szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kompakt divatterepjáró rendkívül ellenálló utascellája, illetve fejlett vezetéstámogató rendszerei révén kiválóan teljesítette a tesztet.

Az Audi győri üzemében a nyár utolsó napjaiban kezdődött meg a második generációs Q3 sorozatgyártása. Az újdonság nem kerülhette el sorsát, vagyis hogy az Euro NCAP tesztjeiben alaposan összetörjék, mindenesetre a kis divatterepjáró ezt az akadályt is sikeresen vette.

A legmagasabb, öt csillagos értékelés eléréséhez az autónak minden kulcsfontosságú Euro NCAP területen jól kellett teljesítenie. Felnőtt-, illetve gyermek utasvédelem fronton 95, illetve 86 százalékos eredményt produkált a Q3, mely 76 százalékos gyalogosvédelmi értékelést kapott, a vezetéstámogató rendszereit pedig 85 százalékosra minősítette az Euro NCAP.

Az új Q3-as nagyobb lett a 2011-ben debütált és a spanyolországi Martorellben készült elődjénél: a hossz 9,7 centiméterrel, a tengelytáv pedig 7,6 centiméterrel nőtt. A szélesség 1,8 centiméterrel gyarapodott, de a sportosság jegyében a tetővonal 0,5 centiméterrel alacsonyabban fut, mint korábban.

A hátsó üléssor alapáron sínen tologatható 15 centiméternyit, így a csomagtartó térfogata 530-675 liter között alakulhat. Amennyiben lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor 1525 literes teret kapunk.

A kormány mögött a konszern jól ismert 12,3 colos digitális műszeregysége található, a műszerfal közepén pedig egy kiviteltől függően 8,8, illetve 10 colos érintőkijelző teljesít szolgálatot. Természetesen az Apple CarPlay, az Android Auto, a wifi hotspot, illetve az USB-portok sem hiányoznak a fedélzetről.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!