Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"61ae15ac-62a7-4bd5-92e8-69a6c445af99","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók arra jutottak, hogy ha őrlés előtt némi vizet ad az ember a kávébabokhoz, az jobb ízélményt ad a főzés után.","shortLead":"Amerikai kutatók arra jutottak, hogy ha őrlés előtt némi vizet ad az ember a kávébabokhoz, az jobb ízélményt ad a főzés...","id":"20250411_kavefozes-hogyan-keszitsem-kave-orlese-daralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61ae15ac-62a7-4bd5-92e8-69a6c445af99.jpg","index":0,"item":"c5c8fe36-bfb4-4da2-bd93-6b79847e2814","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_kavefozes-hogyan-keszitsem-kave-orlese-daralas","timestamp":"2025. április. 11. 16:03","title":"Finomabb kávét inna? Elég hozzá fél milliliter extra víz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"985c8b73-2214-4341-8478-2c12005758d5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"De azt nem tudni, hogy akkor hogyan kerültek a luxuscikkek Rogán Barbarához.","shortLead":"De azt nem tudni, hogy akkor hogyan kerültek a luxuscikkek Rogán Barbarához.","id":"20250410_gulyas-gergely-rogan-antal-feleseg-barbara-ruhak-taskak-ekszerek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/985c8b73-2214-4341-8478-2c12005758d5.jpg","index":0,"item":"88128038-03b8-485f-a5e2-f0e0db2a1364","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_gulyas-gergely-rogan-antal-feleseg-barbara-ruhak-taskak-ekszerek-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 12:22","title":"Gulyás: Nem Rogán Antal feleségéé a milliókba kerülő ruha, táska és ékszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft kutatói szerint a mesterséges intelligencia nem képes olyan hatékonyan megtalálni egy programkódban lévő hibát, mint az ember.","shortLead":"A Microsoft kutatói szerint a mesterséges intelligencia nem képes olyan hatékonyan megtalálni egy programkódban lévő...","id":"20250411_microsoft-mesterseges-intelligencia-programozas-hibakereses","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0.jpg","index":0,"item":"abefa9e2-316d-4411-b4d2-51948633f78a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_microsoft-mesterseges-intelligencia-programozas-hibakereses","timestamp":"2025. április. 11. 12:03","title":"Rámértek, mennyire tud programozni a mesterséges intelligencia, az eredmény kijózanító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek, van-e még diplomata-útlevele Dzsudzsák Balázsnak vagy Balog Zoltánnak, és kapott-e újonnan ilyet például Lánczi Tamás. Azt is titkolja a kormány, hogyan jutott el magyar közvetítéssel 100 millió eurónyi orosz hitel Milorad Dodikékhoz.","shortLead":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek...","id":"20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0.jpg","index":0,"item":"4c0beba1-3cb6-4971-9889-6826eb7a7014","keywords":null,"link":"/360/20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 06:45","title":"Rogán döntött: titok, kinek van diplomata-útlevele, így nem tudjuk, Lánczinak van-e, vagy visszaadta-e már Balog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez szükséges szerves anyagok nem tudnak eljutni a vízig. Vagy ha igen, akkor csak minimális mennyiség.","shortLead":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez...","id":"20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81.jpg","index":0,"item":"7f801e1e-251c-46cb-a950-54d38f96e22b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","timestamp":"2025. április. 10. 17:03","title":"Minimális lehet az esélye, hogy élet legyen a Szaturnusz holdján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f02b3d3-1d0f-4d2e-887c-9345448e35f5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Mindenki megnyugodhat: természetesen továbbra is vehetnek húsvétinak nevezett csokinyulat azok, akiknek fontos, hogy milyen megnevezés van a blokkra írva.","shortLead":"Mindenki megnyugodhat: természetesen továbbra is vehetnek húsvétinak nevezett csokinyulat azok, akiknek fontos...","id":"20250409_husveti-nyul-nemetorszag-lidl-aldi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f02b3d3-1d0f-4d2e-887c-9345448e35f5.jpg","index":0,"item":"80645fd7-399c-46ce-a5c8-3476286100e3","keywords":null,"link":"/elet/20250409_husveti-nyul-nemetorszag-lidl-aldi","timestamp":"2025. április. 