Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter viszont a kormánypártra valóban veszélyes húzással csapta le a magas labdát – írta elemzésében Török Gábor, aki szerint a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.","shortLead":"Magyar Péter viszont a kormánypártra valóban veszélyes húzással csapta le a magas labdát – írta elemzésében Török...","id":"20250519_Torok-Gabor-szerint-Magyar-Peter-menete-azert-veszelyes-Orbanekra-mert-fideszes-akcio-is-lehetne-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669.jpg","index":0,"item":"5b023fa0-c81e-4788-975b-8fe9624c8352","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Torok-Gabor-szerint-Magyar-Peter-menete-azert-veszelyes-Orbanekra-mert-fideszes-akcio-is-lehetne-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 11:10","title":"Török Gábor: Óriási hibát vétett Orbán a tihanyi beszéddel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság előrejelzése szerint sem a GDP-növekedés, sem az inflációs adatok nem utalnak a gazdaság erősödésére. Különösen aggasztónak tartják a beruházások visszaesését.","shortLead":"Az Európai Bizottság előrejelzése szerint sem a GDP-növekedés, sem az inflációs adatok nem utalnak a gazdaság...","id":"20250519_europai-bizottsag-gazdasasgi-prognozis-magyar-gdp-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd.jpg","index":0,"item":"5c6a73eb-5a15-4181-9999-97daa6d555c5","keywords":null,"link":"/eurologus/20250519_europai-bizottsag-gazdasasgi-prognozis-magyar-gdp-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 11:14","title":"Brüsszel szerint is elmarad a repülőrajt: a magyar növekedést az utolsó helyre várják a régióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit 2016-ban jogerősen ítélte el a bíróság egy tizenkettedik életévét be nem töltött gyerek ellen elkövetett szexuális erőszak miatt.","shortLead":"A férfit 2016-ban jogerősen ítélte el a bíróság egy tizenkettedik életévét be nem töltött gyerek ellen elkövetett...","id":"20250518_orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-elitelt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291.jpg","index":0,"item":"24e6b99a-d3de-4a79-b015-5a94c5085f5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-elitelt-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 20:28","title":"Egy elítélt pedofil is ott ült Orbán Viktor Harcosok Klubjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők hozzájárulása is kellett ahhoz, hogy több százmilliárd forint közpénz folyjon el az MNB-nél.","shortLead":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf.jpg","index":0,"item":"eab30e9c-c237-4daf-af89-c6c33f7b0df4","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","timestamp":"2025. május. 19. 06:35","title":"Az MNB-alapítványok eltűnt százmilliárdjai: amíg elnök nem lett, Varga Mihály sem zavartatta magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74405d6-1d54-4dfb-95c2-ae6dd8b49f56","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A buszt végül rendőrök és az arra közlekedők segítségével sikerült kimenteni.","shortLead":"A buszt végül rendőrök és az arra közlekedők segítségével sikerült kimenteni.","id":"20250519_Eltevedt-buszsofor-miatt-tort-ki-vizozon-a-Keletinel-video-is-keszult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74405d6-1d54-4dfb-95c2-ae6dd8b49f56.jpg","index":0,"item":"275f3f67-fa57-452a-8fa7-89fb60b9750a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_Eltevedt-buszsofor-miatt-tort-ki-vizozon-a-Keletinel-video-is-keszult","timestamp":"2025. május. 19. 07:22","title":"Eltévedt buszsofőr miatt tört ki vízözön a Keletinél – videó is készült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök nem váltották be Orbán és stábja reményét, ezért ezek idővel a süllyesztőbe kerültek. Vajon más jövő előtt állnak a digitális szabadságharcosok, mint a polgári körök, a szellemi honvédő CÖF-ösök, a megafonos influenszerek vagy éppen a wokebusterek?","shortLead":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök...","id":"20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd.jpg","index":0,"item":"dd364177-e14b-4f87-af0c-90582fc7e96f","keywords":null,"link":"/360/20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","timestamp":"2025. május. 