Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ae7dc95-2433-4127-a9c5-dfd7e7f3beeb","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Kellemetlenségeket okozhat a mobil, ha túl sokat árul el a gazdájáról. Ennek egyik bizonyítéka az a kutakodás, amit az USA-ba beutazók most gyakrabban tapasztalhatnak. Szakértők tanácsokat osztogatnak. Biztos tipp nincsen, de életszerűen hatékony ötletek akadnak.","shortLead":"Kellemetlenségeket okozhat a mobil, ha túl sokat árul el a gazdájáról. Ennek egyik bizonyítéka az a kutakodás, amit...","id":"20250513_hvg-usa-hatarellenorzes-telefon-szamitogep-kozossegi-oldalak-amerikaba-belepes-tanacsok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ae7dc95-2433-4127-a9c5-dfd7e7f3beeb.jpg","index":0,"item":"603514a2-b743-4962-8ad6-4311a287f2e8","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-usa-hatarellenorzes-telefon-szamitogep-kozossegi-oldalak-amerikaba-belepes-tanacsok","timestamp":"2025. május. 13. 09:30","title":"Megtagadhatják-e a belépést, ha rosszat írtam Trumpról? Egyáltalán elvehetik-e a telefonomat, amikor be akarok lépni az USA-ba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95eb816e-f8c0-4286-9326-6c2aba282850","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az ágazat modernizálását, a térség gazdaságának fejlődését és a munkahelyteremtést is zászlajára tűzte.","shortLead":"Az ágazat modernizálását, a térség gazdaságának fejlődését és a munkahelyteremtést is zászlajára tűzte.","id":"20250513_orban-rahel-fenntarthato-gazdalkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95eb816e-f8c0-4286-9326-6c2aba282850.jpg","index":0,"item":"b6e82dfb-7b11-4736-be7d-5bce701181da","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_orban-rahel-fenntarthato-gazdalkodas","timestamp":"2025. május. 13. 21:31","title":"„A lehető legfenntarthatóbb módon” gazdálkodna újonnan vásárolt somogyi földjein Orbán Ráhel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36526967-0586-4c3d-af3a-516ffb44d4d8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy tolvaj London központjában, csúcsidőben próbálkozott be egy kínai diáknál, de nagyon nem jött össze, amit kitervelt. ","shortLead":"Egy tolvaj London központjában, csúcsidőben próbálkozott be egy kínai diáknál, de nagyon nem jött össze, amit...","id":"20250513_Telefon-lopas-tolvaj-London-metro-elfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36526967-0586-4c3d-af3a-516ffb44d4d8.jpg","index":0,"item":"7554eb4d-0e92-4543-805c-f861b9818ab5","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Telefon-lopas-tolvaj-London-metro-elfogas","timestamp":"2025. május. 13. 15:59","title":"Emberére akadt a londoni telefontolvaj: az áldozata teperte le és adta át a rendőröknek (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a2db731-053c-4c93-bafa-92c93911693d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Tóth Nikolett akadálymentesen tud majd közlekedni az autóval.","shortLead":"Tóth Nikolett akadálymentesen tud majd közlekedni az autóval.","id":"20250512_terezvarosi-hazomlas-toth-nikolett-balerina-specialis-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a2db731-053c-4c93-bafa-92c93911693d.jpg","index":0,"item":"a7238cb0-b8e0-434a-b0d1-0fed32e0238c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_terezvarosi-hazomlas-toth-nikolett-balerina-specialis-auto","timestamp":"2025. május. 12. 20:25","title":"Speciálisan átalakított autót kapott a terézvárosi házomlásban megsérült balerina","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883cd6f2-45de-40e6-aea8-6885ffd82baa","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az első magyar animációs dokumentumfilm Németország legnagyobb animációs filmfesztiválján aratott sikert.","shortLead":"Az első magyar animációs dokumentumfilm Németország legnagyobb animációs filmfesztiválján aratott sikert.","id":"20250512_kek-pelikan-stuttgart-animacios-film-legjobb-mozifilm-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883cd6f2-45de-40e6-aea8-6885ffd82baa.jpg","index":0,"item":"c59b5700-6cec-4631-8736-2cdbff19d946","keywords":null,"link":"/kultura/20250512_kek-pelikan-stuttgart-animacios-film-legjobb-mozifilm-dij","timestamp":"2025. május. 12. 