Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kádár L. Gellért katonai kiképzéshez hasonlította a felkészülését, habár szerinte azzal is öntudatlanul Hunyadi János szerepére készült, hogy már vagy tíz éve végez saját testsúlyos edzéseket.","shortLead":"Kádár L. Gellért katonai kiképzéshez hasonlította a felkészülését, habár szerinte azzal is öntudatlanul Hunyadi János...","id":"20250313_Hunyadi-sorozat-foszereplo-Kadar-L-Gellert-Hunyadi-Janos-lovaglas-edzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315.jpg","index":0,"item":"eca9aae0-e67c-4498-9ee8-92d416396bca","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Hunyadi-sorozat-foszereplo-Kadar-L-Gellert-Hunyadi-Janos-lovaglas-edzes","timestamp":"2025. március. 13. 10:53","title":"A Hunyadi főszereplője: „Segítettek felszínre hozni a bennem mélyen szunnyadó férfierőt”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég családipótlék-jogosultsága. Családi pótlékot azonban csak azok a külföldek kaphatnak, akik huzamos ideig itt élnek, gyerekkel együtt. Alapesetben ugyanez lesz a szabály a két- és háromgyerekesek esetében. A megduplázódó családi adókedvezményből a Fidesz épp idén év elején zárta ki az EGT-n kívülről érkezetteket, tehát a vendégmunkások többségét.","shortLead":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég...","id":"20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84.jpg","index":0,"item":"2377b957-6ca9-45e2-901c-9ecb77c38ecc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 06:42","title":"Sok anyának savanyú családi adóparadicsom Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","id":"20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71.jpg","index":0,"item":"fbe93662-22a8-421c-8105-1116909ca328","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","timestamp":"2025. március. 12. 06:41","title":"Szemkápráztató gigantikus felnikkel debütált a legújabb biturbó V8-as Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3807032-4f68-4c53-9626-8b3d3c9bca06","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A fiatal színésznő nemrég fejezte be a Netflix-szenzáció Stranger Things forgatását.","shortLead":"A fiatal színésznő nemrég fejezte be a Netflix-szenzáció Stranger Things forgatását.","id":"20250313_Sadie-Sink-Jean-Grey-Pokember-Marvel-film-casting","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3807032-4f68-4c53-9626-8b3d3c9bca06.jpg","index":0,"item":"18611650-f12e-45c1-a146-d99a70b8e3b8","keywords":null,"link":"/kultura/20250313_Sadie-Sink-Jean-Grey-Pokember-Marvel-film-casting","timestamp":"2025. március. 13. 16:10","title":"Sadie Sink lehet Jean Grey a Pókember negyedik részében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából. A német film nácikkal különös kapcsolatot ápoló nagyasszonya fénnyel és árnyékkal dolgozott, és különös tehetséggel mosta egybe a kettőt.","shortLead":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából...","id":"20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4.jpg","index":0,"item":"fd01e51a-dae5-49c0-b102-dcb93b8964f1","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","timestamp":"2025. március. 12. 19:30","title":"„Amíg a zsidók filmkritikát írhatnak, addig nekem nem lehet sikerem” – Leni Riefenstahl, a tehetséges szolgálólány megható meséje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f15d43be-f2c8-4680-b76a-83bc06ae20be","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Irányítása alatt a Versace luxusmárka elsősorban merészségéről volt ismert.","shortLead":"Irányítása alatt a Versace luxusmárka elsősorban merészségéről volt ismert.","id":"20250313_Donatella-Versace-lemondas-olasz-divatceg-luxusmarka-prada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f15d43be-f2c8-4680-b76a-83bc06ae20be.jpg","index":0,"item":"5652504c-c7ab-48c5-921d-92392db07d2e","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Donatella-Versace-lemondas-olasz-divatceg-luxusmarka-prada","timestamp":"2025. március. 13. 16:09","title":"Lemond Donatella Versace kreatív igazgatói pozíciójából, mert a Prada felvásárolja a divatházat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta volna őket.","shortLead":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta...","id":"20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50.jpg","index":0,"item":"4ca64b1a-e87f-4305-92d1-2ea75985dd0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","timestamp":"2025. március. 13. 05:45","title":"Tovább csúszik a űrben rekedt asztronauták hazatérése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3177936d-5aee-4bc8-8310-ecbcf0ed8ebf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"É. Imre legkorábban 40 év múlva szabadulhat, de addigra 107 éves lenne.","shortLead":"É. Imre legkorábban 40 év múlva szabadulhat, de addigra 107 éves lenne.","id":"20250312_eltunt-villanyszerelok-gyilkosa-itelet-eletfogytiglan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3177936d-5aee-4bc8-8310-ecbcf0ed8ebf.jpg","index":0,"item":"b72fbca8-274c-4f88-b406-220637a16018","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_eltunt-villanyszerelok-gyilkosa-itelet-eletfogytiglan","timestamp":"2025. március. 12. 13:34","title":"Megvan az ítélet, élete végéig rács mögött maradhat az eltűnt villanyszerelők gyilkosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.
