Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","shortLead":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","id":"20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1.jpg","index":0,"item":"558e467a-fd21-4ed2-8f28-2d336b9f96e8","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","timestamp":"2025. április. 18. 15:33","title":"Életmentő szívműtéten esett át Nyilasi Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ec2c87-e34e-4c8f-8eef-addbc5d7ad8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Volt nála két jelblokkoló, ami eléggé hiteltelenítette a sztorit. ","shortLead":"Volt nála két jelblokkoló, ami eléggé hiteltelenítette a sztorit. ","id":"20250417_Csak-ellenoriztem-zarva-van-e-kocsi-mondta-egy-visszaeso-autofeltoro-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ec2c87-e34e-4c8f-8eef-addbc5d7ad8f.jpg","index":0,"item":"820bff68-71a0-4343-bae1-25bd24db0b38","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Csak-ellenoriztem-zarva-van-e-kocsi-mondta-egy-visszaeso-autofeltoro-Budapesten","timestamp":"2025. április. 17. 08:57","title":"Csak segíteni akart a tulajnak, hogy nyitva a kocsija – mondta egy visszaeső autófeltörő Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2f667b6-02b0-4333-950e-806dce7867ed","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A napelemesek már tavaly azt mondták a most elkaszált kormányrendeletről, hogy veszélyezteti a beruházói és befektetői bizalmat.","shortLead":"A napelemesek már tavaly azt mondták a most elkaszált kormányrendeletről, hogy veszélyezteti a beruházói és befektetői...","id":"20250417_alaptorveny-seres-szaldoelszamolas-napelemes-rendszerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2f667b6-02b0-4333-950e-806dce7867ed.jpg","index":0,"item":"7c174ba9-bf50-4e73-a9c3-43217b935015","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_alaptorveny-seres-szaldoelszamolas-napelemes-rendszerek","timestamp":"2025. április. 17. 12:07","title":"Döntött az Alkotmánybíróság: Alaptörvény-sértően fosztották meg a szaldóelszámolástól a háztartási napelemeseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3a08cd0-a7cb-485f-adaf-0ff8fbbcbeb4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A német popkultúra egyik legikonikusabb énekese október 21-én lép fel a Barba Negrában.","shortLead":"A német popkultúra egyik legikonikusabb énekese október 21-én lép fel a Barba Negrában.","id":"20250417_nena-budapest-barba-negra-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3a08cd0-a7cb-485f-adaf-0ff8fbbcbeb4.jpg","index":0,"item":"e12c365d-30d8-47dc-bb8e-71aff7988f2f","keywords":null,"link":"/kultura/20250417_nena-budapest-barba-negra-koncert","timestamp":"2025. április. 17. 10:42","title":"Jön Nena Budapestre – élőben is meghallgathatjuk a 99 Luftballonst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c15a538a-00c7-487d-9fca-d286dd8c4137","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gosling nagy álma válik valóra, gyerekkorában még az ágyneműje is Star Wars-os volt. ","shortLead":"Gosling nagy álma válik valóra, gyerekkorában még az ágyneműje is Star Wars-os volt. ","id":"20250418_Mar-biztosan-Ryan-Gosling-lesz-az-uj-Star-Wars-film-foszereploje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c15a538a-00c7-487d-9fca-d286dd8c4137.jpg","index":0,"item":"c5867a0e-fed9-4473-bc92-2bb53969ff48","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Mar-biztosan-Ryan-Gosling-lesz-az-uj-Star-Wars-film-foszereploje","timestamp":"2025. április. 18. 