Új gazdára vár ez a motorját a hátsó ülések helyén tudó régi Renault 5-ös

A francia méregzsákban a különleges hajtáslánc miatt mindössze ketten foglalhatnak helyet.

  • hvg.hu hvg.hu
Új gazdára vár ez a motorját a hátsó ülések helyén tudó régi Renault 5-ös

A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.

Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű.

Utóbbi sorozatból származik a mellékelt fotókon is látható, a mai napon árverésre kerülő 1985-ös példány, melynek értéke becslések szerint mintegy 26-30 millió forint. És amely remek állapotnak örvendő autó eddig 98 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Classicdriver
Classicdriver

Az alap 1397-ről gyárilag 1432 köbcentiméterre felfúrt soros négyhengeres motoron egy komoly Garrett T3 turbófeltöltő található, melynek köszönhetően egészen elképesztő vezetési élményt biztosít a szuperkönnyű Renault R5 Turbo 2 Evolution. Fontos, hogy a 185 lóerős motort ezúttal nem elöl, hanem közvetlenül az első ülések mögött, középre beépítve találjuk.

Classicdriver
Classicdriver

Az ötsebességes manuális váltós, igen komolyan kiszélesített négykerekű Toyo gyártmányú 15 colos hátsó gumijai 225 milliméter szélesek. A 0-ról 100-ra 6,9 másodperc alatt felgyorsuló, 1 tonnánál könnyebb kis Renault végsebessége 200 km/h.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.