A két nagy rivális franciát, a Peugeot 208-ast és a Renault Cliót követve megérkezett a Citroen C3 legújabb kiadása is, ami az esetében nem generációváltást jelent, hanem faceliftet.
A C3-ast a francia márka legnépszerűbb modellje, legutóbbi, harmadik generációjából összesen 750 000 példány kelt el.
Az újdonság tovább erősíti a SUV-os jegyeket a ma divatos vonalat követve, ami részben karakteresebb, új orr-részt és új világítótesteket jelent LED-es fényszórókkal.
A 3,99 méteres autóhoz megújultak a 16-17 colos kerekek és nem tűntek el az oldaláról az Airbump-elemek, amelyek a kocsi jellegzetességei. Egyébiránt az eddigi 36 féle kombinációhoz képest a jövőben már 97 féle szín, szövet és egyéb kiegészítők kombinációjával lehet majd konfigurálni az autót.
A motortérben nincs különösebb változás, maradnak a háromhengeres, PureTech motorok 83 lóerővel alapból, valamint egy 110 lóerős egységgel, amelyhez akár automataváltó is rendelhető. A dízel erőforrás pedig a jól ismert BlueHDi 100 lovas egysége.
A Citroen még nem közölt árakat, de a modellek már idén júniusban megjelenhetnek a kereskedésekben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.