09:25","title":"A Kék Pelikan nyerte a legjobb mozifilmnek járó díjat Stuttgartban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c579c86c-46e6-4f7f-a092-15d66ca5b308","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Laponyi Zsoltot visszahelyezik az eredeti szolgálati helyére, a III. kerületben lesz megint járőr egy új szabály miatt.","shortLead":"Laponyi Zsoltot visszahelyezik az eredeti szolgálati helyére, a III. kerületben lesz megint járőr egy új szabály miatt.","id":"20250513_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-poltitika-foto-seriff-rendorseg-fegyelmi-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c579c86c-46e6-4f7f-a092-15d66ca5b308.jpg","index":0,"item":"7e998849-e0c6-411c-bb01-912998ac4d66","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-poltitika-foto-seriff-rendorseg-fegyelmi-eljaras","timestamp":"2025. május. 13. 05:47","title":"A seriffprogramból is kitették a rendőrt, aki azt kérte, hogy politikai célokra ne használják a fotóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51d0e71b-0952-49c3-ba76-7c5f38803e91","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az RMDSZ volt elnöke szerint árulásról nincs szó, de George Simionnal nem lehet együttműködni. ","shortLead":"Az RMDSZ volt elnöke szerint árulásról nincs szó, de George Simionnal nem lehet együttműködni. ","id":"20250512_marko-bela-erdely-rmdsz-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51d0e71b-0952-49c3-ba76-7c5f38803e91.jpg","index":0,"item":"0df3ff11-5ba1-4663-826a-e76b8f8594ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_marko-bela-erdely-rmdsz-orban","timestamp":"2025. május. 12. 10:10","title":"Markó Béla: Orbán zavart keltett Erdélyben a tihanyi nyilatkozatával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814","c_author":"Ki Mit Tube ","category":"brandcontent","description":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere szerint. 10 év után, a One Magyarország támogatásával tér vissza a harmadik évadával az online videós tehetségkutató, egy még inkább digitalizált világba. Rubin Kristóf elmondta, a műsor nem csak a versenyzőknek, a készítőinek is kihívás: hogyan lehet a napi 20-50 videóból kiválasztani azokat, amelyekből a fiatal generáció számára érdekes történetet lehet elmesélni.","shortLead":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere...","id":"20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814.jpg","index":0,"item":"9c7fbad4-e9b8-4d90-8450-a82136e4f8eb","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","timestamp":"2025. május. 12. 15:30","title":"Ez egy digitális népművészeti verseny – 10 év után újraindul a Ki Mit Tube","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nincs hitelezés, nincs miből megtakarítani, aki tehette kifizette vagy átütemezte ingatlanhitelét és most nem vágyik másra, mint fújni egyet. Akkor hogyan lehet ennek a rétegnek újra autót eladni? Erre a helyzetre találták ki a gyártók az úgynevezett „crisis car” vagy válságautónak hívott modelleket. A kínálat már-már valószerűtlenül bőséges. Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citoren C-Elysée és itt a Peugeot 301 is.
A Peugeot 301-es nem mutat rosszul, szigorúan szemből, rendelkezik azzal a Peugeot-s könnyed fölénnyel, ami miatt – persze mindez egyéni - tetszetősebb, mint súlycsoportjának több tagja. Oldalról és hátulról már sajnos belesimul a masszába, semmivel nem sikerült jobban. A hátsó traktusba benyúló lámpaelemek az európai szem számára mindenképpen túlzás. Kétségtelen a keleti piacokon, ami elsődleges jelentőségű, szeretik az ilyen formákat. Márpedig a 301-es a Keletnek készül. Ez egy olyan autó, amelynek mi vagyunk a legnyugatibb piaca. A kocsi az új Peugeot 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. Ha lehet mondani a 208-as egy igazi nyugati kisautó.
Mindenesetre ebben a kategóriában a szépség egyik fokmérője a méret is, minél nagyobb annál szebb. Ki lehet vele állni a szomszéd elé, hogy új kocsink van és nagyobb, mint az övé. A méretekkel sehol nem lehet gond a limuzin 4442 milliméteres hosszával és 2652 milliméteres tengelytávval biztosan nem fog csalódást okozni a hátul ülőknek sem. Különösen, hogy a hátsó támlák is kényelmesek nem derékszögben állnak, ahogy néha szokás és, amelyekben lehetetlen pár percnél többet elviselni. Az 506 literes csomagtér-kapacitás szintén elismerésre méltó. Sok szigeteléssel ugyan nem öltöztetik fel a kocsi vázát, a csomagtér-ajtón is a pőre lemez a dizájn, de legalább műanyag betétet kapott a lehúzó fogantyú, szemben például az új Dacia Logannal, ahol a sorjázatlan lemezt kell megragadni a lecsukáshoz. Egyébként a kocsinak valahogy oldalról magasabban is van a fara. Mintha eleve úgy tervezték volna, hogy benne ül majd a család, tömve csomagokkal, akkor kerül majd vízszintbe.