20. 06:30","title":"A Harcosok Klubjában látja most Orbán a hatalom őrzőit – látványos a körítés, de mintha láttunk volna már hasonló csodafegyvert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f91a0a49-c1d5-4c74-b45f-7f98488b4be1","c_author":"Parászka Boróka","category":"vilag","description":"Az urnazárás után közölt első exit poll szerint Nicusor Dan nyerhette a romániai államfőválasztást. George Simion EU-ellenes, szélsőjobboldali, magyarellenes jelölt első fordulós győzelme után tömegesen szavaztak a magyarok, a városiak és a fiatalok a romániai elnökválasztáson, a külföldön élők voksai dönthetik el a választást.","shortLead":"Az urnazárás után közölt első exit poll szerint Nicusor Dan nyerhette a romániai államfőválasztást. George Simion...","id":"20250518_George-Simion-Nicusor-Dan-romania-elnokvalasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f91a0a49-c1d5-4c74-b45f-7f98488b4be1.jpg","index":0,"item":"7c1df2b6-e82c-4200-ac71-e0223ef8be0f","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_George-Simion-Nicusor-Dan-romania-elnokvalasztas-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 20:08","title":"Exit poll: A rekordrészvétel George Simion ellenfelének jöhetett jól a román államfőválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35f13c5f-21d8-4850-8511-067b27499389","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Bele se kezdjünk egy nyilvános beszédbe, ha nem tudjuk egy mondatban összefoglalni a fő üzenetünket. Mik a leszuggesztívebb előadók tulajdonságai? Milyen képességeket és eszközöket kell elsajátítani, hogy mi is hatásos beszédeket tarthassunk? Hogyan lehet érzelmet kiváltani a közönségből? És mit tegyünk, ha belesülünk az előadásba?","shortLead":"Bele se kezdjünk egy nyilvános beszédbe, ha nem tudjuk egy mondatban összefoglalni a fő üzenetünket. Mik...","id":"20250518_Amire-biztos-nem-gondolna-ha-beszedet-kell-tartania-a-szineknek-fontos-szerep-jut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35f13c5f-21d8-4850-8511-067b27499389.jpg","index":0,"item":"480d0b44-a492-42c5-9c30-c583b43f452a","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250518_Amire-biztos-nem-gondolna-ha-beszedet-kell-tartania-a-szineknek-fontos-szerep-jut","timestamp":"2025. május. 18. 18:31","title":"Amire biztos nem gondolna, ha beszédet kell tartania: a színeknek fontos szerep jut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kívülről ugyan nem látszik, de több ezer alkatrész változott a Mercedes legnépszerűbb modelljén, melyből mi egy észszerű teljesítményű dízelmotoros kombi változatot fogtunk vallatóra.
A Mercedes 1982-ben indította világhódító útjára a 190-es típusjelzésű kompakt szedánját, melynek utódja, a W202-es kódszámú első C-osztály 1993-ban látta meg a napvilágot. A nagy S- és a közepes E-osztály alatti széria minden eddigi generációja 7 évig állt szolgálatban, így könnyen kikövetkeztethető, hogy az ötödik nekifutás valamikor 2021-ben fog bemutatkozni. De mi történik a C-osztállyal az addig hátralévő időben?
A válasz egyszerű: a 2014-ben bemutatott negyedik generáció (W205) mostanság ráncfelvarrt változatának kell addig állnia a sarat. Mégpedig olyan riválisok ellenében, mint például a 2015-ben kijött, nemrég minimálisan módosított Audi A4, illetve a hazai kereskedésekbe idén tavasszal megérkező teljesen új BMW 3. A feladat nem egyszerű – lássuk, hogy áll neki a Mercedes a megoldásnak.
László Ferenc
Változatlan forma
A német tervezők néhány évvel ezelőtt olyan remek munkát végeztek, hogy a C-osztály külseje még 2019-ben sem hat elavultnak, ódivatúnak. Így aztán csak alig módosítottak rajta, amivel nem mellesleg sokat spórolt a Daimler, hiszen a drága présgépeken egyáltalán nem kellett változtatni.
