szerző:
hvg.hu

A Mercedes szerint nem álom, hanem a közeljövő valósága a csúcstechnológiával telepakolt szuperbiztonságos autó. És a Volvo is hasonlóan vélekedik.

Az autók passzív és aktív biztonsági megoldásai az elmúlt években elképesztő mértékben javultak, és így fordulhat elő, hogy ha ma összetörnek egy néhány éve még ötcsillagos NCAP-törésteszt eredményt produkált modellt, akkor az az új elvárások fényében most már csak egy-két csillagot kap.

Ideális esetben persze a balesetek be sem következnek, ezt segítik elő például többek közt a vészfékező és sávtartó asszisztensek, de azért még így is elég gyakoriak a közlekedési balesetek. A Mercedes szerint viszont a közeljövőben jelentősen csökkenteni lehet a közúti balesetek számát, és nem feltétlenül lehetetlen megcélozni a teljesen balesetmentes közlekedést.

A jelenleg még a stuttgarti márka fejlesztési részlegét, májustól pedig magát a cég egészét vezető Ola Källenius azt nyilatkozta, hogy idén év közepén be fog mutatkozni egy olyan Mercedes koncepcióautó, amellyel lényegében minden baleset elkerülhető, túlélhető lesz. Ráadásul a prototípus számos fejlesztése igen hamar felbukkanhat a márka sorozatgyártású autóiban.

©

Källenius egyelőre kevés konkrétumot árult el a várhatóan az S-osztályos luxusautóra épülő biztonsági flagship prototípusról, azt viszont elmondta, hogy a mesterséges intelligenciának, illetve a felhőalapú számítástechnikának komoly szerepe lesz abban, hogy a jövőben senkinek se kelljen meghalnia közúti balesetekben.

Vagyis teret nyernek a részlegesen, vagy teljesen önvezető autók, amelyek kizárják a balesetek egyik legfőbb kiváltó okát, az emberi hibát. És amelyekből hamarosan már a kormányt és a pedálokat is ki fogják hagyni.

Nem a Mercedes egyébként az első ilyen célkitűzéssel rendelkező gyártó. A Volvo ugyanis már 2008-ban meghirdette azon biztonsági projektjét, melynek célja, hogy 2020-ra már senki se szenvedhessen súlyos vagy halálos balesetet új Volvo személyautóban.

©

 

Ön szerint jó irányban halad az autóipar?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Göncz Árpád poénján Bill Clinton is a könnyeit törölte

Göncz Árpád poénján Bill Clinton is a könnyeit törölte

Az Echo TV elnézést kért a burkolt zsidózásért

Az Echo TV elnézést kért a burkolt zsidózásért

Vad turbulencia után kényszerleszállást hajtott végre egy Delta-gép

Vad turbulencia után kényszerleszállást hajtott végre egy Delta-gép

Gyárfás: "a zsarolás alatt pénzügyi követelést értettem"

Gyárfás: "a zsarolás alatt pénzügyi követelést értettem"

Aggasztja a kínai és orosz befolyás az amerikai alelnököt

Aggasztja a kínai és orosz befolyás az amerikai alelnököt

Titokban készít új mobilt az LG, de a neve már kiszivárgott

Titokban készít új mobilt az LG, de a neve már kiszivárgott