szerző:
hvg.hu

Lehet, hogy küszöbön az elektromos autók új világa, de a Shelby előtte még odavág egy nagyot.

Néhány évvel ezelőtt megint hatalmi harc kezdődött az amerikai izomautó-szegmensben, ahol a Dodge a Challenger SRT Hellcat és Chevrolet Camaro ZL1 álltak mostanság nyerésre.

A Fordnál ideje volt végre kilépni a színre az új Shelby Mustang GT500-vel. Hónapok óta mutogattak róla apróbb-nagyobb dolgokat, és most itt a végtermék, ami ha lehet még agresszívabb, még erősebb, mint számítani lehetett rá.

©
©

Az új Ford Mustang Shelby GT500, mint kiderült, alapból 771 lóerős, az pedig nem volt titok eddig sem, hogy ezt a teljesítményt egy 5,2 literes, V8-asból préselik ki, egy 2,65 literes Eaton kompresszor segítségével. Az új modell ezekkel az adatokkal az előző Shelby Mustang GT500-nél 100 lóerővel erősebb gyárilag.

A Ford egy-két komoly változtatás végrehajtott egyébként is, például elhagyták ők is a manuális váltót, és csak duplakuplungos, nagyteljesítményű, a Tremec cég által fejlesztett hétfokozatú automatával lesz kapható. A sebességváltó kevesebb mint 100 milliszekundumos váltásokra képes, és úgy lett kialakítva, hogy elviselje a GT500 feltöltött, V8-as motorjától rászabaduló nyomatékot.

©
©
©
©
©

Az amerikai mérési szokásoknak megfelelően a 60 mph-s tempót (0–96 km/h-t) 3,5 másodperc alatt éri el, és 11 másodperc tudja le a negyed mérföldes távot. A felniken 20 colos Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok vannak alapból, persze opcionálisan Pilot Sport Cup 2-al is rendelhetők, amelyeket kifejezetten a Shelby Mustang GT500-hoz lettek igazítva technikailag.

Az autó év végén kerülhet piacra, és három új színben kapható: Red Hot, Twister Orange és Iconic Silver. És végezetül, de nem utolsó sorban természetesen jár majd hozzá a Drag Racing mód is, amivel lehet majd az utcákon kóstolgatni a Dodge Challenger SRT Hellcateket is.

Az új GT500 árára vonatkozó információk hivatalosan még nincsenek, de a jelenlegi GT350 például 60 235 dollárba kerül, de ennél jelentékeny drágább lesz vélhetően.

©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kavarás a Huaweinél: most azt mondják, mégsem váltja az Androidot a HongMeng

Kavarás a Huaweinél: most azt mondják, mégsem váltja az Androidot a HongMeng

Jól gondolja meg, befizet-e az új MacBook Airre: lassabb, mint az előző

Jól gondolja meg, befizet-e az új MacBook Airre: lassabb, mint az előző

Elhalasztaná a Facebook a saját pénzneme bevezetését

Elhalasztaná a Facebook a saját pénzneme bevezetését

A rendszerváltás korába repít vissza ez az alig használt eladó kocka Lada

A rendszerváltás korába repít vissza ez az alig használt eladó kocka Lada

Nagy bejelentésre készül holnap Elon Musk, az egész világot megváltoztathatja

Nagy bejelentésre készül holnap Elon Musk, az egész világot megváltoztathatja

Leveteti a Soros-plakátokat Márki-Zay fideszes kihívója

Leveteti a Soros-plakátokat Márki-Zay fideszes kihívója