Október 26-28. között rendezik meg második alkalommal a Budapest Auto Show-t a Millenáris B épületében. Kilenc márka, közel ötven autója lesz jelen, olyan húzónevekkel, mint az vadonatúj Audi a Q8, a Peugeot 508, vagy a CUPRA amely egyenesen egy „új márka”. Összeszedtük a legérdekesebb modelleket, amelyeket meg lehet nézni, tapogatni, vagy akár kipróbálni.
Az Audi Q8 a Q termékcsalád új csúcsmodellje már rendelhető, és az első példányok már meg is érkeztek a hazai kereskedésekbe. Amit a kocsiról megjelenése előtt is tudni lehetett, hogy a Audi Q7-es mellé érkező Q8-ast a cég pozsonyi üzemében gyártják majd. A közvetlen vetélytársai a Mercedes GLE Coupe és persze a BMW X6.
Az Audi Q7-esnél egyébként valamivel rövidebb, de szélesebb az újdonság. A 286 lóerős és 600 Nm nyomatékú 3 literes turbós gázolajos erőforrással szerelt Q8 50 TDI nyolcfokozatú automatváltóval rendelkezik, és a hazai hivatalos alapára 22,75 millió forint.
Az Audi A6 szedán változata igen szemrevalóra sikeredett, a legfontosabb stíluselemek persze ismerősek. A széles egyrétegű rács, a nagy légbeömlők és a szögletes fényszórók, ezek határozzák meg az üzleti autót. Az új A6 kissé nagyobb, mint az elődje: 4939 mm hosszú, 1886 mm széles és 1457 milliméter magas, a tengelytávja pedig 9,24 cm-rel növekedett. A megnövelt dimenzióknak köszönhetően a teljesen új modell nagyobb hátsó ülésteret, valamint több fej- és vállteret kínál.
Cupra Ateca. Az autózást kedvelők számára nyilván nem ismeretlen a Seat Cupra név, amelyet a nyolcvanas évek óta használtak már a spanyolok. Sőt, annak is voltak jelei, hogy önálló modellként is lehetnek ilyen Cupra-autók ugyanis korábban koncepcióként használta többször a Seat.
Az első fecskéjük, vagyis örödogi autójuk, a CUPRA Ateca, ami egy szabadidő autó (SUV). Az új CUPRA Ateca 2.0 TSI motorja 300 lóerős (221 kW), amit úgy hangoltak, hogy a motor erősebb hangot adjon mint a hasonló erőforrások. Ehhez a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes, közvetlen kapcsolású sebességváltóval is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb és gyorsabb sebességváltás érzését kínálja.
A C4 Cactus a Citroën új kompakt ferdehátúja, amely egy egyterű kényelmét is kínálja. Az autó méretei megmaradtak a frissítést követően is, azonban a teljes orr-részt és a hátsót átrajzolták, az oldalsó ütköző elem a küszöbre került. Kilenc karosszériaszín és a különböző színcsomagokkal 31 kombinációból lehet választani.
A motorválaszték is igen széles: a benzinmotoroknál a legnagyobb teljesítményű változat a 2018 őszén érkező háromhengeres, 1.2 literes PureTech 130 S&S turbómotor, melyhez 6 fokozatú kézi váltó társul. A szintén turbófelöltős PureTech 110 motor manuális váltóval vagy 6 fokozatú EAT6 automata váltóval kérhető. Kezdettől elérhető dízel vonalon az 1,6 literes BlueHDi 100 motor, amelyet később egy gazdaságosabb 1.5 literes dízel vált majd.
A Honda CR-V másfél évvel a premierje után végre Európában is bemutatkozott. Nemcsak belül lett tágasabb, de nőtt minden külső mérete. A belépőszintet az 1.5 literes turbós benzines jelenti, amelyhez kézi- vagy CVT-váltót választhatunk. Ezen kívül egy kétliteres benzinesből és két villanymotorból álló hibrid hajtásrendszer is szerepel majd a kínálatban. Az egyik villanymotor a hajtásban vesz részt, a másik generátorként működik majd. A Honda HR-V, amely világszinten a japán mára egyik legsikeresebb modellje, hozzánk egyetlen változatban érkezett, amely októbertől kapható. Ez a 1.5 literes szívó benzinmotoros példány, amelynek teljesítménye 130 lóerő, hatfokozatú kézi váltóval, vagy fokozatmentes automatával érkezik.

