Ma elkezdték a Ferenciek tere átépítését

A munkaterület átadásával ma délelőtt elindult a Ferenciek tere átalakítása - közölte az V. kerületi önkormányzat.

  • hvg.hu hvg.hu
Ma elkezdték a Ferenciek tere átépítését

Rogán Antal, az V. kerület polgármestere november 24-én írta alá a projekt második ütemének kivitelezésére kötött szerződést a közbeszerzési eljárás két nyertese - az EU-Line Építőipari Zrt. és a Penta Általános Építőipari Kft. - képviselőivel - idézte fel a közlemény. E szerint európai uniós forrásokat is felhasználnak a projekthez, melynek összértéke közel 4,1 milliárd forint

A II. ütemű fejlesztés célja, hogy a megszakított, Észak-Dél irányú főutca tengelyt összekösse és a Ferenciek terénél létrejöjjön az akadálymentes felszíni gyalogoskapcsolat. A fejlesztésnek köszönhetően az Y-aluljáró nem a közúti forgalmat fogja szolgálni: egybenyitják a metró aluljáróval, új üzlethelyiségek jönnek majd létre benne, így nagyobb tere lesz a gyalogosforgalomnak a föld alatt is.

Az autósoknak az önkormányzat szerint azonban nem kell aggódniuk, a Kossuth Lajos utca az átépítés után is kétszer két sávos marad, áteresztő képessége nem csökken.

Az Erzsébet hídra tartó tranzit forgalom a jövőben a Március 15. téren keresztül tud majd felhajtani, az eddig egyirányú Erzsébet hídi lehajtó kétirányúvá válik, jelentősen gyorsítva az autóforgalmat. A fejlesztés során a környező utcákat a helyi, célirányos forgalomra szablyák. A projekt munkálatait a tervek szerint 2014 márciusára fejezik be.

Mindenesetre az „Ország főutcájának” elkeresztelt beruházás kapcsán több szervezet (Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) hivatalosan is jelezett hiányosságokat. Kérték a BKK-t, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer két sávos autóforgalmat, a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában kerüljön középre mindkét buszsáv, és létesüljön mindkét oldalon kerékpársáv. Úgy látják, ha ezekre nem kerül időben sok, akkor hosszú időre lekerülne a napirendről, mivel az ötéves változtatási tilalom érvényes erre a beruházásra is.

A beruházás kapcsán korábban a hvg.hu mekérdezte a taxistársaságokat is milyen útvonalakat javasonának a várható dugók elkerüléséra. Mint megtudtuk egyelőre tanácstalanok ők is. "A Margit híd felújítását is túlélték az autósok, és most is így lesz." - vélekedtek leginkább. Igaz, annak ott volt a kiváltására az Árpád híd. A Március 15. téri felújítás esetében azonban a Széchenyi Lánchíd és a Szabadság híd, mivel egysávosak, nem jelentenek segítséget – vélik a taxisok. A Petőfi híd pedig szerintük rosszul van programozva, a lehajtások környéke mindig dugós. Az egyébként az első alternatívaként szóba jöhető Kiskörúton szerintük jelenleg jól vannak beállítva a lámpák a forgalomhoz mérten, csak éppen az út nem bír el több autót.

A taxisok egyöntetűen úgy látják, hogy ilyen volumenű átrendezéssel meg kellett volna várni a 4-es metró még oly távolinak tűnő indulását.

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.