szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Kicsi, alacsony, nagyon könnyű és elképesztően erős - ez a receptje ennek az izgalmas új olasz sportkocsinak.

A Lancia Stratos a 70-es évek egyik ikonikus sport- és raliautója volt, melyből 5 év alatt kevesebb, mint 500 példány készült. 2010-ben egy német milliárdos, Michael Stoschek úgy döntött, hogy Ferrari-alapokra építkezve a Pininfarina segítségével feltámasztja a legendás típust, ezt a tervet azonban végül megtorpedózta a Ferrari.

Nemrégiben azonban feltűnt a színen a Manifattura Automobili Torino, ami az idei Genfi Autószalonon kiállította az új Stratos első két vásárlói példányát. A 40 évvel ezelőtti Stratos előtt tisztelgő új sportkocsiból egy rali színekben pompázó automataváltós, és egy sílécekkel megspékelt kéziváltós példány tekinthető meg a rangos svájci rendezvényen.

©

A mindössze 25 példányban gyártandó új Stratos alapja a Ferrari F430 Scuderia, melynek tengelytávját alaposan megvágják a torinóiak. A 4,18 méter hosszú, 1,97 méter széles és alig 1,24 méter magas sportkocsi tömege alig 1247 kilogramm, melyből 44 százalék jut az első, 56 százalék pedig a hátsó tengelyre.

©

A két utas mögötti 4,3 literes V8-as szívó benzinmotor 540 lóerőt ad le percenkénti 8200-as fordulatszámon, de kérésre akár 600 lóerőre is felhúzzák a Ferrari erőforrást. Minden egyes lóerőre 2,3 kilogramm jut, a nyomatékcsúcs 519 Nm.

©

A 0-100-as sprintet alig 3,3 másodperc alatt le lehet tudni, a 0-200-as gyorsulás szintideje 9,7 másodperc. A cég képviselőitől megtudtuk, hogy ezeket az értékeket az automataváltós Stratos produkálja, a kéziváltós példányok némileg lassabbak, cserébe viszont ezek nagyobb vezetési élményt produkálnak. A végsebesség 274 km/h.

©

A 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon gördülő, Eibach rugós és karbon-kerámia fékes olasz sportautóra vágyóknak "csak" annyi a dolguk, hogy egy Ferrari F430 Scuderiát bevisznek az MAT-hoz, illetve, hogy kifizetnek az átalakításért mintegy 170 millió forintot.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kvantumszámítógépeket és a mesterséges intelligenciát fejlesztené Kína új ötéves terve

Kvantumszámítógépeket és a mesterséges intelligenciát fejlesztené Kína új ötéves terve

A Kindle születése – Jeff Bezos életútja, 5. rész

A Kindle születése – Jeff Bezos életútja, 5. rész

Ausztrália csatát nyert a Facebook ellen, a világ országai követnék a receptet

Ausztrália csatát nyert a Facebook ellen, a világ országai követnék a receptet