A Peugeot 508-at a márka a korábbi 407-es és 607-es modelljeinek egyfajta közös utódjaként dobta piacra. Amíg a hagyományos modellek egyre inkább visszaszorulnak a piacon, a prémiumgyártók virágoznak, ennek megfelelően a Peugeot is átalakította 508-as típusát, amely ötajtós kupéként folytatja pályafutását. Látványos első LED-es nappali menetfények kicsit háttérbe szorítják a mérges tekintetű fényszórókat, nemcsak a márkanév, de a típusszám is olvasható a kocsi orrán. A benzinmotorja 1.6 literes, 180 lóerős vagy 225 lovas teljesítménnyel, míg a dízelből az 1.5-ös 130 LE teljesítményű, a 2.0 literes 160 és 180 LE teljesítménnyel választható.

Renault Zoe. A tavalyi esztendőben, több mint 26 ezer Renault Zoe talált gazdára Európában, ily módon pedig ez lett az öreg kontinens legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója. A városi kisautó most megújult, de a változások nem kívül, hanem sokkal inkább belül keresendők. A Renault Zoéban található korábbi Renault R90-es motor elsősorban 92 lóerős teljesítményéről, illetve 220 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg, melynél a most debütált, változatlan méretű és tömegű Renault R110-es erőforrás minden tekintetben komolyabb produkciót ad elő. Az R110 konkrétan 109 lóerőt és 225 Nm-t szabadít rá a kerekekre, ennek köszönhetően a 80-120 km/h gyorsulási idő 2 másodperccel rövidebb lett. Egy töltéssel ideális esetben 300 kilométer tehető meg, téli körülmények mellett azonban 200 kilométerre csökken a hatótáv.
Renault Scenic. Bár jelenleg nem a legdivatosabb műfaj a családi egyterűeké, de franciák nem adták fel és bemutatatták az új Scenic-et. A negyedik generációs családi autó szabadidőautós megjelenéssel, 20 colos kerekkel és modern műszaki tartalommal folytatja a 20 éves típus sikertörténetét. Valódi különlegessége, hogy a franciák alapáron 20-colos (195/55-ös) kerekekkel szerelik, ami néhány éve szinte elképzelhetetlen lett volna egy egyterű családi autón. A motorpaletta dízel fronton az 1.5 és az 1.6 dCi különféle verzióiból áll majd, 95 és 160 lóerő közötti teljesítménytartománnyal, míg a benzines erőforrások kedvelői a kisköbcentis turbós blokkok közül választhatnak, 115 vagy 130 lóerővel.

