Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök szerint Moszkva és Phenjan között a harctéren megedzett barátság, jószomszédi viszony és együttműködés továbbra is minden területen sikeresen és dinamikusan fog fejlődni.","shortLead":"Az orosz elnök szerint Moszkva és Phenjan között a harctéren megedzett barátság, jószomszédi viszony és együttműködés...","id":"20250428_vlagyimir-putyin-eszak-korea-katonak-segitseg-koszonet-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"54345f34-cb9d-4558-995d-10371a9f2e73","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_vlagyimir-putyin-eszak-korea-katonak-segitseg-koszonet-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 28. 13:00","title":"Putyin megköszönte az észak-koreai katonák segítségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 27. 16:35","title":"Férfiak és az aranyér: így sportoljon biztonságosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","shortLead":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","id":"20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda.jpg","index":0,"item":"c133201d-f70c-4962-9206-4c49dbf70fe1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","timestamp":"2025. április. 28. 07:21","title":"V8 helyett hatalmas aksival támad az elektromos új Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d512dd5-856b-4847-890a-f69d002e8d10","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A táplálkozási szakértő több, fehérjével kapcsolatos mítoszról is lerántotta a leplet.","shortLead":"A táplálkozási szakértő több, fehérjével kapcsolatos mítoszról is lerántotta a leplet.","id":"20250428_feherje-etkezes-eletmod-taplalkozas-edzes-izomepites-novenyi-alapu-taplalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d512dd5-856b-4847-890a-f69d002e8d10.jpg","index":0,"item":"a790a447-a03e-460e-b47c-e7af24ed112d","keywords":null,"link":"/elet/20250428_feherje-etkezes-eletmod-taplalkozas-edzes-izomepites-novenyi-alapu-taplalkozas","timestamp":"2025. április. 28. 07:00","title":"Ne stresszeljen a fehérjebevitelen, de ezt a néhány tanácsot érdemes megfogadni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb0927fa-12e6-442c-aaf7-1bd3f39c5fee","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Rendhagyó online interaktív 3D-s kiállítótérben láthatjuk a magyar leszbikus közösség küzdelmeinek történetét.","shortLead":"Rendhagyó online interaktív 3D-s kiállítótérben láthatjuk a magyar leszbikus közösség küzdelmeinek történetét.","id":"20250428_Labrisz-Leszbikus-Egyesulet-online-Cenzura-Muzeum-LMBTQIA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb0927fa-12e6-442c-aaf7-1bd3f39c5fee.jpg","index":0,"item":"210c938f-9d59-4830-a7f4-b34543c6aa21","keywords":null,"link":"/360/20250428_Labrisz-Leszbikus-Egyesulet-online-Cenzura-Muzeum-LMBTQIA","timestamp":"2025. április. 28. 16:00","title":"A Cenzúra Múzeummal más társadalmi rétegekhez is szól a Labrisz Leszbikus Egyesület","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8faaed22-62a3-4715-a076-8615f6a7396e","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Látszik, hogy a leszakadás sokkal kevesebb embert fenyeget, mint korábban, ám aki egyszer beragadt a szegénységbe, az nem sok segítséget kap ahhoz, hogy visszakapaszkodjon. Több százezer ember szembesült a tartós munkanélküliség után új kihívásokkal: a lakhelyétől távol végez monoton munkát olyan fizetésért, amely csak a korábbi segélyénél magasabb. ","shortLead":"Látszik, hogy a leszakadás sokkal kevesebb embert fenyeget, mint korábban, ám aki egyszer beragadt a szegénységbe...","id":"20250427_hvg-szegenyseg-munkanelkuliseg-furcsa-statisztika-ksh-hun-ren-tarsadalomtudomanyi-kutatokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8faaed22-62a3-4715-a076-8615f6a7396e.jpg","index":0,"item":"a79918c3-8b7a-4f4b-86a4-2b49ddf5726b","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-szegenyseg-munkanelkuliseg-furcsa-statisztika-ksh-hun-ren-tarsadalomtudomanyi-kutatokozpont","timestamp":"2025. április. 27. 08:30","title":"Furcsák a szegénységi statisztikák, a KSH még adós a magyarázattal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b65ded2-79c8-4c02-9c3d-cd29cfedd2c1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelek szerint kijátszható a Meta chatbotjainak védelme, és így szinte korlátok nélkül lehet velük akár szexuális szerepjátékokra épülő beszélgetést is folytatni. A cég alkalmazottai állítólag már jelezték a problémát, de a Meta ködösít.","shortLead":"A jelek szerint kijátszható a Meta chatbotjainak védelme, és így szinte korlátok nélkül lehet velük akár szexuális...","id":"20250428_meta-ai-chatbotok-szexualis-beszelgetesek-mesterseges-intelligencia-gyerekek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b65ded2-79c8-4c02-9c3d-cd29cfedd2c1.jpg","index":0,"item":"6ea994ee-0606-4a19-a610-e28c8c1c4a9a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_meta-ai-chatbotok-szexualis-beszelgetesek-mesterseges-intelligencia-gyerekek","timestamp":"2025. április. 28. 12:03","title":"Gyerekekkel is szívesen szexchatel a Meta chatbotja, egyelőre senki nem érti, mi történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kívülről ugyan nem látszik, de több ezer alkatrész változott a Mercedes legnépszerűbb modelljén, melyből mi egy észszerű teljesítményű dízelmotoros kombi változatot fogtunk vallatóra.