Ami enyhén változott, az például a hűtőmaszk, a lökhárító, illetve a lámpák rajzolata, ami mellé érkezett egy új ezüstmetál és egy zöldmetál fényezés. Vagyis laikusként szinte lehetetlen megkülönböztetni egymástól a kifutó és a faceliften átesett modellt, noha a két autó több mint 6500 alkatrészben különbözik egymástól. Ahogy ilyenkor lenni szokott, a változások a lemezek alatt keresendők.
László Ferenc
A szedánhoz, a kupéhoz és kabrióhoz hasonlóan a T-modell, vagyis a kombi is megújult, és szerkesztőségünkbe is egy ilyen praktikus változat érkezett. Konkrétan egy C220d 4Matic T-modell, ami 400 ezer forinttal kerül többe egy ugyanilyen motorizáltságú szedánnal.
A két kivitel között értelemszerűen a puttonyban van különbség, no meg abban, hogy az 1745 kilogrammos kombi 115 kilogrammal nehezebb a négyajtós verziónál. Az elektromosan nyíló csomagtérajtó mögött az ablakok szintjéig 490 literes tér áll rendelkezésünkre, ami szerénynek mondható, hiszen a közvetlen riválisok már 500 liter felett, az ár-érték bajnok Skoda Octavia pedig 600 liter felett jár.
Cserébe viszont igen jól pakolható a csomagtér, az ülések háttámlája gombnyomásra osztottan ledönthető, így például négy személy mellett akár egy méretes szánkó is bőven befér a kocsiba. Az első üléseken van elég hely, és hátul sem sokkal rosszabb a helyzet, de itt középen azért nem utaznánk tartósan, elsősorban a magas kardánalagút miatt.
László Ferenc
Belső értékek
A legtöbb újdonság a műszerfalon és környékén fedezhető fel, ahol a drágább E- és S-osztályból ismerős megoldások bukkantak fel. A tesztautóban a kormány mögött egy 12,3 colos, 1920x720 pixeles felbontású és személyre szabható képmegjelenítésű digitális műszeregység kapott helyet, tőle jobbra pedig egy kicsit kisebb, 10,25 colos panel van.
A kijelzők a kormányon lévő új érintésérzékeny felületek, illetve a középkonzolon lévő kezelőszervek segítségével vezérelhetők, viszont kár, hogy a középső kijelző nem tapintással működik, és a hangfelismerés sem olyan fejlett, mint az A-osztályban. Nincs mese, a teljesen új MBUX felhasználói felületre egészen a generációváltásig várnunk kell a C-osztályban.
László Ferenc
Itt jegyezzük meg ugyanakkor, hogy alapáron csak 5 colos és 383x600 pixeles a kormány mögötti panel, és a középső kijelző is csak 7-es. Ugyancsak feláras a tesztautóban lévő 84 apró LED-es fényszóró, melynek 650 méteres elképesztő hatótávja és intelligens működése erős kontrasztot mutat az alapáron járó halogénes lámpa képességeivel.
Az összeszerelési minőség kiváló, és a felhasznált anyagok minőségébe is csak azok tudnak belekötni, akik tudják, hogy az E- és S-osztály belsejét még ennél is szerethetőbb matériák uralják. A hangulatvilágítás színét 64 fokozatban lehet állítani, és már a C-osztályba is rendelhető olyan komfortvezérlés, mely egyszerre állítja a klímát, az ülésmasszírozást, a belső fényeket, a zenét és a parfümöt az aktuális hangulatunknak megfelelő módon.
Szenzorokból nincs hiány, a Level 2-es önvezető besorolású új C már automatikus sávváltásra is képes, és tapasztalataink szerint egészen finom kormánymozdulatokkal követi az út felfestéseit, és a forgalom ritmusát is jól tartja.