Škoda Kodiaq Scout. A cseheknél lassan két éve mutatkozott be az első nagyméretű szabadidő-autó a Kodiaq. Nagyon ügyesen elkezdték kiteljesíteni a modellkínálatát, hogy minél szélesebb fogyasztói igényeket kielégítsenek. A mostani a Kodiaq Scout, nem is kétséges, hogy egyedi választás a kiegészítői révén, mint a fabetétek és az alcantarabevonatú sportülések. Van még egy másik érdekes részlet is ebben a Kodiaqban, ugyanis egy nagyobb 9,2 colos érintőképernyőjű kijelző van, ami az új Octaviából került át.
Škoda Fabia Monte Carlo. A márciusi Genfi Autószalonon debütált ráncfelvarrt Skoda Fabia első példányait már a magyar vevők is megkaphatták. Az új modellből a legolcsóbb Cool kivitel 3,24 millió forintos alapáron nyit: ezért a pénzért egy 75 lóerős 1 literes MPI benzinmotorral és 5 fokozatú kéziváltóval szerelt Fabia lehet a miénk. A másik véglet az itt is látható 110 lovas 1 literes TSI motoros és DSG váltós Monte Carlo, melynek árcéduláján 5,8 millió forintos összeg olvasható. Dízelmotor már nem rendelhető a több fronton is felfrissített új Fabiába és egyelőre RS sportváltozat sincs belőle, de ez utóbbi 2020-ban történő visszatérésére már kaptunk ígéretet.
Suzuki Vitara. A Suzuki négy évvel ezelőtt leplezte le a Vitara negyedik generációs kiadását, mely szinte azonnal a hazai újautó-eladási lista legelejére katapultált. Csak finoman módosítottak most a járművön, olyasmikre kell gondolni, minthogy műszerfal felső borítása puha tapintású lesz, és a műszercsoportot is újratervezték, mostantól színes multiinfo-kijelzőt kap a japán autó.T ovábbi váloztatások a két új karosszériaszín, az első lökhárító betétje és a LED-es hátsó lámpa lesznek. A leginkább kardinális változás, hogy erre a mostani életciklus közepi frissítésre eltűnt belőle a szívómotor és a dízelmotor.

Suzuki Swift Sport. A mi autónk. A Suzuki Swiftről mind a mai napig sokan így gondolkodunk, akár annak ellenére is, hogy a tavaly bemutatkozott aktuális generáció már nem Esztergomban, hanem a távoli Japánban készül. A Swift egy az átlagnál jobb megbízhatósággal kecsegtető elérhető árú kisautó, amelyet méretei ellenére sokan családi autóként használnak. Mások pedig a filléres sportgépet látják benne. A Suzuki mindig is gondolt azokra, akik az átlagnál dinamikusabban szerettek volna közlekedni a Swiftjükkel. A 970 kilogrammos Swift Sport motorházteteje alatt egy 1.4-es turbómotort találunk, mely 140 lóerőt és 230 Nm-es nyomatékot produkál. A nyomaték tehát 44 százalékkal nőtt ez előző Swift Sporthoz képes, amelynek köszönhetően alig 8,1 másodpercig tart a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 209 km/h.
Volkswagen Touareg. A VW 2002-ban dobta piacra a keresztségben Touareg nevet kapott divatterepjárót, melynek első generációs kiadása 2010-ig maradt gyártásban. Mostanra a harmadik generációnál tartunk, az új verzió is itt van már, amely kicsit nagyobb az elődjénél, ami méretesebb utas- és csomagtérrel kecsegtet, és jó hír, hogy a Volkswagennek jelentősen sikerült csökkentenie a típus tömegét. Az extrái száma szinten végtelen: létrugós futómű aktív dőléscsökkentéssel, állandó összkerék-hajtás, összkerék-kormányzás, korszerű, nagyképernyős fedélzeti számítógép, masszázsülések, mobiltelefon-integráció és persze a biztonsági funkciók teljes tárháza, az éjjellátó kamerától az automata vészfékig. A motortérben egyelőre egyféle variáns van a 3.0 literes V6 TDI van, 286 lóerős teljesítménnyel.

Volkswagen Arteon. A Volkswagen 2008-ban mutatta be az akkor aktuális Passat alapjaira épített négyajtós kupémodelljét, melyet a kezdeti időkben Passat CC, később pedig egyszerűen csak CC típusjelzéssel árultak. Nem kellett sokáig várni az utódra, amely az Arteon nevet kapta és egy igazán klasszikus eleganciájú autó lett. A leggyengébb változataiban 150 lóerős dízel- és benzines erőforrások találhatók, a másik végletet pedig a 240 lóerős biturbós dízelmotor, illetve a 280 lóerős 2 literes TSI egység jelenti.
Ha a érdeklődik az esemény iránt, keressen minket a Millenárison egész hétvégén. Minden info itt: budapestautoshow.hu
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.