó a 100-120-at. Brutálisan megy, nagy sebességnél is végtelenül stabil, az utastérben nincs nagyobb zajártalom 200-nál, mint 100-nál. Csak a pulzusunk ver gyorsabban, és az idő nyúlik meg egy kissé. De aztán utolérünk valakit, és a távolságtartó radar visszazökkent a nyugodt valóságba, a törvénytisztelő állapotba, ahol csak a politikusaink lopnak-csalnak-hazudnak.
bcs
Stabil, kifinomult, könnyű és erős a 7-es BMW futóműve. Az első egység kettős keresztlengőkaros, a hátsó szabadalommal védett integral v elnevezésű és szintén alumíniumból készült. A felfüggesztésre ható dinamikus és hajtásból eredő erőhatásokat a kerékagyelem, a hátsó segédváz, illetve a lengő- és a három vezetőkar veszi fel. Akusztikája és lengéskényelme elsőrangú, a nagyobb úthibákról a fülünkkel előbb veszünk tudomást, a fenekünket, közérzetünket semmi sem bánhatja. Vesebetegeknek külön ajánlott.
Egy orsós áthajtómű és egy koncentrikusan elhelyezett elektromos motor segítségével három fokos szögig a hátsó kerekek is bekormányozhatók. Az aktív kormányzás elöl is elektromotor segítségével változtatja a bekormányzási szöget, a kormánymozgás, a perdület és az oldalgyorsulás értékeiről tájékoztató szenzorok segítségével minden menethelyzetben optimális kormányzási tulajdonságokról gondoskodik. Alacsony sebességeknél a rendszer a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes állású szög alatt kormányozza be. Gyorsabb tempónál a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányban fordulnak el. Az alumínium alkatrészek következetes használata miatt a hetes tömege 22 kilogrammal csökkent elődjéhez mérve, ebből 7 kilót hozott az alumínium tető.
Alkalmazkodó fényszórói a kanyarokkal összhangban mozognak: csóvája az útra tapad, a fényelosztás pedig a jármű sebességéhez igazodik. Városi forgalomban a fényszórócsóva lefelé terül, hogy jobban megvilágítsa az autó előtti területet anélkül, hogy elvakítaná a szembejövőket. Magasabb tempó esetén a xenon feljebb szór, hogy növeljék a megvilágított terület nagyságát. Parkoláskor, tolatáskor pedig az autó körülötti teret igyekszik megvilágítani és nem a szembejövőt elvakítani.
A vetített szélvédő a sebességről, a navigációs irányról, a sebességhatárról, vagy a sávelhagyásról figyelmeztet, de a távtartó radar beállításait is megjeleníti. Ha a vezető figyelme lankadna, akkor őrangyalok sora siet a segítségére. Az autó hátsó részén lévő érzékelők folyamatosan figyelik a forgalmi viszonyokat, a sávváltásra figyelmeztető rendszer a külső tükörben felvillanó fényjelzéssel figyelmeztet, ha egy másik autó a tükrök holtterében található vagy nagy sebességgel közeledik. A belső visszapillantó tükör közelében, a szélvédőn elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az útburkolati jeleket valamint azok helyzetét, és emellett az út és a sávok szélét, majd ezt az autó pillanatnyi helyzetéhez hasonlítja. A rendszer akkor aktiválja magát, ha az autó véletlenül elhagyja a sávot. Ekkor a kormánykerék rezegtetésével azonnal figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a pilóta az index használatával jelzi sávváltási szándékát, a rendszer nem jelez.
A távolságtartó sebességrögzítő kényelmes találmány. Az előttünk lévő autóhoz igazítja a sebességet, ezt automatikusan csökkenti, vagy növeli a forgalomtól függően. Akár állóra fékezi az autót, ha megállásig lassít előttünk a jármű. Ha az aktív sebességtartó automatika nincs használatban, a pilóta beállíthatja, hogy a berendezés jelezzen, ha túl közel kerülne az előtte haladó járműhöz.
