A
Renault 2013-ban leplezte le a szubkompakt crossoverek piacán hadrendbe állított Capturt, melynek vadonatúj kiadását tavaly júliusban leplezték le, és amely most Magyarországra is megérkezett.
A Spanyolországban gyártott újdonság 11 centiméterrel hosszabb lett, így már 4,23 méteres (a Suzuki Vitaránál 5,5 centiméterrel hosszabb), miközben a tengelytávolsága is nőtt 2 centiméterrel (a Vitaránál 13 centiméterrel nagyobb). A CMF-B platformra épülő modell könnyebb, kisebb légellenállású, csendesebb és hatékonyabb működésű, mint az elődje.
A full LED-es fényszóróval, illetve 18 colos kerekekkel is rendelhető új Captur kilencven féle színkombinációban készül. A műszerfal a nemrég debütált Clióból már ismerős lehet, a hátsó ülések tologatásával változtatható méretű csomagtartó maximum 536 literes, az utastér kisebb-nagyobb rekeszei pedig további 27 litert képesek magukba nyelni.
Az 1 literes 3 hengeres turbós benzines alapmotor 100 lóerőt, illetve 160 Nm-t ad le. Az 1,3 literes benzinmotor 130 lovas és 240 Nm-es, illetve 155 lovas és 270 Nm-es változatban készül.
Az 1,5 literes gázolajos egység 95 lóerős és 240 Nm-es, valamint 115 lóerős és 260 Nm-es verzióban rendelhető, a 95 lovas és 240 Nm-es változat nem jön hozzánk. A motorok mellé 5, illetve 6 fokozatú kéziváltót, illetve 7-fokozatú duplakuplungos automata váltót szerelnek, és hátul az összes modellt dobfék lassítja.
Legolcsóbban 5,2 millió forint ellenében lehet új Capturünk, ennyibe kerül ugyanis a Zen felszereltségi szintű benzines TCe 100 kivitel. Ugyanezzel az alapfelszereltséggel 6 millió forint a gázolajos Blue dCi 115 modell, a TC 130 FAP és TC 150 FAP modellek pedig csak jobban felszerelt Intens változatban rendelhetők, rendre 6,5, illetve 7,35 millió forintos áron.
Összehasonlításképp, az alapokat nyújtó, de nem szabadidő-autó, hanem normál kisautó kategóriás és nemrég általunk is alaposan letesztelt Renault Clio Zen felszereltséggel és TCe 100 motorral 4,3 millió forintba kerül. Vagyis a SUV-életérzés felára mintegy 900 ezer forint.
Hamarosan érkezik az egyelőre ismeretlen árú, zöld rendszámos és szívó benzinmotoros plugin hibrid kivitel, mely 9,8 kWh kapacitású akkumulátora révén 45 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, és villanymotoros módban maximum 135 km/h-val képes gurulni. A Clióból is jön egy környezettudatos új változat, mely nem plugin, hanem normál hibrid hajtáslánccal támad, így zöld rendszámot nem kaphat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.