Az esküvői sztori csupán fahéj a habon, a hetes BMW-re akkor is rákattannék, ha kínai kommunisták bárányáldozatot mutattak volna be a motorfedelén. Szép, fenséges és méltóságteljes a kocsi. Ahogy beröffen a hathengeres soros dízel, az maga a gyönyör. Ebbe a brummogásba beleszeretettem (alapjáraton hangos és zavaró a mackós dörmögés). Ennél csak az jobb, ha bő gázzal hergeljük, és hagyjuk, hogy 600 newtonméteres nyomatéka kitépje lapockánkból a görcsöt. Parádés. Nem autó, élvezeti cikk. Árad belőle a finomság, a luxus, a kifogásolhatatlan minőség. Ilyen autóra nyugodtan mondhatjuk, hogy tökéletes, de azt is, hogy ez az autófeletti autó.
Életben tart, az öngyilkossági szándékot visszarántja a halálból, ezért még érdemes pár napig élni. Ha már egyszer úgyis menni kell, menjünk kicsit később, miután már nincs hetes sem. Amíg van, az életet fogjuk választani.
Stop-start nincs az autóban, fékenergia-visszanyerés viszont volt (Amikor leveszi a sofőr a lábát a gázpedálról, vagy fékezni kezd, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja.). Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése, ezáltal a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A 2 tonnás üres tömegnek, valamint a 306 pacinak az ellenére kifejezetten aszkéta a hetes. Az összkerékhajtású monstrum képes volt a 700 kilométeres késő őszi ködös teszt során 8,6 liter gázolajjal beérni száz kilométerenként, ami már-már botrányos. A végén még az terjed el rólam, hogy kínozom, éheztetem az állatokat. Pedig én tisztességesen nyomtam a gázpedált, de hiába. Ha valaki nem ilyen puhány módon vezet, mint én, az sem fog sokszor megfordulni a benzinkúton. A memóriájában eltárolták az élete során megtett 9800 kilométer átlagfogyasztását: 8,9 liter/100 kilométer.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli az ellenállást, és rontja az aerodinamikai tulajdonságokat. A 740xd-ben a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel üzemanyagot lehet megtakarítani. Nyolcfokozatú ZF váltóműve szintén a takarékosságot tartja szem előtt, ám, ha sportállásba lökjük a váltót (DS), isten őrizze azt, aki előttünk csoszog (nem bánt a Bömi). Ami az előzést illeti, nincs ellenfele, mindenkit levadászik előbb, vagy utóbb, de inkább előbb. Persze nem ez a cél, akinek feltűnik bulldog arca a visszapillantóban, jobb, ha nem kekeckedik, nem mindig én ülök a volánnál. A 180-200 kilométeres óránkénti sebességet úgy futja meg, mint más autó a 100-120-at. Brutálisan megy, nagy sebességnél is végtelenül stabil, az utastérben nincs nagyobb zajártalom 200-nál, mint 100-nál. Csak a pulzusunk ver gyorsabban, és az idő nyúlik meg egy kissé. De aztán utolérünk valakit, és a távolságtartó radar visszazökkent a nyugodt valóságba, a törvénytisztelő állapotba, ahol csak a politikusaink lopnak-csalnak-hazudnak.