A segédberendezések sora még nem ért véget, és tesztautónk korántsem számít full-full extrásnak. Kamerarendszere hosszú orrát kompenzálja: az első lökhárítóba, a bal és a jobb oldalra egy-egy kamerát építettek be, ezáltal a vezető számára jobban beláthatóvá válnak a kereszteződések és a szűk helyek. A kamerák által közvetített kép a központi kijelzőn jelenik meg, így még azelőtt látjuk a képernyőn - akár sötétben is - a keresztező forgalmat, mielőtt életben az ablakon át látnánk azt a vezetőülésből. A tolatókamera nagy segítséget nyújt az 5,07 méteres autó parkolásakor. A képernyőn megjelenő színes vonalak tájékoztatják a vezetőt arról, hogy a parkolóhely elegendő nagyságú-e vagy sem.
De nem csak aktív a BMW védelme, hanem passzív is. Az érzékelők ütközés esetén pontosan azokat a biztonsági felszereléseket hozzák működésbe – például a biztonsági övfeszítőket, az aktív fejtámlákat, vagy az összesen nyolc légzsákot –, amelyek az utasok védelméhez szükségesek. Már elinduláskor beindul a tapogatózás. Az övet óvatosan megrángatja a rendszer, és enyhén ráfeszíti a mellkasunkra, így előre tudja, hogy, ha baj van, éppen milyen alakú, tömegű, formájú ember ül az üléseiben. A védelem az esetleges ütközést követően is éber marad: a vészvillogók és a belső világítás automatikus bekapcsolása, vagy a központi zár nyitása megkönnyíti az utasokhoz jutást.
Az összkerékhajtás a BMW-től már ismert xDrive rendszerű, több nyomatékot (60 százalékot) ad hátra, mint előre. Ennek ellenére ne keressük a hátsókerekes viselkedést, megcsúszás esetén az elektronikus lamellás differenciál folyamatosan tudja variálni, hogy melyik tengely kapjon több nyomatékot, akár 100 százalékot is. Esély nincs arra, hogy kihozzuk a sodrából. Nekem egyszer sikerült állat módjára kanyarodni bekapcsolt segédrendszerekkel. Sport plusz módban, sport váltóval persze lehet riszáltatni, de nem éri meg. A közönség arcán megütköző szánalom lesüti hátunkról a kabátot. Ez egy elegáns autó, ennek nem szabad ráznia a fenekét, aki arra vágyik, spórolja meg a négykerék-meghajtás egymilliós felárát. Vicces a középkonzol alján elhelyezett lejtmenetvezérlő, ilyent csak terepjárókban látni. Meredek úton lecammogva hasznos lehet.
A xDrive a biztonságról szól, pont azokat csábítja, akik tehetősek, szükségük van a hetes erejére, méretére, presztízsére, ugyanakkor nem szeretnének lámpától-lámpáig driftelni, de sokkal inkább felmennének magasra épített villájukhoz, netán a síeléskor sem akarnak megalázó helyzetbe kerülni.
A harmincmilliós vételár sem garancia arra, hogy eső után nem áznak meg a csomagjaink. A csomagtérajtó felnyitása (motoros) után két csapon át is folyik be a sáros lé a csomagtérbe, esküvői ruhát ne ott szállítsunk.
Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
A BMW 535i folyamatosan edzésben tartja a szívet, olyan szépen dobogtatja meg minden egyes előzésnél, hogy érezzük, hogy van még bennünk szusz, van értelme léteznünk, ha más öröm, vagy elismerés nem is ér, de legalább ez az odafigyelés, a teljes odaadás, a megfelelni akarás életben tart.
Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.
Maradtak a hátsókerék-hajtásnál, megnövelték az autót, kényelmesebbé tették, felszerelték az ötösből megismert csúcstechnikával és felpiszkálták takarékos motorját. Kell ennél több kedvcsináló egy teszteléshez? A legkisebb BMW-ben ezúttal sem csalódtunk. 8,6 milliós indulóárát pedig tessék lenyelni.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.