09. 18:46","title":"A német szélsőjobboldal szerint a Lidl és az Aldi el akarja törölni a húsvéti nyulat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746b55a3-cfab-4cf7-9c64-7d3b3a522d0c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az első lépés, hogy kiválassza, melyik időgazdálkodási módszer a legmegfelelőbb önnek.","shortLead":"Az első lépés, hogy kiválassza, melyik időgazdálkodási módszer a legmegfelelőbb önnek.","id":"20250410_idobeosztas-modszerek-tippek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746b55a3-cfab-4cf7-9c64-7d3b3a522d0c.jpg","index":0,"item":"8b291551-fbbf-4692-8cc6-ac47872b1b87","keywords":null,"link":"/elet/20250410_idobeosztas-modszerek-tippek","timestamp":"2025. április. 10. 07:01","title":"Elkésik, halogat, kicsúszik az időből? Dobjon félre mindent, és olvassa el tippjeinket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"781ad16e-5251-4fcc-8015-5d099d7b165a","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"Négy éven át dühöngött az észak-amerikai kontinens máig legvéresebb háborúja, amelyben több amerikai vesztette életét, mint az összes utána kitört fegyveres konfliktusban, beleértve a világháborúkat is. A háború szimbolikusan 1865. április 9-én, délután ért véget a kihalófélben lévő kicsi, virginiai falu, Appomattox Court House egyik lakóházának szalonjában, ám az emlékezete máig kísérti az ország közvéleményét.","shortLead":"Négy éven át dühöngött az észak-amerikai kontinens máig legvéresebb háborúja, amelyben több amerikai vesztette életét...","id":"20250409_amerikai-polgarhaboru-vege-160-ev-appomattoxi-fegyverletetel-Lee-Grant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/781ad16e-5251-4fcc-8015-5d099d7b165a.jpg","index":0,"item":"6d2700b2-b76f-41bc-95c1-87117d10d590","keywords":null,"link":"/360/20250409_amerikai-polgarhaboru-vege-160-ev-appomattoxi-fegyverletetel-Lee-Grant","timestamp":"2025. április. 09. 20:00","title":"„Nem tehetek mást, fel kell keresnem Grant tábornokot, bár inkább halnék ezer halált” – 160 éve ért véget az amerikai polgárháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Benzines villanyautó: teszten a Honda különc hibrid divatterepjárója, az új CR-V
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A japán gyártó a megszokottól eltérő hibrid hajtáslánccal küldi harcba SUV modelljét. Az új CR-V képes teljesen csendben lopakodni és a benzint árammá alakítani, de zöld rendszámot nem kaphat.
A Honda 1995-ben dobta piacra az első CR-V-t, vagyis a japán gyártó igen korán ráérzett a ma már tomboló divatterepjáró őrületre. És a CR-V sikertörténet lett, olyannyira, hogy nemrégiben már az ötödik generáció is kijött belőle.
Az elődjénél nagyobb és jobb minőségű legutóbbi CR-V-nek azonban eddig volt egy igen komoly hibája: egyetlen 1,5 literes turbós benzinmotor került bele. Dízel nincs és nem is lesz, most viszont megérkezett a teljesen új fejlesztésű hibrid változat, és a gyártó reményei szerint jövőre már minden negyedik itthon eladott CR-V ilyen környezettudatos kivitel lesz. Európában pedig minden második. Mi Sevillában és környékén fogtuk vallatóra az új technikát.
László Ferenc
Kívül, belül
A CR-V teljesen más kávéház, mint az ezer apró felületre összeszabdalt formatervű és így igencsak magamutogató aktuális Civic. A design ezúttal nem megosztó, hanem enyhén unalmas, arra viszont mindenképpen alkalmas, hogy szinte bárki azonnal be tudja azonosítani, hogy egy Hondához van szerencséje.
A frontrészt a hűtőrács laposra és szélesre vett hangsúlyos króm díszítése, illetve a szigorú tekintetű fényszórók uralják. Krómból az ajtók alsó részére is került egy jó adag, ezt és a hátul meredeken emelkedő övvonalat leszámítva azonban az oldalprofilon lényegében semmilyen extra designtrükköt nem vetettek be a tervezők. Mily meglepő, a hátsó traktusra is került egy jókora króm díszléc, és egy szolid kis felirat, mely tudatja a mögöttünk érkezővel, hogy ez itt nem egy normál, hanem egy alternatív hajtásláncú SUV.
