Na most akkor a taxisok és az uberesek együtt retteghetnek egy új szolgáltatástól?
Mi lenne, ha az Uber előnyeit egyesítenénk a telekocsizással? Az eredmény vélhetően még olcsóbb autózás.
hvg.hu
A Waze, amely az egyik legjobb valósidejű forgalomfigyelő applikáció, bővítette termékkörét. Bevezettek, egyelőre csak kísérleti jelleggel – a cég székhelyéhez közeli Bay Area-ban - egy olyan funkciót, hogy az autós telekocsiként tudja kínálni autóját.
A dolog lényege, hogy ugyan azon útra kevesebb autó jusson, így kisebb a forgalom, gyorsabb a haladás. A Waze-ba beépülő modulon, csak egy gombot kell megnyomni, hogy az autós munkába menet, felszed másokat is autójába, egy konkrét útvonalon, konkrét időpontban, máris lehet jelentkezni a Waze Carpool funkciójára.
A telekocsi ötlete nem új, de mégsem terjed rohamosan, egész egyszerűen azért, mert az emberek különböző időbeosztásban élnek, így nehéz állandóra szervezni valakivel a közös fuvart.
Az autó vezetője persze nem árt, ha jól is jár, hiszen ez további motiváció a kocsimegosztásra, ezért a Waze Rider segítségével egy kis zsebpénzt is gyűjthet az utasaitól.
Ha a dolog működne, vélhetően még költséghatékonyabb lenne, mint az Uber, nem is beszélve a taxizásról.
Mindenesetre a Waze egyelőre nem akarja, hogy a felhasználói kvázi uberezni kezdjenek, az autósok és az utasok részvételét is napi kétszeri alkalomra korlátozza. Egyelőre.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.