Szomorú statisztika: itt halnak meg a legtöbben az utakon

A modern biztonsági megoldások ma már sokak életét képesek megmenteni egy közlekedési balesetben, de ez sem jelent 100 százalékos megoldást.

  • hvg.hu hvg.hu
Szomorú statisztika: itt halnak meg a legtöbben az utakon

Az Egészségügyi Világszervezet felmérése szerint évente mintegy 1,3 millió ember hal meg a világon valamilyen közlekedési balesetben az utakon. Az utóbbi években az 5 és 29 év közötti emberek esetében már ez a vezető halálok, a balesetek pedig globálisan pedig 500 milliárd dollár kárt okoznak a gazdaságnak.

A Statista grafikonjából kiderül, a felmérések szerint Líbiában a legrosszabb a helyzet, ott 100 ezer lakosra vetítve 73,4 haláleset jut. A második helyen Thaiföld (36,2), a harmadikon pedig Malawi (35) áll.

Statista

A KSH adatai szerint Magyarországon 2015 januárja és októbere között összesen 12217 közlekedési baleset történt az utakon, amiből 420 végződött halállal, 3623 pedig súlyos sérüléssel. A halálos balesetek szempontjából ebben az időszakban az Alföld volt a legveszélyesebb, összesen 174 ilyen eset történt.

A halálos balesetek csökkentésére a Volvo nemrég komoly vállalást tett: 2020-ra olyan autókat ígér, amiben senki sem fog meghalni, a Samsung pedig – szintén a svédekkel közösen – olyan videós rendszert fejleszt, amivel átlátszóvá tennék a kamionokat.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.