szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia méregzsákban a különleges hajtáslánc miatt mindössze ketten foglalhatnak helyet.

A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.

Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű.

Utóbbi sorozatból származik a mellékelt fotókon is látható, a mai napon árverésre kerülő 1985-ös példány, melynek értéke becslések szerint mintegy 26-30 millió forint. És amely remek állapotnak örvendő autó eddig 98 ezer kilométert hagyott maga mögött.

©
©

Az alap 1397-ről gyárilag 1432 köbcentiméterre felfúrt soros négyhengeres motoron egy komoly Garrett T3 turbófeltöltő található, melynek köszönhetően egészen elképesztő vezetési élményt biztosít a szuperkönnyű Renault R5 Turbo 2 Evolution. Fontos, hogy a 185 lóerős motort ezúttal nem elöl, hanem közvetlenül az első ülések mögött, középre beépítve találjuk.

©
©

Az ötsebességes manuális váltós, igen komolyan kiszélesített négykerekű Toyo gyártmányú 15 colos hátsó gumijai 225 milliméter szélesek. A 0-ról 100-ra 6,9 másodperc alatt felgyorsuló, 1 tonnánál könnyebb kis Renault végsebessége 200 km/h.

©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Szlávik János a koronavírus-járvány tanulságairól, a tünetekről és a megrázó tapasztalatokról

Szlávik János a koronavírus-járvány tanulságairól, a tünetekről és a megrázó tapasztalatokról

Több tízezer milliárd forintra lenne szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése

Több tízezer milliárd forintra lenne szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése

Két idős koronavírusos beteg elhunyt Magyarországon

Két idős koronavírusos beteg elhunyt Magyarországon