Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"15d81d78-4cca-4342-a06b-ec659fe00542","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök szerint az ipar az olcsó munkaerő importjának rabjává vált ahelyett, hogy az ott élőkbe fektetne be.","shortLead":"A miniszterelnök szerint az ipar az olcsó munkaerő importjának rabjává vált ahelyett, hogy az ott élőkbe fektetne be.","id":"20250512_brit-bevandorlasi-szabalyozas-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15d81d78-4cca-4342-a06b-ec659fe00542.jpg","index":0,"item":"90248bf6-bbd5-4d09-a307-3909c954235b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_brit-bevandorlasi-szabalyozas-szigoritas","timestamp":"2025. május. 12. 17:41","title":"Tovább szigorítja a brit kormány a bevándorlás szabályait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"959419d5-ceec-4347-8676-714e66f84791","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Szerdán rajtol Budapesten a jubileumi Tour de Hongrie, amelynek történetét száz évvel ezelőtt kezdték írni. A körverseny rövid időre a régió egyik legfontosabb amatőr versenyévé vált, profi marketinggel és nagy nevekkel a mezőnyben – amíg a nagy szponzor halála, a pénztelenség és a rémes nemzetközi helyzet véget nem vetett a hőskor ragyogásának.","shortLead":"Szerdán rajtol Budapesten a jubileumi Tour de Hongrie, amelynek történetét száz évvel ezelőtt kezdték írni...","id":"20250512_tour-de-hongrie-kerekpar-hoskor-bicikli-verseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/959419d5-ceec-4347-8676-714e66f84791.jpg","index":0,"item":"7392d992-e734-4d47-a095-ed63017789f7","keywords":null,"link":"/360/20250512_tour-de-hongrie-kerekpar-hoskor-bicikli-verseny","timestamp":"2025. május. 12. 18:15","title":"Rajt hajnal négykor, bukás a kanyarban legelésző tehéncsorda miatt – 100 éve lett kerékpáros nagyhatalom Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú edzésekkel érhető el. Íme egy példa arra, hogy lehet másként is.","shortLead":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú...","id":"20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266.jpg","index":0,"item":"9547caa4-2ce9-4543-89cc-7f780b68dbec","keywords":null,"link":"/elet/20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","timestamp":"2025. május. 13. 05:01","title":"Így fogyott le 25 kilót négy hónap alatt egy táplálkozási szakértő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bolla Tiborról olyan képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken F. Zsolttal látható, aki egy BKV-ba beépült bűnszerevezt irányítója volt.","shortLead":"Bolla Tiborról olyan képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken F. Zsolttal látható, aki egy BKV-ba beépült bűnszerevezt...","id":"20250512_varoshaza-karacsony-igazolo-jelentes-bolla-tibor-bkv-nagymester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836.jpg","index":0,"item":"988e0f50-4242-4acf-9c22-181c90809bd5","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_varoshaza-karacsony-igazolo-jelentes-bolla-tibor-bkv-nagymester","timestamp":"2025. május. 12. 15:50","title":"Igazoló jelentést kér Karácsony a BKV-vezér „Nagymesterhez” fűződő kapcsolatairól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3272804e-479a-46bb-8070-ea96eb5aaa10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Könnyebb lesz hazajutni a nyári koncertekről vagy épp elmenni az esti bulikba a BKK-járat módosításaival.","shortLead":"Könnyebb lesz hazajutni a nyári koncertekről vagy épp elmenni az esti bulikba a BKK-járat módosításaival.","id":"20250513_Juniustol-ejszaka-is-kozlekednek-majd-a-metrok-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3272804e-479a-46bb-8070-ea96eb5aaa10.jpg","index":0,"item":"e285b0ec-2e3b-4994-8414-cb05320206b0","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Juniustol-ejszaka-is-kozlekednek-majd-a-metrok-Budapesten","timestamp":"2025. május. 