Nemrégiben azonban feltűnt a színen a Manifattura Automobili Torino, ami az idei Genfi Autószalonon kiállította az új Stratos első két vásárlói példányát. A 40 évvel ezelőtti Stratos előtt tisztelgő új sportkocsiból egy rali színekben pompázó automataváltós, és egy sílécekkel megspékelt kéziváltós példány tekinthető meg a rangos svájci rendezvényen.

A mindössze 25 példányban gyártandó új Stratos alapja a Ferrari F430 Scuderia, melynek tengelytávját alaposan megvágják a torinóiak. A 4,18 méter hosszú, 1,97 méter széles és alig 1,24 méter magas sportkocsi tömege alig 1247 kilogramm, melyből 44 százalék jut az első, 56 százalék pedig a hátsó tengelyre.

A két utas mögötti 4,3 literes V8-as szívó benzinmotor 540 lóerőt ad le percenkénti 8200-as fordulatszámon, de kérésre akár 600 lóerőre is felhúzzák a Ferrari erőforrást. Minden egyes lóerőre 2,3 kilogramm jut, a nyomatékcsúcs 519 Nm.

A 0-100-as sprintet alig 3,3 másodperc alatt le lehet tudni, a 0-200-as gyorsulás szintideje 9,7 másodperc. A cég képviselőitől megtudtuk, hogy ezeket az értékeket az automataváltós Stratos produkálja, a kéziváltós példányok némileg lassabbak, cserébe viszont ezek nagyobb vezetési élményt produkálnak. A végsebesség 274 km/h.

A 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon gördülő, Eibach rugós és karbon-kerámia fékes olasz sportautóra vágyóknak "csak" annyi a dolguk, hogy egy Ferrari F430 Scuderiát bevisznek az MAT-hoz, illetve, hogy kifizetnek az átalakításért mintegy 170 millió forintot.












Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.