A Mercedes 1982-ben indította világhódító útjára a 190-es típusjelzésű kompakt szedánját, melynek utódja, a W202-es kódszámú első C-osztály 1993-ban látta meg a napvilágot. A nagy S- és a közepes E-osztály alatti széria minden eddigi generációja 7 évig állt szolgálatban, így könnyen kikövetkeztethető, hogy az ötödik nekifutás valamikor 2021-ben fog bemutatkozni. De mi történik a C-osztállyal az addig hátralévő időben?
A válasz egyszerű: a 2014-ben bemutatott negyedik generáció (W205) mostanság ráncfelvarrt változatának kell addig állnia a sarat. Mégpedig olyan riválisok ellenében, mint például a 2015-ben kijött, nemrég minimálisan módosított Audi A4, illetve a hazai kereskedésekbe idén tavasszal megérkező teljesen új BMW 3. A feladat nem egyszerű – lássuk, hogy áll neki a Mercedes a megoldásnak.
László Ferenc
Változatlan forma
A német tervezők néhány évvel ezelőtt olyan remek munkát végeztek, hogy a C-osztály külseje még 2019-ben sem hat elavultnak, ódivatúnak. Így aztán csak alig módosítottak rajta, amivel nem mellesleg sokat spórolt a Daimler, hiszen a drága présgépeken egyáltalán nem kellett változtatni.
Ami enyhén változott, az például a hűtőmaszk, a lökhárító, illetve a lámpák rajzolata, ami mellé érkezett egy új ezüstmetál és egy zöldmetál fényezés. Vagyis laikusként szinte lehetetlen megkülönböztetni egymástól a kifutó és a faceliften átesett modellt, noha a két autó több mint 6500 alkatrészben különbözik egymástól. Ahogy ilyenkor lenni szokott, a változások a lemezek alatt keresendők.
László Ferenc
A szedánhoz, a kupéhoz és kabrióhoz hasonlóan a T-modell, vagyis a kombi is megújult, és szerkesztőségünkbe is egy ilyen praktikus változat érkezett. Konkrétan egy C220d 4Matic T-modell, ami 400 ezer forinttal kerül többe egy ugyanilyen motorizáltságú szedánnal.
A két kivitel között értelemszerűen a puttonyban van különbség, no meg abban, hogy az 1745 kilogrammos kombi 115 kilogrammal nehezebb a négyajtós verziónál. Az elektromosan nyíló csomagtérajtó mögött az ablakok szintjéig 490 literes tér áll rendelkezésünkre, ami szerénynek mondható, hiszen a közvetlen riválisok már 500 liter felett, az ár-érték bajnok Skoda Octavia pedig 600 liter felett jár.
Cserébe viszont igen jól pakolható a csomagtér, az ülések háttámlája gombnyomásra osztottan ledönthető, így például négy személy mellett akár egy méretes szánkó is bőven befér a kocsiba. Az első üléseken van elég hely, és hátul sem sokkal rosszabb a helyzet, de itt középen azért nem utaznánk tartósan, elsősorban a magas kardánalagút miatt.
László Ferenc
Belső értékek
A legtöbb újdonság a műszerfalon és környékén fedezhető fel, ahol a drágább E- és S-osztályból ismerős megoldások bukkantak fel. A tesztautóban a kormány mögött egy 12,3 colos, 1920x720 pixeles felbontású és személyre szabható képmegjelenítésű digitális műszeregység kapott helyet, tőle jobbra pedig egy kicsit kisebb, 10,25 colos panel van.
A kijelzők a kormányon lévő új érintésérzékeny felületek, illetve a középkonzolon lévő kezelőszervek segítségével vezérelhetők, viszont kár, hogy a középső kijelző nem tapintással működik, és a hangfelismerés sem olyan fejlett, mint az A-osztályban. Nincs mese, a teljesen új MBUX felhasználói felületre egészen a generációváltásig várnunk kell a C-osztályban.
László Ferenc
Itt jegyezzük meg ugyanakkor, hogy alapáron csak 5 colos és 383x600 pixeles a kormány mögötti panel, és a középső kijelző is csak 7-es. Ugyancsak feláras a tesztautóban lévő 84 apró LED-es fényszóró, melynek 650 méteres elképesztő hatótávja és intelligens működése erős kontrasztot mutat az alapáron járó halogénes lámpa képességeivel.