13. 12:25","title":"Nyártól késő éjszaka is hazavisz a metró Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók a gépi látás segítsége nélkül dolgozó rendszert fejlesztettek ki, ami képes felismerni a tárgyak tulajdonságait anélkül, hogy arról bármilyen vizuális információja lenne.","shortLead":"Amerikai kutatók a gépi látás segítsége nélkül dolgozó rendszert fejlesztettek ki, ami képes felismerni a tárgyak...","id":"20250512_targy-felismerese-robot-doboz-szenzor-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3.jpg","index":0,"item":"c60d3070-75b3-4cb7-b2cc-bf627a1fafce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_targy-felismerese-robot-doboz-szenzor-mozgas","timestamp":"2025. május. 12. 16:03","title":"Csak megrázza a dobozt a robot, és máris megmondja, milyen tárgy lehet benne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47e4b5d5-f510-4506-8724-d92713fc948d","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Tavaly év végén jelent meg egy cikk, amely szerint az egyik elismert hazai edző ellen panaszt emeltek zaklatás miatt. A bejelentés a hazai szövetségekhez nem jutott el, most azonban általános, átfogó vizsgálatot indítanak, miután a nemzetközi etikai testület kérdéseket küldött az esettel kapcsolatban.","shortLead":"Tavaly év végén jelent meg egy cikk, amely szerint az egyik elismert hazai edző ellen panaszt emeltek zaklatás miatt...","id":"20250512_magyar-ritmikus-gimnasztika-szovetseg-matsz-zaklatas-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47e4b5d5-f510-4506-8724-d92713fc948d.jpg","index":0,"item":"eb55fe59-ec19-46de-b89c-9e7248f36f66","keywords":null,"link":"/sport/20250512_magyar-ritmikus-gimnasztika-szovetseg-matsz-zaklatas-vizsgalat","timestamp":"2025. május. 12. 12:51","title":"Vizsgálatot indít a Magyar Ritmikus Gimnasztika Szövetség, hogy feltárja a sportolókat ért esetleges zaklatásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik legsúlyosabb korrupciós bűncselekményének vádlottja.","shortLead":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik...","id":"20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5.jpg","index":0,"item":"07eaa518-7312-4261-926d-945ead0e7c4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","timestamp":"2025. május. 12. 15:10","title":"A Tisza azonnali hatállyal visszahívatná a BKV-vezért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Olyan erővel húz, mint egy gőzmozdony, elképesztően gyors, nem fogyaszt túl sokat, és adott esetben egy komplett család is belefér a csomagokkal együtt. Kipróbáltuk az új dízelkorszakot nyitó S4-es Audit.
A 2-3 év múlva esedékes generációváltásig most ennek az új fizimiskájú A4-esnek kell állnia a riválisokkal folytatott harcot:
László Ferenc
A 3,5 centiméterrel megemelt felfüggesztésű, alapáron összkerékhajtású A4 Allroad Quattro is megújult:
László Ferenc
László Ferenc
Mi változott?
Ahogy az ilyenkor, vagyis ráncfelvarráskor lenni szokott, a méretek alig változtak, ezenkívül pedig a 2,82 méteres tengelytávolság is maradt a régi. Utóbbi a német ellenfelek között ma már a legszerényebbnek számít, a Mercedes 2, a BMW 3 centiméterrel több helyet hagy a kerekek között, ettől függetlenül az A4-es Audit semmivel sem érezni szűkösebbnek a nagy riválisainál. Elöl és hátul is relatíve kényelmesen utazhatunk, egyedül talán a hátsó kardánalagút zavar bele a képbe, vagyis hátul középen továbbra sem nagy öröm hosszabb távon utazni.
A legfrissebb A4-est talán a több kisebb szegmensre bontott menetfényről, illetve a felül barázdált hátsó lámpáról a legkönnyebb felismerni. A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében mátrix LED-es, a hűtőmaszk a korábbinál szélesebb és laposabb lett és a lökhárítókat is átrajzolták az ingolstadtiak. Új szín az úgynevezett Terra-szürke és ezzel a külsőt érintő változások végére is értünk.
