Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A bajor gyártó gigantikus divatterepjárója a bőven 500 lóerő felett teljesítő új motorral sportkocsiszerűen gyorsul. És felvehető rá a 7 üléses állami támogatás.
Az X7 M50i itthoni alapára 33,8 millió forint, vagyis a benzines csúcsmodell 640 ezer forinttal kerül többe a dízeles nagyágyúnál. Összehasonlításképp, a legolcsóbb X7-es, a 30d kereken 25 millió forintos áron kapható, a 40i pedig minimum 25,6 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Mivel az X7 7 üléses változatban is kapható, semmi akadálya, hogy fel lehessen rá venni a felső értékhatár nélküli nagycsaládos támogatást, ami 2,5 millió forintot hasít ki a több 10 millió forintos árból.
A 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás először az M850i-ben bukkant fel, aztán nemrégiben az M550i is megkapta, most pedig az X7 M50i motorházteteje alá is beköltözött. Ennek 530 lóerős teljesítménye, illetve 750 Nm-es nyomatéka 4,7 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, ami egy ilyen 5 méternél jelentősen hosszabb és 2 tonnánál jóval nehezebb SUV-tól igen komoly teljesítmény.
Említést érdemel továbbá az xDrive összkerékhajtás, az M Sport hátsó differenciálzár és fékrendszer, a 22 colos kerekek, illetve az adaptív M futómű. A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt BMW X7 M50i elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.