Az összeszerelési minőség kiváló, és a felhasznált anyagok minőségébe is csak azok tudnak belekötni, akik tudják, hogy az E- és S-osztály belsejét még ennél is szerethetőbb matériák uralják. A hangulatvilágítás színét 64 fokozatban lehet állítani, és már a C-osztályba is rendelhető olyan komfortvezérlés, mely egyszerre állítja a klímát, az ülésmasszírozást, a belső fényeket, a zenét és a parfümöt az aktuális hangulatunknak megfelelő módon.
Szenzorokból nincs hiány, a Level 2-es önvezető besorolású új C már automatikus sávváltásra is képes, és tapasztalataink szerint egészen finom kormánymozdulatokkal követi az út felfestéseit, és a forgalom ritmusát is jól tartja.
László Ferenc
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A C220d-ben egy 2 literes turbós dízelmotor található, mely a téli hidegben mind a bent ülők, mind a kint tartózkodóknak azonnal tudtára adja, hogy nem benzinnel, hanem gázolajjal működik. Ahogy bemelegszik a motor, fényévnyit javul a helyzet, és bár négyhengeres mivoltát ekkor sem tagadhatja le az erőforrás, járása abszolút kulturáltnak mondható, hangja a vélhetően masszív szigetelés miatt egyáltalán nem tolakodó.
A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 400 Nm-es nyomaték városi használat során több mint elegendő, és autópálya-tempó magasságában sem érződik gyengének a C-osztály. A 0–100-as gyorsulás 7,4 másodperc alatt oldható meg, a végsebesség 228 km/h, aminél a könnyebb szedán hajszálnyival fürgébbnek mutatkozik.
László Ferenc
Hatfokozatú kéziváltó csak a legolcsóbb C-khez jár, a tesztautóban már a gyártó tökélyre fejlesztett kilencfokozatú automata egysége teljesít szolgálatot. Szinte lehetetlen belekötni, a váltások finomak, a fokozatok között nem sokat tétovázik a technika, és ha nem figyelünk oda kifejezetten a váltásokra, lényegében észre sem lehet venni őket. A kormányon lévő váltófüleket szinte alig használtuk, ezek inkább a sportos AMG modellek esetében nyernek értelmet.
A 4Matic összkerékhajtást módunkban állt téli körülmények mellett kipróbálni, és bár logikusan nem lesz tőle terepjáró a manapság olyannyira divatos SUV-ohoz képest igen alacsony építésű C-osztály, csúszós felületeken igen komoly magabiztosságot kölcsönöz neki. Cserébe növeli a fogyasztást, ami a gyár szerint az alapmodell 4,8 literéhez képest 5,3 liter körül alakul. Nem meglepő módon utóbbit nem sikerült a gyakorlatban hoznunk, mindenesetre a téli körülmények mellett lényegében korrektnek mondható a mért 7,5 literes érték.
A tesztautó nyári kerékszettje 19 colos, ami vélhetően kevésbé komfortos, mint a kipróbált 18-as kerekek. Azonban élünk a gyanúperrel, hogy az opciós tételt képező légrugózás még a sportosabb kerekek esetében is teljesen vállalható kényelmet biztosít, akár még a nem éppen jó minőségű hazai utakon is. Tetőablak vagy panorámatető nincs a kipróbált C-ben, a tolatást és forgolódást megkönnyítő 360 fokos kamerarendszert viszont szerencsére megrendelték az autóba.
–: magas kardánalagút, a csomagtartó lehetne nagyobb, az A-osztály elektronikája modernebb, a hibridekre várni kell.
A Mercedes meglépte a kötelezőt, a mai elvárásoknak megfelelő szintre fejlesztette az immár ötesztendős C-osztályt. Ez pedig vélhetően elegendő lesz ahhoz, hogy néhány évet még a piacon tudjon maradni a típus, utána pedig érkezik a már javában tesztelt teljesen új utódmodell.
A C220d 4Matic T-modellben elsősorban a relatíve keveset fogyasztó motort, a finom automataváltót, a modernizált fedélzeti elektronikát és a jól pakolható csomagtartót szerettük meg, de a méretesebb puttonyra vágyóknak máshol kell keresgélniük. A C T-modell alapára 10,7 millió forint, mely összegért egy 129 lóerős C160 lehet a miénk. A 160 lóerős C200d 11,8 milliótól indul, a 194 lovas C220d 4Matic kombi alapára 13,6 millió forint, a felextrázott tesztautó árcéduláján pedig 22,1 millió forintos összeg olvasható.
A 14,9 millió forintos C300d már 245 lóerőt ad le, de változatlanul csak négyhengeres. Nyáron érkezik az egyelőre ismeretlen árú C300de, mely 306 lóerős és 700 Nm-es plugin dízelhibrid 50 kilométert meghaladó e-hatótávval és zöld rendszámmal kecsegtet, illetve hasonló, de benzines hibridként támad majd a 300e is.