Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
Ennek az apró orosz járgánynak a Ladáktól megszokottnál kettővel kevesebb hengere van. És csak kettő ilyen autó létezik Magyarországon.
Az Oka folyóról elnevezett háromajtós városi autó motorházteteje alá egy 650 köbcentiméteres blokk került, mely tulajdonképppen nem más, mint a Lada Samara 1,3 literes erőforrásának a fele. Vagyis 4 helyett ezúttal csak 2 hengert kapunk. A 30 lóerős, illtve 46 Nm-es motornak egy 636 kilogramm tömegű, illetve 3,2 méter hosszú kocsit kell mozgatnia.
A Lada motorral és sebességváltóval ellátott Oka karosszériáját a KamAZ gyártotta és a végszerelés is az utóbbi vállalat üzemeiben zajlott. A 1111-es alaptípus 1988 és 1996 között készült, a modernizált változatok pedig egészen 2008-ig gyártásban maradtak. Az Okából többek közt áruszállító, elektromos és sport változat is készült.
Most pedig felbukkant egy éppen eladásra kínált budapesti Oka, a hirdető szerint a két hazai példány egyike. Az 1992-ben készült, tehát 3 év múlva akár oldtimer vizsgára vihető kocsi zöld fényezésű.
A forgalomból ideiglenesen kivont, magyar okmányú kisautóval eddig 82 000 kilométert tettek meg, árcéduláján pedig 550 000 forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nincs hatalmuk felettünk.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
A DW szerint a jövő évi választási kampány fő témája lehet Ukrajna.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.