szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben itt Európában minden gramm CO2 ellen folyik a harc, a világ más részein még elég könnyelműen szabályozzák az erős motorú autókat.

Jó példa erre a nemrégiben frissítésen átesett Renault Sandero RS, amely nem más, mint egy Dacia Sandero, Renault logóval.

A dél-amerikai piacon kapható Sandero RS változata pedig egy igazán izgalmas konstrukció. Sportlökhárítók, kettős kipufogócső, 17 hüvelykes kerekek, tetőspoiler, sportülések és LED-es hátsó lámpák dobják fel a külső dizájnját a sima Sanderónak.

©

Az igazán meglepő mégis a Sandero RS motorja. A motorháztető alatt ugyanis egy 2.0 literes, 16-szelepes szívó motor van, amely 150 lóerős, és 250 Nm-es nyomatékú, hatfokozatú kézi váltóval kombinálva. Olyan nagyjából, mintha egy 10 évvel ezelőtti Ford Fiesta ST-t vennénk, újonnan.

©

Természetesen a Renault soha nem fogja Európára kiterjedően forgalmazni ezt a modellt. Mára egy ilyen motor miatt olyan büntetést kéne fizetnie, amelynek révén teljességgel veszteséges lenne a modell. Mindenesetre ez egy érdekes alternatíva annak bizonyítására, hogy még ma is futnak régivágású hothatch-ek a világban, ráadásul 5 millió forint körüli áron. Csak sajnos nem mifelénk.

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!