Befuccsolt a legendás brit autómárka

Hatéves álmodozás után újra leáldozik a brit autóépítés egyik legendájának, a TVR-nek a csillaga. Orosz tulajdonosa kocsik helyett szélturbinákat gyártana.

  • Biró Csongor Biró Csongor
Befuccsolt a legendás brit autómárka
Cerbera
hubpages.com

Nyikolaj Szmolenszky 2004-ben úgy vette meg a brit Blackpool céget, hogy a TVR márkát újra felvirágoztatja. Az első két évben feldarabolta a 15 millió fontért vásárolt céget, így kényszerített hatékonyabb működésre. Ausztriába költöztette az autóépítő részleget, ahol három prototípust fejeztek be. A TVR Tuscan Mk2 kabriót 410 lovas Corvette motor hajtotta, a Cerberát BMW-től vásárolt V8-as dízel, valamint  elkészült a 100 kW-os elektromos üzemű GT350.

Mondanunk sem kell, egyik sem lépte át a sorozatgyártás küszöbét. A gyártás költségei magasabbak lettek volna a várható bevételnél, ezért az orosz szeretett volna kiszállni az üzletből. Szó volt arról, hogy a Caterhammel közösen ésszerűsítik az autóépítést, de úgy tűnik Szmolenszky-n ez sem segítene.

Nem tudni, mi lesz a cég sorsa, de az biztos, a közeljövőben nem találkozunk új TVR-rel az utakon, még Goodwoodban sem.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.