Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az új megoldás elegánsnak nem igazán mondható, viszont adott esetben igen jó szolgálatot tehet.
A tisztán elektromos meghajtású autókat sok mindenért lehet szeretni, így például a teljesen hangtalan és rezonanciamentes működésért, a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátásért, vagy az alacsony fenntartási költségekért. A korlátozott hatótáv azonban mind a mai napig sok vásárlót riaszt el az e-autó-vásárlástól.
A problémára egy francia cég, az EP Tender most új megoldást talált ki, ami nem más, mint egy a villanyautók vonóhorogjára csatlakoztatható, akkumulátorral teli utánfutó. A 60 kWh kapacitású teleppel az extra tömeg és a rosszabb légellenállás ellenére is jelentősen megnövelhető a kocsi hatótávja.
A mintegy 10 000 eurós utánfutót 34 euró ellenében lehet kibérelni. Az EP Tender azzal számol, hogy 2024-ig mintegy 4 150 ilyen eszközt fog legyártani, a felhasználók száma pedig addigra várhatóan eléri a 60 000-et. Jelenleg egyébként sok villanyautóra nem lehet vonóhorgot szerelni, de 2022-től e tekintetben komolyabb változások indulnak meg.
Érdekesség, hogy a cég először belső égésű motoros hatótávnövelésben gondolkodott, és le is gyártott 20 darab ilyen utánfutót, de az akkumulátorok csökkenő ára végül a helyileg zéró károsanyag-kibocsátású megoldás felé terelte a fejlesztőket. Ami egyébként az autós használaton kívül akár otthoni energiatárolóként is alkalmazható lehet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.