Egy őszinte sportkocsi: üléspróbát vettünk a Ferrari-alapokra épülő újkori Lancia Stratosban

Kicsi, alacsony, nagyon könnyű és elképesztően erős - ez a receptje ennek az izgalmas új olasz sportkocsinak.

Egy őszinte sportkocsi: üléspróbát vettünk a Ferrari-alapokra épülő újkori Lancia Stratosban
A Lancia Stratos a 70-es évek egyik ikonikus sport- és raliautója volt, melyből 5 év alatt kevesebb, mint 500 példány készült. 2010-ben egy német milliárdos, Michael Stoschek úgy döntött, hogy Ferrari-alapokra építkezve a Pininfarina segítségével feltámasztja a legendás típust, ezt a tervet azonban végül megtorpedózta a Ferrari.

Nemrégiben azonban feltűnt a színen a Manifattura Automobili Torino, ami az idei Genfi Autószalonon kiállította az új Stratos első két vásárlói példányát. A 40 évvel ezelőtti Stratos előtt tisztelgő új sportkocsiból egy rali színekben pompázó automataváltós, és egy sílécekkel megspékelt kéziváltós példány tekinthető meg a rangos svájci rendezvényen.

László Ferenc

A mindössze 25 példányban gyártandó új Stratos alapja a Ferrari F430 Scuderia, melynek tengelytávját alaposan megvágják a torinóiak. A 4,18 méter hosszú, 1,97 méter széles és alig 1,24 méter magas sportkocsi tömege alig 1247 kilogramm, melyből 44 százalék jut az első, 56 százalék pedig a hátsó tengelyre.

László Ferenc

A két utas mögötti 4,3 literes V8-as szívó benzinmotor 540 lóerőt ad le percenkénti 8200-as fordulatszámon, de kérésre akár 600 lóerőre is felhúzzák a Ferrari erőforrást. Minden egyes lóerőre 2,3 kilogramm jut, a nyomatékcsúcs 519 Nm.

László Ferenc

A 0-100-as sprintet alig 3,3 másodperc alatt le lehet tudni, a 0-200-as gyorsulás szintideje 9,7 másodperc. A cég képviselőitől megtudtuk, hogy ezeket az értékeket az automataváltós Stratos produkálja, a kéziváltós példányok némileg lassabbak, cserébe viszont ezek nagyobb vezetési élményt produkálnak. A végsebesség 274 km/h.

László Ferenc

A 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon gördülő, Eibach rugós és karbon-kerámia fékes olasz sportautóra vágyóknak "csak" annyi a dolguk, hogy egy Ferrari F430 Scuderiát bevisznek az MAT-hoz, illetve, hogy kifizetnek az átalakításért mintegy 170 millió forintot.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.