Egy teletömött helyzetben persze az 1.2-es VTi motornak mind a 72 lóerejét latba kellene vetnie annak érdekében, hogy haladjunk. Ezért is furcsa ez a mindenáron kismotoros törekvés, amelyet aztán pörgetni kell. Persze a kis háromhengeres nem lebecsülendő, főleg annak fényében, hogy kifejezetten kemény kiképzésre van hitelesítve. Mivel a célpiacokon előfordulhat, hogy az európai szabványnál rosszabb minőségű üzemanyaggal töltik fel, beéri 87-es oktánszámú benzinnel is a speciális dugattyú és kipufogórendszerének köszönhetően.
A háromhengeres maximálisan 110 Nm-es nyomatékú kis erőforrás, ha elég gyorsan és sokat kapcsolgatunk 3000-es fordulatszám környékén élénken is tudja mozgatni a nagynak tűnő, de korántsem súlyos kasztnit. Az esetünkben 980 kilogrammos önsúlyú autótól nem szenved a kis motor. A motorhoz rendelt váltó viszont inkább nyekergésével és pontatlanságával tűnik ki. A kis háromhengerest hangjáról is fel fogjuk ismerni mindig. Az alapesetben izgalmasan morgós hang, hamart átvált kávédarálósba, ha kicsit huzatjuk, és mivel a motortér-szigetelés sem tartozik a legfontosabb paraméterei közé, fogjuk is hallgatni eleget.
Másfelől viszont minél rosszabb az út, annál jobban érzi magát az autó. Télies-tavaszi kátyús útszakaszon is kelletlenkedés nélkül hajt át mindenen, gyakorlatilag lassítani sem kell, az egyébként valóban nem brutális ideális sebességről. Az elöl független felfüggesztés és a hátsó csatolt-lengőkaros megoldással és a kifejezetten nagy hasmagassága miatt nincs kifogása a legvadabb összekötőút ellen sem. Amire a célcsoportnak a megtett tesztút alapján kifogása lehet az inkább a vegyes használat melletti 7 literes fogyasztás.
A 301-es üléseibe süppedve, amelyek már elsőre is puhának tűnnek, a párnázott támasztékokkal szép nyugodt tempóban lehet venni a feladatokat. A műszerezettségnél is nehéz lenne puritánabbat találni, így legalább sokat nem fogunk bajlódni vele. A középkonzol még a bumfordi klímakapcsolókkal sem fest vállalhatatlanul. Kétségtelen, hogy az egyen fekete műszerfalat, csak néhol töri meg némi zongoralakk fekete és a kesztyűtartó felett végigfutó alumínium-hatású betét, valamivel, akár egy színes csíkkal festéssel a műszerfalon feldobhatták volna az összképet.
D.P.
A kormány kifejezetten jó fogású és a magassága, bár nagyon szűk tartományban, állítható. Az alját egy lecsapták, de könnyen jár és az elektromos szervót sem adagolták túl. A mentebiztonsági felszerelések közül a kipörgésgátló, az ABS, az ESP és az automata vészvillogó is alap. A csomagtartó kulcsról vagy az oldalsó panelről nyitható, a hivatalos verzió szerint ez is a keleti piacok igénye. Ugyan így van a benzintank ajtajával is.
Az extrák listáját nem nyújtották a végtelenbe ezt az autót tényleg csak a rációk mentén lehet díszíteni. A közép felszereltségű „Active” szinten 70 ezer forintér már Bluetooth-kapcsolat képes, USB-csatlakozós autót kapunk. Persze manapság egy olyan autó, amelyben az ablakemelő nem automata, illetve a hátsó üléshelyeknél kurblis az ablak, az anyós oldali kapaszkodó nem jár alapból azért valljuk meg, megszokást igényel.
A tesztelt modell ára 3,12 millió forint és valljuk be, aki új autót akar 3 millió forint környékén annak örülnie kellene mindennek, ami adatik. A Peugeot 301 rádásul mégcsak nem is látszik olcsónak.