bcs
Stabil, kifinomult, könnyű és erős a 7-es BMW futóműve. Az első egység kettős keresztlengőkaros, a hátsó szabadalommal védett integral v elnevezésű és szintén alumíniumból készült. A felfüggesztésre ható dinamikus és hajtásból eredő erőhatásokat a kerékagyelem, a hátsó segédváz, illetve a lengő- és a három vezetőkar veszi fel. Akusztikája és lengéskényelme elsőrangú, a nagyobb úthibákról a fülünkkel előbb veszünk tudomást, a fenekünket, közérzetünket semmi sem bánhatja. Vesebetegeknek külön ajánlott.
Egy orsós áthajtómű és egy koncentrikusan elhelyezett elektromos motor segítségével három fokos szögig a hátsó kerekek is bekormányozhatók. Az aktív kormányzás elöl is elektromotor segítségével változtatja a bekormányzási szöget, a kormánymozgás, a perdület és az oldalgyorsulás értékeiről tájékoztató szenzorok segítségével minden menethelyzetben optimális kormányzási tulajdonságokról gondoskodik. Alacsony sebességeknél a rendszer a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes állású szög alatt kormányozza be. Gyorsabb tempónál a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányban fordulnak el. Az alumínium alkatrészek következetes használata miatt a hetes tömege 22 kilogrammal csökkent elődjéhez mérve, ebből 7 kilót hozott az alumínium tető.
Alkalmazkodó fényszórói a kanyarokkal összhangban mozognak: csóvája az útra tapad, a fényelosztás pedig a jármű sebességéhez igazodik. Városi forgalomban a fényszórócsóva lefelé terül, hogy jobban megvilágítsa az autó előtti területet anélkül, hogy elvakítaná a szembejövőket. Magasabb tempó esetén a xenon feljebb szór, hogy növeljék a megvilágított terület nagyságát. Parkoláskor, tolatáskor pedig az autó körülötti teret igyekszik megvilágítani és nem a szembejövőt elvakítani.
A vetített szélvédő a sebességről, a navigációs irányról, a sebességhatárról, vagy a sávelhagyásról figyelmeztet, de a távtartó radar beállításait is megjeleníti. Ha a vezető figyelme lankadna, akkor őrangyalok sora siet a segítségére. Az autó hátsó részén lévő érzékelők folyamatosan figyelik a forgalmi viszonyokat, a sávváltásra figyelmeztető rendszer a külső tükörben felvillanó fényjelzéssel figyelmeztet, ha egy másik autó a tükrök holtterében található vagy nagy sebességgel közeledik. A belső visszapillantó tükör közelében, a szélvédőn elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az útburkolati jeleket valamint azok helyzetét, és emellett az út és a sávok szélét, majd ezt az autó pillanatnyi helyzetéhez hasonlítja. A rendszer akkor aktiválja magát, ha az autó véletlenül elhagyja a sávot. Ekkor a kormánykerék rezegtetésével azonnal figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a pilóta az index használatával jelzi sávváltási szándékát, a rendszer nem jelez.
A távolságtartó sebességrögzítő kényelmes találmány. Az előttünk lévő autóhoz igazítja a sebességet, ezt automatikusan csökkenti, vagy növeli a forgalomtól függően. Akár állóra fékezi az autót, ha megállásig lassít előttünk a jármű. Ha az aktív sebességtartó automatika nincs használatban, a pilóta beállíthatja, hogy a berendezés jelezzen, ha túl közel kerülne az előtte haladó járműhöz.
