szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Dodge legújabb sportautójának motorházteteje alatt egy elképesztően erős és szomjas V8-as erőforrás rejtőzik.

A Dodge leleplezte népszerű sportkocsija, a Challenger SRT Hellcat legfrissebb, 2019-es modellévre szánt Redeye változatát. Kezdjük is rögtön a legfontosabbal, vagyis a motorral! Konkrétan egy 6,2 literes lökettérfogatú benzinmotorról van szó, mely már alapban sem lenne túl gyenge, de biztos, ami biztos alapon egy kompresszor is került rá.
Dodge

Ily módon a közúti szörnyeteg nem kevesebb mint 797 lóerőt és 958 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, mégpedig egy nyolcsebességes automataváltón keresztül. A világ legnagyobb gyári kompresszorával szerelt motor a korábbi 6200 helyett immár 6500-ig is elforgatható, az egekbe szökő fogyasztáson pedig senki se lepődjön meg.

Dodge

Padlógáz mellett a motor percenként 5,4 liternyi üzemanyagot öblöget le a torkán, vagyis ilyen körülmények mellett 11 perc alatt teljesen leapasztható a tank. Cserébe viszont 3,4 másodperces 0-100-as gyorsulási időt, illetve 327 km/h végsebességet kapunk, illetve azt ígéri a gyártó, hogy normál körülmények mellett 12,8 liter is lehet a 100 kilométerre levetített fogyasztás.

A 305/35ZR20 Pirelli P-Zero sportgumikon gördülő Challenger SRT Hellcat Redeye első példányait az idei év utolsó negyedévében vehetik majd át a vásárlók.

Emellett a normál Challenger SRT Hellcat is megújult, ez a némileg visszafogottabb típus 717 lóerős, illetve 890 Nm-es produkciót ad elő.

Dodge

 

Dodge
Dodge
Dodge
Dodge

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!