szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A valaha készült legdurvább közúti Mercedes-AMG csak négy évvel a bemutatását követően kerül forgalomba.

A Mercedes-AMG a 2017-es Frankfurti Autószalonon leplezte le a Bugatti-verőnek ígért Project One hiperautót, melyről egy évvel később derült ki, hogy a végleges változata Mercedes-AMG One néven debütál a kereskedelmi forgalomban.

A 275 példányban gyártandó és mintegy 900 millió forintos közúti torpedó az eredeti tervek szerint idén került volna forgalomba, most azonban már a gyártó képviselői is megerősítették, hogy az első példányokat várhatóan csak 2021-ben fogják majd átadni.

Michael Knoller, a Mercedes-AMG termékmenedzsment részlegének vezetője elmondta, hogy a vártnál több problémát okoz az F1 technológiák közúton történő meghonosítása. Az egyik nehézséget például az F1-ből érkezett benzinmotor stabil 1 200-as alapfordulatszámának beállítása jelenti, amire azért van szükség, hogy a kocsit meg tudják feleltetni az emissziós előírásoknak.

Összehasonlításképp, az F1 autóban lévő motor percenkénti alapfordulatszáma mintegy 5 000. Knoller ezenkívül elárulta, hogy az is kihívások elé állítja a fejlesztőket, hogy a hiperautó által kibocsátott hangot a közutakon előírt szintre csökkentsék.

Daimler

A hátul jobb oldalt benzinnel, hátul bal oldalt pedig árammal feltölthető szörnyeteg mozgatásáról egy belső égésű és négy elektromotor gondoskodik. A középen elhelyezett 1,6 literes V6-os turbómotor főtengelye percenként akár 11 000-et is foroghat, ami alig marad el az F1-es testvér 13 500-as maximális fordulatszámától.

Lényeges különbség továbbá, hogy míg az F1-autó motorja körülbelül 4 000 kilométert bír ki, addig a full karbon monocoque-ot kapott Project One hátsó kerekeket hajtó erőforrását "csak" 50 000 kilométerenként kell felújítani.

Daimler

Az első tengelyen két darab 160 lóerős elektromotor található, melyek percenként akár 50 000-es fordulatszámra is képesek. Hátulra is került két villanymotor, és a hátsó tengelyre összesen 670 lóerő szabadul rá. A Mercedes szerint az MGU-H-val és MGU-K-val is felvértezett, nyolcsebességes váltós autó esetében a turbólyukat, mint olyat lényegében teljesen el lehet felejteni. Sőt.

Az 1 000 lóerő körüli teljesítményű és alig 1,3 tonnás sportkocsi simán legyorsulja még az 1 500 lóerős, de 2 tonnás Bugatti Chiront is. Míg utóbbinak 6,5, addig a Mercedes újdonságának csak 6 másodpercre van szüksége egy 0-200-as sprinthez. A 0-100-as gyorsulás alig 2,5 másodpercig tart – a maximális sebesség 350 km/h körül alakul.

Daimler

A fékezéskor az akkumulátorokba energiát visszatöltő, F1-kormányos és két darab 10 colos kijelzőt kapott hiperautó tisztán elektromosan is képes suhanni, még pedig maximum 25 kilométert. Tehát elvileg hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat, legalábbis a jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint mindenképp.

Természetesen már az összes példány réges régen vevőre talált, többek közt Nico Rosberg és David Coulthard is rendelt magának a többek közt Lewis Hamilton segítségével optimalizált kocsiból.

Daimler

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!