szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó újdonsága ugyan nagyon is divatos, mégsem divatterepjáró, hanem sokkal inkább egy igazi terepjáró.

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt, melyből 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és amelynek 1998-ban érkezett harmadik generációját nemrégiben váltotta a negyedik generáció. Amely most végre Magyarországra is megérkezett.

A hamarosan általunk is alaposan letesztelendő vadonatúj Jimny hazánkban legolcsóbban 5,4 millió forint ellenében vezethető haza, mely összegért egy GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példány lehet a miénk. Hasonló váltóval a jobban felszerelt GLX kivitel 6 millió forintba kerül, a 4 fokozatú automataváltós GLX alapára pedig 6,4 millió forint.

Suzuki

Az extra fényezések felára 120 ezer forint, a kéttónusú festésért pedig 220 ezer forintot kérnek el.

A 3 ajtós, létraalvázás Suzuki Jimny alapáron összkerékhajtású, a motorháztető alatt egy 100 lóerős és 130 Nm-es 1,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor teljesít szolgálatot.

Összehasonlításképp, a nemrégiben ráncfelvarrt Suzuki Vitara hazai alapára 4,1 millió forint, igaz ezért az összegért még csak kétkerék-hajtású Vitarát kapunk, 110 lóerős 1 literes 3 hengeres turbómotorral. A 4WD Vitara 4,47 millió forinttól indul, a Jimny fapados alapáráért, vagyis 5,4 millió forintért pedig már összkerékhajtású, 140 lóerős GL+ Vitaránk lehet.

Suzuki

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!