szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az állami kedvezménnyel vett hétszemélyes járművekre jellemzően kötelező casco biztosítást kötni.

A nagycsaládosok számára július óta elérhető állami autóvásárlási támogatás jótékony hatással lehet casco biztosítás piacára is – állapítja meg a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) közleményében.

Emlékeztettek: július 1-je óta a legalább három gyermeket nevelő – az előírt feltételeket teljesítő – családok új vagy korábban bemutató autóként használt, legfeljebb 1 éves és maximum 2000 kilométert futott, legalább hétüléses személyautó vásárlására a vételár felét kitevő, de maximum 2,5 millió forint állami támogatást kaphatnak. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának tájékoztatása szerint július 1-óta már közel kilencezer család élt a lehetőséggel, a tárca további hétezer támogatott autóvásárlással számol a következő két és fél évben.

Jelezték: a nagycsaládosok személygépkocsi-szerzési támogatásáról szóló kormányrendelet ugyan nem írja elő a casco megkötését, ám ha a járművet hitelintézeti kölcsön, vagy pénzügyi lízing igénybevételével szerzik meg, úgy a szerződések jellemzően tartalmaznak ilyen kikötést is. Több társaságnál is elérhető olyan teljes körű "családbarát casco", amit meghatározott típusú, 7 üléses autókra lehet megkötni különböző kedvezményekkel.

Rámutattak: a kormányrendelet szerint, ha a megszerzéstől számított 3 éven belül casco biztosítást kötnek, a biztosítási szerződésben az államkincstárt a támogatás és járulékai erejéig társbiztosítottként kell feltüntetni, és a biztosítónak a szerződésről a kincstárt tájékoztatnia kell, továbbá a szerződést meg kell küldenie a kincstárnak. A személygépkocsi eltulajdonítása, illetve a forgalomból való végleges kivonását eredményező megrongálódása miatti kártérítés esetén annak összegéből a kincstárt a szerzési támogatás 3 éves időtartamra számított időarányos részének megfelelő részösszeg illeti meg.

Magyarországon a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai alapján 2019 első negyedévében 941 530 casco szerződést tartottak nyilván. Ez közel 55 ezerrel, azaz 6 százalékkal több, mint az elmúlt év ugyanezen időszakában, ám így is csak a hazai gépjárművek kevesebb mint 18 százalékát fedezték le. Tavaly év végén az átlagdíj évi 96 918 forint volt – emlékeztetett a Mabisz.

A statisztikákban szereplő szerződésszám nem jelent ennyi teljes körű biztosítást, ugyanis sok az úgynevezett részcasco, amely csak bizonyos típusú biztosítási eseményekre, például csak totálkár vagy lopás esetén térít. Léteznek a piacon olyan casco biztosítások is, amelyek limitált díjért bizonyos összegig térítik csak meg a gépjárművekben esett károkat.

Közölték: Magyarországon az első fél évben is több mint 74 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami 5 százaléknál nagyobb éves növekedést jelent.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Olcsóbb változat is jöhet idén a szuperchipből

Olcsóbb változat is jöhet idén a szuperchipből

Az utóbbi száz év legsúlyosabb adósságválsága fenyeget a fejlődő világban

Az utóbbi száz év legsúlyosabb adósságválsága fenyeget a fejlődő világban

Az agresszió akkor sem múlik el, ha kiéljük. Mi legyen hát vele?

Az agresszió akkor sem múlik el, ha kiéljük. Mi legyen hát vele?