18:17","title":"Ryan Gosling lesz az új Star Wars-film főszereplője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A hazai részvénypiac fialt a legjobban.","shortLead":"A hazai részvénypiac fialt a legjobban.","id":"20250417_Kivalo-evuk-volt-tavaly-a-befektetesi-alapoknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"e60ee944-9cd4-4d76-aa16-2f555af3af45","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Kivalo-evuk-volt-tavaly-a-befektetesi-alapoknak","timestamp":"2025. április. 17. 13:05","title":"Kiváló évük volt tavaly a befektetési alapoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van, ugyanakkor a gazdasági növekedést fékezheti a vámháború. A következő kamatdöntéseknél marad az eseti, a beérkező adatoktól függő döntéshozatal.","shortLead":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van...","id":"20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8.jpg","index":0,"item":"b63d1a07-4ddc-47fc-9ef6-a0338f173114","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kamatot vágott az EKB","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A csütörtöki nyitáskor az európai tőzsdék visszaesést mutattak, mivel a befektetők az Európai Központi Bank (EKB) legújabb monetáris politikai döntésére várnak. Amerikában a Fed egyelőre kivárásra rendezkedik be, a vámok fűthetik az inflációt és visszafoghatják a gazdasági növekedést.","shortLead":"A csütörtöki nyitáskor az európai tőzsdék visszaesést mutattak, mivel a befektetők az Európai Központi Bank (EKB...","id":"20250417_Dadogva-indultak-az-europai-tozsdek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"5fe61361-02e7-48fa-8f24-cb06a07d90f4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Dadogva-indultak-az-europai-tozsdek","timestamp":"2025. április. 17. 10:14","title":"Dadogva indultak az európai tőzsdék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nincs hitelezés, nincs miből megtakarítani, aki tehette kifizette vagy átütemezte ingatlanhitelét és most nem vágyik másra, mint fújni egyet. Akkor hogyan lehet ennek a rétegnek újra autót eladni? Erre a helyzetre találták ki a gyártók az úgynevezett „crisis car” vagy válságautónak hívott modelleket. A kínálat már-már valószerűtlenül bőséges. Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citoren C-Elysée és itt a Peugeot 301 is.
A Peugeot 301-es nem mutat rosszul, szigorúan szemből, rendelkezik azzal a Peugeot-s könnyed fölénnyel, ami miatt – persze mindez egyéni - tetszetősebb, mint súlycsoportjának több tagja. Oldalról és hátulról már sajnos belesimul a masszába, semmivel nem sikerült jobban. A hátsó traktusba benyúló lámpaelemek az európai szem számára mindenképpen túlzás. Kétségtelen a keleti piacokon, ami elsődleges jelentőségű, szeretik az ilyen formákat. Márpedig a 301-es a Keletnek készül. Ez egy olyan autó, amelynek mi vagyunk a legnyugatibb piaca. A kocsi az új Peugeot 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. Ha lehet mondani a 208-as egy igazi nyugati kisautó.
Mindenesetre ebben a kategóriában a szépség egyik fokmérője a méret is, minél nagyobb annál szebb. Ki lehet vele állni a szomszéd elé, hogy új kocsink van és nagyobb, mint az övé. A méretekkel sehol nem lehet gond a limuzin 4442 milliméteres hosszával és 2652 milliméteres tengelytávval biztosan nem fog csalódást okozni a hátul ülőknek sem. Különösen, hogy a hátsó támlák is kényelmesek nem derékszögben állnak, ahogy néha szokás és, amelyekben lehetetlen pár percnél többet elviselni. Az 506 literes csomagtér-kapacitás szintén elismerésre méltó. Sok szigeteléssel ugyan nem öltöztetik fel a kocsi vázát, a csomagtér-ajtón is a pőre lemez a dizájn, de legalább műanyag betétet kapott a lehúzó fogantyú, szemben például az új Dacia Logannal, ahol a sorjázatlan lemezt kell megragadni a lecsukáshoz. Egyébként a kocsinak valahogy oldalról magasabban is van a fara. Mintha eleve úgy tervezték volna, hogy benne ül majd a család, tömve csomagokkal, akkor kerül majd vízszintbe.
