A
Moszkvics 2140 idén ünnepeli negyvenharmadik születésnapját: az első ilyen szovjet autók 1976-ban hagyták el a gyártósorokat. A 2140-es típust 12 éven keresztül, egészen 1988-ig gyártották, amikor is felváltotta a modellt a 2141 típusjelzésű Aleko. Mi pedig most találtunk egy
remek példányt a 2140-esből, íme:
A mellékelt fotókon látható autó hazánk jelenlegi legdrágább Moszkvics 2140-ese, melyért 880 ezer forintot kérnek el. Az 1987-os járgány érdekessége, hogy az elmúlt 32 évben alig több mint 25 ezer kilométert tettek meg vele.
Az évtizedek után is gyári állapotú orosz vas a kiskunfélegyházai hirdető szerint sárban, sózott, havas úton nem volt használva. A vezetett szervizkönyves autón lévő gumikban 4 ezer kilométer van, és az eredeti felnik, illetve gumik is járnak a kocsi mellé.
Az érvényes magyar okmányokkal rendelkező Moszkvics motorterében egy 75 lóerős 1,5 literes benzinmotor található, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.