A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A munkaterület átadásával ma délelőtt elindult a Ferenciek tere átalakítása - közölte az V. kerületi önkormányzat.
Rogán Antal, az V. kerület polgármestere november 24-én írta alá a projekt második ütemének kivitelezésére kötött szerződést a közbeszerzési eljárás két nyertese - az EU-Line Építőipari Zrt. és a Penta Általános Építőipari Kft. - képviselőivel - idézte fel a közlemény. E szerint európai uniós forrásokat is felhasználnak a projekthez, melynek összértéke közel 4,1 milliárd forint
A II. ütemű fejlesztés célja, hogy a megszakított, Észak-Dél irányú főutca tengelyt összekösse és a Ferenciek terénél létrejöjjön az akadálymentes felszíni gyalogoskapcsolat. A fejlesztésnek köszönhetően az Y-aluljáró nem a közúti forgalmat fogja szolgálni: egybenyitják a metró aluljáróval, új üzlethelyiségek jönnek majd létre benne, így nagyobb tere lesz a gyalogosforgalomnak a föld alatt is.
Az autósoknak az önkormányzat szerint azonban nem kell aggódniuk, a Kossuth Lajos utca az átépítés után is kétszer két sávos marad, áteresztő képessége nem csökken.
Az Erzsébet hídra tartó tranzit forgalom a jövőben a Március 15. téren keresztül tud majd felhajtani, az eddig egyirányú Erzsébet hídi lehajtó kétirányúvá válik, jelentősen gyorsítva az autóforgalmat. A fejlesztés során a környező utcákat a helyi, célirányos forgalomra szablyák. A projekt munkálatait a tervek szerint 2014 márciusára fejezik be.
Mindenesetre az „Ország főutcájának” elkeresztelt beruházás kapcsán több szervezet (Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) hivatalosan is jelezett hiányosságokat. Kérték a BKK-t, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer két sávos autóforgalmat, a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában kerüljön középre mindkét buszsáv, és létesüljön mindkét oldalon kerékpársáv. Úgy látják, ha ezekre nem kerül időben sok, akkor hosszú időre lekerülne a napirendről, mivel az ötéves változtatási tilalom érvényes erre a beruházásra is.
A beruházás kapcsán korábban a hvg.hu mekérdezte a taxistársaságokat is milyen útvonalakat javasonának a várható dugók elkerüléséra. Mint megtudtuk egyelőre tanácstalanok ők is. "A Margit híd felújítását is túlélték az autósok, és most is így lesz." - vélekedtek leginkább. Igaz, annak ott volt a kiváltására az Árpád híd. A Március 15. téri felújítás esetében azonban a Széchenyi Lánchíd és a Szabadság híd, mivel egysávosak, nem jelentenek segítséget – vélik a taxisok. A Petőfi híd pedig szerintük rosszul van programozva, a lehajtások környéke mindig dugós. Az egyébként az első alternatívaként szóba jöhető Kiskörúton szerintük jelenleg jól vannak beállítva a lámpák a forgalomhoz mérten, csak éppen az út nem bír el több autót.
A taxisok egyöntetűen úgy látják, hogy ilyen volumenű átrendezéssel meg kellett volna várni a 4-es metró még oly távolinak tűnő indulását.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.