Egy teletömött helyzetben persze az 1.2-es VTi motornak mind a 72 lóerejét latba kellene vetnie annak érdekében, hogy haladjunk. Ezért is furcsa ez a mindenáron kismotoros törekvés, amelyet aztán pörgetni kell. Persze a kis háromhengeres nem lebecsülendő, főleg annak fényében, hogy kifejezetten kemény kiképzésre van hitelesítve. Mivel a célpiacokon előfordulhat, hogy az európai szabványnál rosszabb minőségű üzemanyaggal töltik fel, beéri 87-es oktánszámú benzinnel is a speciális dugattyú és kipufogórendszerének köszönhetően.
A háromhengeres maximálisan 110 Nm-es nyomatékú kis erőforrás, ha elég gyorsan és sokat kapcsolgatunk 3000-es fordulatszám környékén élénken is tudja mozgatni a nagynak tűnő, de korántsem súlyos kasztnit. Az esetünkben 980 kilogrammos önsúlyú autótól nem szenved a kis motor. A motorhoz rendelt váltó viszont inkább nyekergésével és pontatlanságával tűnik ki. A kis háromhengerest hangjáról is fel fogjuk ismerni mindig. Az alapesetben izgalmasan morgós hang, hamart átvált kávédarálósba, ha kicsit huzatjuk, és mivel a motortér-szigetelés sem tartozik a legfontosabb paraméterei közé, fogjuk is hallgatni eleget.
Másfelől viszont minél rosszabb az út, annál jobban érzi magát az autó. Télies-tavaszi kátyús útszakaszon is kelletlenkedés nélkül hajt át mindenen, gyakorlatilag lassítani sem kell, az egyébként valóban nem brutális ideális sebességről. Az elöl független felfüggesztés és a hátsó csatolt-lengőkaros megoldással és a kifejezetten nagy hasmagassága miatt nincs kifogása a legvadabb összekötőút ellen sem. Amire a célcsoportnak a megtett tesztút alapján kifogása lehet az inkább a vegyes használat melletti 7 literes fogyasztás.
A 301-es üléseibe süppedve, amelyek már elsőre is puhának tűnnek, a párnázott támasztékokkal szép nyugodt tempóban lehet venni a feladatokat. A műszerezettségnél is nehéz lenne puritánabbat találni, így legalább sokat nem fogunk bajlódni vele. A középkonzol még a bumfordi klímakapcsolókkal sem fest vállalhatatlanul. Kétségtelen, hogy az egyen fekete műszerfalat, csak néhol töri meg némi zongoralakk fekete és a kesztyűtartó felett végigfutó alumínium-hatású betét, valamivel, akár egy színes csíkkal festéssel a műszerfalon feldobhatták volna az összképet.
D.P.
A kormány kifejezetten jó fogású és a magassága, bár nagyon szűk tartományban, állítható. Az alját egy lecsapták, de könnyen jár és az elektromos szervót sem adagolták túl. A mentebiztonsági felszerelések közül a kipörgésgátló, az ABS, az ESP és az automata vészvillogó is alap. A csomagtartó kulcsról vagy az oldalsó panelről nyitható, a hivatalos verzió szerint ez is a keleti piacok igénye. Ugyan így van a benzintank ajtajával is.
Az extrák listáját nem nyújtották a végtelenbe ezt az autót tényleg csak a rációk mentén lehet díszíteni. A közép felszereltségű „Active” szinten 70 ezer forintér már Bluetooth-kapcsolat képes, USB-csatlakozós autót kapunk. Persze manapság egy olyan autó, amelyben az ablakemelő nem automata, illetve a hátsó üléshelyeknél kurblis az ablak, az anyós oldali kapaszkodó nem jár alapból azért valljuk meg, megszokást igényel.
A tesztelt modell ára 3,12 millió forint és valljuk be, aki új autót akar 3 millió forint környékén annak örülnie kellene mindennek, ami adatik. A Peugeot 301 rádásul mégcsak nem is látszik olcsónak.