szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megnövelt teljesítményű újdonság rövidebb és szélesebb lett az elődjénél, és e közben némileg csökkent a tömege, illetve a fogyasztása.

A Toyota 1999-ben dobta piacra az első Yarist, melynek aztán 2005-ben jött ki a második-, 2011-ben pedig a harmadik generációja. És most megérkezett a negyedik generáció, mely így mutat az elődje mellett:
©

Az új Yaris fél centiméterrel rövidebb, 5 centiméterrel szélesebb és 4 centiméterrel alacsonyabb a kifutó típusnál, valamint a lábtér méretére jó hatással van, hogy a tengelytáv 5 centiméterrel növekedett. A műszerfalat egy nagyméretű központi érintőkijelző uralja, a szélvédőre vetített HUD 10 colos képátlójú.

©

Egyes piacokon 1 és 1,5 literes benzinmotorral is árulják majd az új Yarist, de a fókuszban természetesen az új hibrid hajtáslánc lesz. Az 1,5 literes soros háromhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotorra épülő hibrid modell 15 százalékkal erősebb az elődjénél, miközben a fogyasztása 20 százalékkal szerényebb.

©

A nikkel-fémhidrid akkumulátor helyét egy lítium-ionos egység vette át, és többek közt ennek köszönhetően is mintegy 20 kilogrammal csökkent a kocsi tömege.

©

Az új Toyota Yaris hazai forgalmazása előreláthatólag a jövő év szeptemberében kezdődik meg, a várható ár egyelőre ismeretlen.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!