Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy a határtalan száguldás mennyire biztonságos.
A magyar autópályákon maximum 130 km/h tempóval lehet haladni, ha pedig ezt a sebességet átlépjük és lefotóznak a telepített vagy mobil traffipaxok valamelyikével, akkor 30-300 ezer forintos büntetésre számíthatunk. Nemzetközi szinten is ez a sebességhatár a leginkább elterjedt az autópályákon, de persze akadnak kivételek.
Svájcban például 120 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, Németországban pedig az Autobahnokon elvileg akármennyivel száguldhatunk, de persze csak akkor, ha azt egy közlekedési tábla esetleg nem tiltja.
A németeknél régóta vita tárgya, hogy bevezessék-e a más országokban széles körben használt 130-as maximális autópálya-tempót, mellyel kapcsolatban most egy friss felmérést készítettek. A Német Közlekedésbiztonsági Tanács felmérése szerint a válaszadók 52 százaléka a tempólimit bevezetése mellett van, vagyis a többség eltörölné az alapvetően büntetlen száguldozást.
Érdekesség, hogy míg a nők körében 67 százalékos a tempólimit eltörlésének támogatottsága, addig a férfiaknak csak 38 százaléka tartja ezt jó ötletnek.
Magyarországon a 2000-es évek közepén a No Speed Limit nevezetű kezdeményezés keretein belül az aktivisták azért küzdöttek, hogy az autópályákon eltöröljék a 130-as sebességkorlátozást. Ebből azonban végül nem lett semmi.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.