szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a Magyarországon készült személyautóból nem sok készült, olyannyira, hogy sokan nem is tudnak a típus létezéséről.

Egyesek talán még emlékeznek arra, hogy a rendszerváltást követően feltűnt a színen egy új hazai autótípus, az Alma. A nyitott tetejű járgány első blikkre leginkább a Trabant 601-esre hasonlít, és nem járunk messze az igazságtól: az Alma a jó öreg Trabira épült, de a meghajtásáról egy a Fiat 128-asból származó 900 köbcentiméteres motor gondoskodott.

A 4 hengeres erőforrás 47 lóereje ahhoz volt elegendő, hogy a mindössze 690 kilogrammos autó 22 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet. A 3,5 méter hosszú 4 személyes autó végsebessége 110 km/h volt.

Az eredeti tervek szerint évente mintegy 200-300 darab készült volna a kiskocsiból, mely azonban többek közt technikai elavultsága és magas ára miatt sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Újkorában 750 ezer forintot kértek el egy Almáért, amit nagyon kevesen voltak hajlandóak kifizetni érte.

Aki most Almát szeretne vásárolni, annak Dunakeszire kell ellátogatnia, itt ugyanis felbukkant egy kevesebb, mint 35 ezer kilométeres futásteljesítményű, garázsban tartott példány. A lejárt magyar okmányokkal rendelkező különleges magyar autóért 2,5 millió forintot kér a gazdája.

Ez nem kevés pénz, azonban megjegyzendő, hogy a típusból körülbelül csak tucatnyi példány készült, és ezek közül mára vélhetően csak néhány darab maradt fenn.

Jófogás.hu

 

Jófogás.hu
Jófogás.hu
Jófogás.hu
Jófogás.hu
Jófogás.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!