László Ferenc
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A C220d-ben egy 2 literes turbós dízelmotor található, mely a téli hidegben mind a bent ülők, mind a kint tartózkodóknak azonnal tudtára adja, hogy nem benzinnel, hanem gázolajjal működik. Ahogy bemelegszik a motor, fényévnyit javul a helyzet, és bár négyhengeres mivoltát ekkor sem tagadhatja le az erőforrás, járása abszolút kulturáltnak mondható, hangja a vélhetően masszív szigetelés miatt egyáltalán nem tolakodó.
A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 400 Nm-es nyomaték városi használat során több mint elegendő, és autópálya-tempó magasságában sem érződik gyengének a C-osztály. A 0–100-as gyorsulás 7,4 másodperc alatt oldható meg, a végsebesség 228 km/h, aminél a könnyebb szedán hajszálnyival fürgébbnek mutatkozik.
László Ferenc
Hatfokozatú kéziváltó csak a legolcsóbb C-khez jár, a tesztautóban már a gyártó tökélyre fejlesztett kilencfokozatú automata egysége teljesít szolgálatot. Szinte lehetetlen belekötni, a váltások finomak, a fokozatok között nem sokat tétovázik a technika, és ha nem figyelünk oda kifejezetten a váltásokra, lényegében észre sem lehet venni őket. A kormányon lévő váltófüleket szinte alig használtuk, ezek inkább a sportos AMG modellek esetében nyernek értelmet.
A 4Matic összkerékhajtást módunkban állt téli körülmények mellett kipróbálni, és bár logikusan nem lesz tőle terepjáró a manapság olyannyira divatos SUV-ohoz képest igen alacsony építésű C-osztály, csúszós felületeken igen komoly magabiztosságot kölcsönöz neki. Cserébe növeli a fogyasztást, ami a gyár szerint az alapmodell 4,8 literéhez képest 5,3 liter körül alakul. Nem meglepő módon utóbbit nem sikerült a gyakorlatban hoznunk, mindenesetre a téli körülmények mellett lényegében korrektnek mondható a mért 7,5 literes érték.
A tesztautó nyári kerékszettje 19 colos, ami vélhetően kevésbé komfortos, mint a kipróbált 18-as kerekek. Azonban élünk a gyanúperrel, hogy az opciós tételt képező légrugózás még a sportosabb kerekek esetében is teljesen vállalható kényelmet biztosít, akár még a nem éppen jó minőségű hazai utakon is. Tetőablak vagy panorámatető nincs a kipróbált C-ben, a tolatást és forgolódást megkönnyítő 360 fokos kamerarendszert viszont szerencsére megrendelték az autóba.
–: magas kardánalagút, a csomagtartó lehetne nagyobb, az A-osztály elektronikája modernebb, a hibridekre várni kell.
A Mercedes meglépte a kötelezőt, a mai elvárásoknak megfelelő szintre fejlesztette az immár ötesztendős C-osztályt. Ez pedig vélhetően elegendő lesz ahhoz, hogy néhány évet még a piacon tudjon maradni a típus, utána pedig érkezik a már javában tesztelt teljesen új utódmodell.
A C220d 4Matic T-modellben elsősorban a relatíve keveset fogyasztó motort, a finom automataváltót, a modernizált fedélzeti elektronikát és a jól pakolható csomagtartót szerettük meg, de a méretesebb puttonyra vágyóknak máshol kell keresgélniük. A C T-modell alapára 10,7 millió forint, mely összegért egy 129 lóerős C160 lehet a miénk. A 160 lóerős C200d 11,8 milliótól indul, a 194 lovas C220d 4Matic kombi alapára 13,6 millió forint, a felextrázott tesztautó árcéduláján pedig 22,1 millió forintos összeg olvasható.
A 14,9 millió forintos C300d már 245 lóerőt ad le, de változatlanul csak négyhengeres. Nyáron érkezik az egyelőre ismeretlen árú C300de, mely 306 lóerős és 700 Nm-es plugin dízelhibrid 50 kilométert meghaladó e-hatótávval és zöld rendszámmal kecsegtet, illetve hasonló, de benzines hibridként támad majd a 300e is.