szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Hatéves álmodozás után újra leáldozik a brit autóépítés egyik legendájának, a TVR-nek a csillaga. Orosz tulajdonosa kocsik helyett szélturbinákat gyártana.

Cerbera
hubpages.com

Nyikolaj Szmolenszky 2004-ben úgy vette meg a brit Blackpool céget, hogy a TVR márkát újra felvirágoztatja. Az első két évben feldarabolta a 15 millió fontért vásárolt céget, így kényszerített hatékonyabb működésre. Ausztriába költöztette az autóépítő részleget, ahol három prototípust fejeztek be. A TVR Tuscan Mk2 kabriót 410 lovas Corvette motor hajtotta, a Cerberát BMW-től vásárolt V8-as dízel, valamint  elkészült a 100 kW-os elektromos üzemű GT350.

Mondanunk sem kell, egyik sem lépte át a sorozatgyártás küszöbét. A gyártás költségei magasabbak lettek volna a várható bevételnél, ezért az orosz szeretett volna kiszállni az üzletből. Szó volt arról, hogy a Caterhammel közösen ésszerűsítik az autóépítést, de úgy tűnik Szmolenszky-n ez sem segítene.

Nem tudni, mi lesz a cég sorsa, de az biztos, a közeljövőben nem találkozunk új TVR-rel az utakon, még Goodwoodban sem.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!