László Ferenc
A műszerfal közepén lévő kijelző nagyobb, 10,1 colos képátlójú lett. A rajta megjelenített tartalom igényes és az Nvidiáról Samsungra váltott processzor fürge működést biztosít, ellenben kár, hogy olyan érzésünk van, mintha az Audi simán a műszerfalra hegesztett volna egy tabletet. Melyből ráadásul a vibramotoros visszajelzés is kimaradt, vagyis ez megmaradt a nagyobb és drágább Audik kiváltsága.
Újdonság, hogy az új A4-es már a közlekedési lámpákkal is képes kommunikálni, vagyis tudatja a sofőrrel, hogy milyen sebességgel érdemes megközelíteni a következő lámpát a nélkül, hogy a pirosnál meg kelljen majd állni. Remek dolog ez a zöldhullám-feature, azonban egyelőre csak egyetlen német városban, Ingolstadtban használható, ráadásul a kezdeti ingyenes időszakot követően havonta 5 eurót kell majd fizetni érte.
A csomagtér a kombi esetében 505 literes, vagyis nagyobb, mint a C-osztály és a 3-as BMW esetében. De elmarad a V60 529 literes értékétől, nem is beszélve a sokkal olcsóbb Skoda Octavia 610 literétől.
László Ferenc
Sportdízel
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 450 lóerős non-plus-ultra sportmodell, az RS4 milyen jövőre számíthat, az viszont tény, hogy az S6-os nagytestvérhez hasonlóan az S4 esetében is benzinről gázolajra váltott az Audi. Legalábbis Európában, ahol a gyártó szerint jobban fogy majd dízelmotorral az S4, és ahol a CO2 kvóta miatt is jobb választás a gázolajos erőforrás, mint a benzines.
A motorháztető alatt rejtőző 3 literes 6 hengeres dízelmotor több szempontból is érdekes. Egyrészt ugye adott a 347 lóerős teljesítmény, illetve a 700 Nm-es nyomaték, ami a gázpedál tiprásának hatására minden körülmények mellett ellentmondást nem tűrő módon présel bele az ülésbe.
Másrészt a turbólyukat teljesen el lehet felejteni, ugyanis a szimpla normál turbóra egy kisebb villanyturbó fúj rá. Harmadrészt a fogyasztás is egészen barátian alakulhat, ugyanis az A4-esek közül egyedüliként az S4 kapta meg az új 48 V-os, 11 lóerős és 60 Nm-es lágyhibrid rendszert.
László Ferenc
Ez utóbbi nem képes arra, hogy tisztán villanyból önerőből hajtsa a kocsit, de lehetőséget biztosít a nagy sebességű (55-160 km/h) úgynevezett vitorlázásra, vagyis leállított dízelmotor melletti haladásra, illetve a lassításkor történő energiavisszanyerésre. Ezeknek köszönhetően 100 kilométerenként átlagosan 0,4 liter üzemanyag spórolható meg.
A BMW-nél ehhez képest teljesen más utat járnak. A bajor gyártó dízelmotorjai egyelőre nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, a teljesítménynövelést pedig a turbók számának növelésével oldják meg. A vállalat csúcsdízele konkrétan négy darab turbót vonultat fel, ami 400 lóerős teljesítményt, illetve 760 Nm-es nyomatékot eredményez. Ez a motor azonban már olyan bonyolult, hogy a jövőben várhatóan már nem lesz továbbfejlesztett utódja.
László Ferenc
A 0-100-as sprint alig 4,8 másodperc alatt letudható az S4-essel, a végsebességet 250 km/h-ra korlátozza az elektronika. A menetdinamika elsőosztályú és a Quattro hajtás miatt elképesztő kanyarsebességek érhetőek el. Játékosságot viszont keresve sem találunk a sínautós viselkedésű S4-ben, aminek a kezdő sofőrök persze örülhetnek. A haladók viszont vélhetően jobban szeretnék, ha alaphelyzetben mindig a hátsó kerekekre érkezne egy kicsit több nyomaték, és nem lenne már-már laboratóriumi módon steril és neutrális az S4 viselkedése.
