A
Szovjetunióban 1981-ben egy új kisautó fejlesztésén kezdtek dolgozni a mérnökök, melynek eredményeképp néhány évvel később napvilágot látott a leginkább Lada Oka néven ismert, de többek közt VAZ-1111, SeAZ-1111, illetve KamAZ-1111 típusjelzéssel is illetett apróság.
Az Oka folyóról elnevezett háromajtós városi autó motorházteteje alá egy 650 köbcentiméteres blokk került, mely tulajdonképppen nem más, mint a Lada Samara 1,3 literes erőforrásának a fele. Vagyis 4 helyett ezúttal csak 2 hengert kapunk. A 30 lóerős, illtve 46 Nm-es motornak egy 636 kilogramm tömegű, illetve 3,2 méter hosszú kocsit kell mozgatnia.
A Lada motorral és sebességváltóval ellátott Oka karosszériáját a KamAZ gyártotta és a végszerelés is az utóbbi vállalat üzemeiben zajlott. A 1111-es alaptípus 1988 és 1996 között készült, a modernizált változatok pedig egészen 2008-ig gyártásban maradtak. Az Okából többek közt áruszállító, elektromos és sport változat is készült.
Most pedig felbukkant egy éppen eladásra kínált budapesti Oka, a hirdető szerint a két hazai példány egyike. Az 1992-ben készült, tehát 3 év múlva akár oldtimer vizsgára vihető kocsi zöld fényezésű.
A forgalomból ideiglenesen kivont, magyar okmányú kisautóval eddig 82 000 kilométert tettek meg, árcéduláján pedig 550 000 forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.