László Ferenc
Az utastér minden irányban igen tágas, olyannyira, hogy belül 4,6 méternél hosszabbnak érződik a CR-V. A térkínálatról sok mindent elárul, hogy egy 1,9 méter magas sofőr mögött bőven jut helye egy hasonlóan magas utasnak. A digitális műszeregységgel és központi érintőkijelzővel ellátott műszerfal jól áttekinthető és ergonomikus kialakítású, azonban a felhasználói felülettel és az egyértelműen műanyag hatású faberakásokkal nehéz megbékélni. A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis lapkára vetít, vagyis az egyszerűbb fajtából való, de legalább olcsóbb lesz cserélni a megrepedt szélvédőt.
A kis erővel tekerhető bőrkormány kellemes tapintásérzetet biztosít, ám az útról nem sok visszajelzéssel szolgál. Igaz ez nem a CR-V, hanem tulajdonképpen az egész kategória hibája.
László Ferenc
László Ferenc
Hibrid, de milyen?
Az 1,5 literes turbós benzinmotor helyett ezúttal egy Atkinson-ciklusú 2 literes i-VTEC szívómotort kapunk. De persze nem minden segítség nélkül, hiszen a belsőégésű motor mellett két villanymotor is került a hibrid CR-V-be: az egyik a hajtásért felel, a másik pedig alapvetően generátorként funkcionál.
Az amerikai piacos Accordban debütált i-MMD rendszer a CR-V-ben három üzemmóddal rendelkezik. Az EV, vagyis tisztán elektromos módot elsősorban városi felhasználási körülmények mellett kapcsolja az automatika, amikor is a mindössze 1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyert energiával csak és kizárólag a villanymotor dolgozik. Ez a nyomógombbal is kikényszeríthető, zéró emissziós és teljesen halk üzemmód egyhuzamban maximum 2 kilométeres távolságig működhet.
László Ferenc
A hibrid üzemmódot külvárosi használatra optimalizálták. Ilyenkor már bekapcsol a benzinmotor, de nem hajtja a kerekeket, hanem ehelyett elektromos áramot termel és az azzal hajtott villanymotor mozgatja a kocsit. A harmadik üzemmód lakott területen kívül, illetve autópályán jön be a képbe, amikor is a benzinmotor már közvetlen módon hajtja a kerekeket és adott esetben a villanymotor is képes besegíteni neki.
Induláskor alapvetően mindig EV módban lódul meg az autó, leszámítva persze a padlógázas szituációkat. Gyorsításkor és fix tempójú haladáskor az EV és hibrid üzemmódokat használja a rendszer, erős gyorsításkor pedig hibrid módban roboghatunk. Nagy tempónál alapvetően a benzinmotor hajtja a kerekeket, de érdekes módon még 80-120-as sebességnél is 23 százalékban aktív az EV üzemmód és 16 százalékban a hibrid mód. Gázelvételkor és fékezéskor az energia a szokott módon visszatáplálódik az akkumulátorba.
László Ferenc
Milyen vezetni?
Az indítógomb lenyomására értelemszerűen nincs hangos motorindítás, egyszerűen csak felélednek a műszerfali kijelzők. A középkonzolon lévő alsó D-gomb lenyomására aktiválhatjuk a hajtást és indulhatunk el szép csendben. Hasonló nyomógombot kapott a P (parkolás) és N (üres) funkció, a tolatáshoz viszont a biztonság kedvéért nem lenyomni, hanem felhúzni kell az R gombot.
A kormány mögötti műszeregység szélein az akkumulátor töltöttségi szintjét, illetve a benzinszintet láthatjuk. Középre kitehető többek közt a hajtáslánc grafikája is, de ezen az apró kijelzésen nehezen látható, hogy éppen mi hajt/tölt mit, és a műszerfal közepén lévő nagykijelzőre nem lehet kitenni hasonlót. Talán azért, mert az átlag sofőröket nem érdekli, hogy éppen mit varázsol a hajtáslánc, ami szép csöndben szimplán csak teszi a dolgát. És ez így van jól.
László Ferenc
A 184 lóerős legnagyobb teljesítmény, illetve 315 Nm-es nyomaték bőven elegendő a lendületes hétköznapi közlekedéshez, az előzések dízeles rugalmassággal letudhatók. Nagyobb tempónál, illetve gyorsításkor viszont zavaró a fix fordulatszámon bőgő motor, amit ezúttal CVT-váltó nélkül is sikerült elérnie a Hondának. A mindenféle váltó nélküli hibrid CR-V alapvetően halk működésű és jól szigetelt, de padlógázas gyorsításkor a fülnek furcsa és kellemetlen motorhangot kapunk. Hangszóróval generált motorhang és Sport üzemmód is van, ezek értelmét azonban nem igazán látjuk.