A kormány mögötti digitális műszeregység kétféle megjelenítési módja közül ilyen a Sport:
László Ferenc
És ilyen az S performance:
László Ferenc
A hétfokozatú S-tronic automataváltó alapvetően fürgén és finoman teszi a dolgát, és csak néha éreztük szükségét annak, hogy átkapcsoljunk manuális módba. A kormányműbe lehetetlen belekötni, az áttétel zseniálisan jó és az alul csapott sportkormány fogása is kiváló. A felfüggesztésről sem tudunk rosszat mondani, amiben persze komoly szerepet játszik, hogy a dél-tiroli szerpentinek még hírből sem ismerik az úthibákat és kátyúkat.
Bár a négy kipufogóvégből csak kettő aktív, a másik kettő egyszerű átverés, a hangokért felelős mérnököket dicséret érdemli. Az utastérbe a motor és a kipufogó felől is érkezik némi kellemes hang, mely nem érződik szintetikusnak. Az más kérdés, hogy az S4-es karakteréhez azért mindig jobban illene egy magasabb fordulatszámú, ércesebb hangzású benzinmotor.
Európán kívül továbbra is benzines egységet szerelnek az S4-be, ami 354 lóerős teljesítményt, illetve 500 Nm-es nyomatékot ad le.
László Ferenc
László Ferenc
Egyéb motorok
Az összes benzinmotor 12 V-os lágyhibrid kivitelű, 2 literes és 4 hengeres. A 35 TFSI 150 lóerőt és 270 Nm-t tud, a 40 TFSI 190 lóerős és 320 Nm-es, a 45 TFSI pedig 245 lóerőt és 370 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. Mindegyik változat kérhető két-, illetve összkerékhajtással, a nyolcfokozatú automataváltó csak a 35 TFSI esetében feláras, a többi benzineshez alapáron jár.
A forgalmazás kezdetekor két dízel verzió érhető el. A 40 TDI-ben lévő 2 literes 4 hengeres egység 190 lovas és 400 Nm-es, a 45 TDI-t hajtó 3 literes és 6 hengeres motor pedig 231 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő. Ezek furcsa módon nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, nem úgy, mint a később érkező gyengébb változatok, melyek közül a 30 TDI 136, a 35 TDI pedig 163 lóerős lesz.
László Ferenc
Konklúzió, árak
A tavalyi faceliftet akár ki is hagyhatta volna az Audi és kapásból az ideit kellett volna megugrania. A külsőt érintő változások nem túl jelentősek, de a dizájnon nem is volt érdemes túl sokat változtatni. Ezzel szemben a technika mind az utastérben, mind a gépháztető alatt sokat fejlődött, így az Audi egyik legnépszerűbb modellje újult erővel folytathatja a harcot a prémium kategóriában versenyző riválisaival.
Kritika leginkább azért érheti a gyártót, mert bár az S4 dízelmotorral is egészen kiválóra sikeredett, nem hagy választási lehetőséget az európai vásárlóknak, hogy esetleg benzines egységgel rendeljék meg a sportos csúcsmodellt.
Cikkünk írásakor a hazai listaárak még nem ismeretesek, de a német árakból azért már le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A legolcsóbb alapmodell, a 35 TFSI 33 600 euróba (10,6 millió forint) kerül, a 240 lóerős Allroad Quattro 50 100 eurótól (15,9 millió forint) indul, az S4-es csúcsmodell pedig minimum 62 600 euró (19,9 millió forint) kifizetésén követően vezethető haza.
Összehasonlításképp, a Mercedes C160 hazai alapára 9,4 millió forint, a BMW 318d pedig 10,9 millió forinton nyit.