szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ingolstadti gyártó leleplezte bestseller modelljének felfrissített kiadását, a szedán és kombi változatban elérhető új A4-est.

Az Audi 2015 júniusában leplezte le az aktuális B9-es típusjelzésű A4-es modellt, amely alig 4 esztendő után most ráncfelvarráson esett át. A nemrégiben piacra került új 3-as BMW és a 2014-ben debütált, illetve nemrégiben komolyabb faceliftet kapott Mercedes C-osztály legfőbb ellenfelének 2020-as modellévre szánt változata ilyen lett:
©
©

A ráncfelvarrás a szedán és a kombi kivitelt egyaránt érinti. Az új típust az átrajzolt fényszórókról, a szélesebbre vett single frame hűtőrácsról, illetve a módosított hátsó lámpákról és a felfrissített lökhárítókról a legkönnyebb felismerni.

Az utastérben a modernizált infotainment rendszer a legkomolyabb változás, mely egyrészt a 10,1 colos központi kijelző nyomkodásával, másrészt akár egyszerűen szóban kimondott hangutasításokkal is kezelhető.

©

Az új Audi A4 benzinmotoros változatai egytől egyig 12 V-os lágyhibrid kialakításúak, ami 100 kilométerenként mintegy 0,3 literes fogyasztáscsökkenéssel kecsegtet, és mindegyik ilyen erőforrás 2 literes 4 hengeres.

A 35 TFSI 150 lóerőt és 270 Nm-t tud, a 40 TFSI 190 lóerős és 320 Nm-re képes, a 45 TFSI pedig 245 lóerőt, illetve 370 Nm-t szabadít rá a kerekekre. A 35 TFSI-t leszámítva minden modellhez alapáron jár a nyolcfokozatú automataváltó, és az összes kivitel készül első-, illetve összkerék-hajtású változatban.

©

Dízelfronton a forgalmazás kezdetekor a 40 TDI és a 45 TDI lesz elérhető, melyekből kimaradt a lágyhibrid technika. Míg az előbbi 2 literes 4 hengeres motor 190 lóerős és 400 Nm nyomatékú, addig az utóbbi 3 literes V6-os egység 231 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő.

Nem sokkal később két lágyhibrid dízel is felbukkan a kínálatban: a 30 TDI és a 35 TDI 2 literes 4 hengeres motorja 136, illetve 163 lóerős.

©

Az abszolút csúcsot az S4 jelenti, mely Európában csak és kizárólag 3 literes TDI motorral lesz elérhető. Az A4-esek közül egyedüliként 48 V-os lágyhibrid rendszert kapott modell 347 lóerőt, illetve 700 Nm-t ad le.

A hétfokozatú S-tronic váltóval szerelt nagyágyú 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Eljárás indult egy magyar nő ellen, aki úgy házasodott újra, hogy az előző férjtől még nem vált el

Eljárás indult egy magyar nő ellen, aki úgy házasodott újra, hogy az előző férjtől még nem vált el

Pálinkás József: Csak megegyezéses, őszinte politizálással érhető el változás

Pálinkás József: Csak megegyezéses, őszinte politizálással érhető el változás

A város építi az embert, vagy az ember a várost?

A város építi az embert, vagy az ember a várost?