Remek dolog, hogy az energiavisszanyerés, vagyis a motorfék erejét a kormány mögötti fülekkel lehet állítani, ami egyes Hyundai sofőröknek már ismerős lehet. A 0-100-as sprint szintideje 8,8 másodperc az elsőkerékhajtású modell esetében, az összkerekes változat pedig ugyanezt a feladatot 9,2 másodperc alatt képes abszolválni. A négykerékhajtás valódi kardántengelyes megoldás, vagyis nem arról van szó, hogy míg az első kerekeket a benzinmotor, addig a hátsókat a villanymotor hajtja.
Külső hálózatról nem tölthető a hibrid CR-V, így emiatt és a nagyon rövid EV hatótáv miatt sem kaphat hazánkban zöld rendszámot.
László Ferenc
Előnyök, hátrányok
A Honda igyekezett úgy kialakítani a hibrid rendszerét, hogy amikor szükség van a benzinmotor erejére, akkor az a számára ideális 1800-2800 közötti percenkénti fordulatszámtartományban üzemelhessen. Ennek és az alapvetően kiválóan működő, felhasználói beavatkozást egyáltalán nem igénylő i-MMD-nek köszönhetően a fogyasztás a kocsi méretéhez képest szolídan alakul.
Az általunk kipróbált 4WD tesztautó fogyasztása 7 liter körül alakult, de sietünk hozzátenni, hogy a kocsit nagyrészt városon kívüli tempós szakaszokon, dinamikusan használtuk. És akadt olyan kolléga, aki a 2WD változattal 5,9 literes fogyasztási értéket tudott produkálni. Ez pedig már nincs is olyan messze a még a régi NEDC szabvány szerint mért 5,3-5,5 literes gyári értékektől.
László Ferenc
A teljes hajtásláncot sikerült a motorháztető alá bezsúfolni, egyedül a kis lítium-ion akkumulátor került a csomagtér padlója alá. Utóbbi miatt az egyébként jól pakolható csomagtartó kapacitása 560-ról 497 literre mérséklődött, de még így sem érződik szűkösnek. Negatívum, hogy a normál CR-V-től eltérően a hibrid nem rendelhető 7 személyes kivitelben, vagyis maximum 5-en utazhatnak benne.
Ugyancsak rossz hír, hogy míg a normál modellekkel akár 1,5-2 tonnás utánfutó is vontatható, addig a hibridre maximum 750 kilogrammos vontatmányt lehet csatlakoztatni. Itt jegyzendő meg, hogy a hibrid CR-V 120 kilogrammal nehezebb a tisztán benzines változatnál.
László Ferenc
Konklúzió
+ : minden irányban tágas utastér, kifinomult hibrid hajtáslánc, változtatható energiavisszanyerés, hangtalan suhanás, korrekt fogyasztás.
–: motorhang, nem tölthető, nincs zöld rendszám, nincs 7 üléses kivitel, nagyobb tömeg, kisebb csomagtartó.
A CR-V termékcsaládból eddig nagyon hiányzott valamilyen alternatíva az 1,5 literes turbómotor mellé, így a most érkezett hibrid változatot tárt karokkal fogadtuk. Tovább viszont már nem fog bővülni a paletta, ugyanis dízel egész biztosan nem jön a CR-V-ből, olyannyira, hogy 2021-től már egyetlen európai Hondában sem lesz gázolajos motor. Még a Civicben sem.
Pedig a sokat utazók számára remek alternatíva lenne a dízel, mindenki másnak viszont kiváló választás lehet a kordában tartható fogyasztású hibrid, még akkor is, ha akadnak megszokást, beletörődést igénylő tulajdonságai.
A legolcsóbb elsőkerékhajtású hibrid CR-V 9,6 millió forintba kerül, a legjobban felszerelt összkerekes példányok pedig 13,4 millió forinttól indulnak. Összehasonlításképp, a 173 lóerős normál CR-V 7,8 millió forintos alapárral rendelkezik, a 197 lóerős hibrid Toyota RAV4 pedig legolcsóbban 9,3 millió forinttól lehet a miénk. Ez utóbbiból a dízel alapmodell 7,9 millió forintba kerül.
Amennyiben 6 literes hibrid és 8 literes normál fogyasztással számolunk, akkor a hibrid CRV mintegy 250 ezer kilométer alatt hozza vissza a hagyományos testvérmodelljéhez képesti 1,8 millió forintos felárát.