A segédberendezések sora még nem ért véget, és tesztautónk korántsem számít full-full extrásnak. Kamerarendszere hosszú orrát kompenzálja: az első lökhárítóba, a bal és a jobb oldalra egy-egy kamerát építettek be, ezáltal a vezető számára jobban beláthatóvá válnak a kereszteződések és a szűk helyek. A kamerák által közvetített kép a központi kijelzőn jelenik meg, így még azelőtt látjuk a képernyőn - akár sötétben is - a keresztező forgalmat, mielőtt életben az ablakon át látnánk azt a vezetőülésből. A tolatókamera nagy segítséget nyújt az 5,07 méteres autó parkolásakor. A képernyőn megjelenő színes vonalak tájékoztatják a vezetőt arról, hogy a parkolóhely elegendő nagyságú-e vagy sem.
De nem csak aktív a BMW védelme, hanem passzív is. Az érzékelők ütközés esetén pontosan azokat a biztonsági felszereléseket hozzák működésbe – például a biztonsági övfeszítőket, az aktív fejtámlákat, vagy az összesen nyolc légzsákot –, amelyek az utasok védelméhez szükségesek. Már elinduláskor beindul a tapogatózás. Az övet óvatosan megrángatja a rendszer, és enyhén ráfeszíti a mellkasunkra, így előre tudja, hogy, ha baj van, éppen milyen alakú, tömegű, formájú ember ül az üléseiben. A védelem az esetleges ütközést követően is éber marad: a vészvillogók és a belső világítás automatikus bekapcsolása, vagy a központi zár nyitása megkönnyíti az utasokhoz jutást.
Az összkerékhajtás a BMW-től már ismert xDrive rendszerű, több nyomatékot (60 százalékot) ad hátra, mint előre. Ennek ellenére ne keressük a hátsókerekes viselkedést, megcsúszás esetén az elektronikus lamellás differenciál folyamatosan tudja variálni, hogy melyik tengely kapjon több nyomatékot, akár 100 százalékot is. Esély nincs arra, hogy kihozzuk a sodrából. Nekem egyszer sikerült állat módjára kanyarodni bekapcsolt segédrendszerekkel. Sport plusz módban, sport váltóval persze lehet riszáltatni, de nem éri meg. A közönség arcán megütköző szánalom lesüti hátunkról a kabátot. Ez egy elegáns autó, ennek nem szabad ráznia a fenekét, aki arra vágyik, spórolja meg a négykerék-meghajtás egymilliós felárát. Vicces a középkonzol alján elhelyezett lejtmenetvezérlő, ilyent csak terepjárókban látni. Meredek úton lecammogva hasznos lehet.
A xDrive a biztonságról szól, pont azokat csábítja, akik tehetősek, szükségük van a hetes erejére, méretére, presztízsére, ugyanakkor nem szeretnének lámpától-lámpáig driftelni, de sokkal inkább felmennének magasra épített villájukhoz, netán a síeléskor sem akarnak megalázó helyzetbe kerülni.
A harmincmilliós vételár sem garancia arra, hogy eső után nem áznak meg a csomagjaink. A csomagtérajtó felnyitása (motoros) után két csapon át is folyik be a sáros lé a csomagtérbe, esküvői ruhát ne ott szállítsunk.
Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
A BMW 535i folyamatosan edzésben tartja a szívet, olyan szépen dobogtatja meg minden egyes előzésnél, hogy érezzük, hogy van még bennünk szusz, van értelme léteznünk, ha más öröm, vagy elismerés nem is ér, de legalább ez az odafigyelés, a teljes odaadás, a megfelelni akarás életben tart.
Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.
Maradtak a hátsókerék-hajtásnál, megnövelték az autót, kényelmesebbé tették, felszerelték az ötösből megismert csúcstechnikával és felpiszkálták takarékos motorját. Kell ennél több kedvcsináló egy teszteléshez? A legkisebb BMW-ben ezúttal sem csalódtunk. 8,6 milliós indulóárát pedig tessék lenyelni.