szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia PSA-hoz került német márka megkezdte a plugin hibrid hajtásláncú Grandland X hazai forgalmazását.

Az Opel 2017-ben dobta piacra a középkategóriás divatterepjárók piacán versenyző Grandland X-et, melyről régóta tudni lehetett, hogy plugin hibrid változatban is elérhető lesz. A hazánkban zöld rendszámmal felvértezhető, külsőleg tölthető verzió hivatalos leleplezésére 2019-ben került sor és most végre a hivatalos forgalmazás is megkezdődik.

Az Opel Grandland X Hybrid4 a típus öt felszereltségi szintje közül a két legmagasabbal rendelhető. Az Innovation kivitel 14,63 millió forinttól indul, a minden földi jóval felvértezett Ultimate alapára pedig 15,3 millió forint.

©

Az összkerék-hajtású újdonság nem meglepő módon a német márkát birtokló francia PSA-csoport jól ismert hibrid technológiájára épül. Az újdonság mozgatásáról egyrészt egy 200 lóerős 1,6 literes négyhengeres turbós benzinmotor, másrészt pedig egy 110 és egy 113 lóerős villanymotor gondoskodik.

Az egyik e-motor a nyolcfokozatú váltóba, a másik a hátsó tengelyre került, a rendszerteljesítmény pedig kereken 300 lóerő, csakúgy, mint a DS7 Crossback E-Tense, illetve a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében.

©

Az 520 Nm-es nyomatékú új Grandland X-ben egy 13,2 kWh kapacitású akkumulátor található, melynek révén a WLTP-szabvány szerint maximum 57 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos módban. A telep teljes feltöltése 1 óra 50 percnyi időt vesz igénybe a 7,4 kW-os otthoni wallbox segítségével.

A 0-100-as sprint 6,1 másodpercnyi időt vesz igénybe, a végsebesség elektromos módban 135 km/h, normál módban pedig 235 km/h. A kilométerenként mindössze 29 gramm CO2-t kibocsátó Opel Grandland X Hybrid4 gyári WLTP fogyasztási értéke 1,3 liter, amit persze csak az első 100 kilométeren tud produkálni az autó.

©

Ezzel párhuzamosan feltűnt a színen egy olcsóbb plugin hibrid Grandland X is, mely összkerékhajtás nélkül és csak egy villanymotorral támad. A 225 lóerős rendszerteljesítményű és 8,9 másodperces 0-100-as szintidejű változat a második felszereltségi szinten 13,12 millió forinton nyit, Ultimate változatban pedig 14,25 millió forinttól vezethető haza.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MIR-19 néven jöhet az orosz koronavírus-gyógyszer

MIR-19 néven jöhet az orosz koronavírus-gyógyszer

Csapágygolyók ömlöttek a 86-os útra, a teherautós elhajtott a helyszínről

Csapágygolyók ömlöttek a 86-os útra, a teherautós elhajtott a helyszínről

A Moszad kibertámadást követhetett el az iráni urándúsító ellen

A Moszad kibertámadást követhetett el az iráni urándúsító ellen