Még az önvezető robottaxi szolgáltatókat is padlóra küldte a koronavírus

Egy kivétel van, a ténylegesen csak távoli operátorok által felügyelt Waymo Phoenixben üzemelő flottája.

  • hvg.hu hvg.hu
Még az önvezető robottaxi szolgáltatókat is padlóra küldte a koronavírus

Miközben talán azt hinnénk, most jött el igazán a robottaxi cégek ideje, a többségük kénytelen volt a napokban felfüggeszteni szolgáltatását a koronavírus-járvány miatt, ugyanis ezekben az autókban is ül a biztonság kedvéért egy sofőr. Az üzemszünet mellett döntött a nagyobbak közül az Uber, vagy a General Motors ezen üzletága a Cruise. Az  Alphabet-konszern által tulajdonolt Waymo azonban részben kivétel.

A Waymo flottájának nagyobb része Kaliforniában üzemel, szintén olyan autókkal, amelyekben továbbra is ül egy biztonsági sofőr, akik többnyire egy külsős cégtől érkeznek. A cégnek azonban van egy kisebb flottája is tavaly óta az arizonai Phoenixben, amelyben ténylegesen nem ül az utason kívül senki.

A cégnél azon autókat, amelyekben a biztonsági sofőrök vannak ugyan leállították, de a másik flottát továbbra is lehet használni. Ezeknél a kocsiknál egyébként szintén van külső felügyelet egy operátoron keresztül, akit meg is jelenítenek a kocsiban egy kijelzőn keresztül az utasok számára is.

Waymo

A kocsikban már az ötödikgenerációs önvezető szoftver üzemel és éppen nemrégiben hajtottak végre 2,25 milliárd dolláros tőkeemelést, hogy cég globális terjeszkedését is megalapozzák. A cégnek egyébként mostanra 1500 ügyfele van havi szinten a The Verge lap szerint.

A Waynóak van egy másik üzletága is, amely áru házhozszállítást végez Via néven, szintén sofőrök nélkül. Ennek tesztelését nem állították le a cég közleménye szerint.

Kaliforniában jelen pillanatban 65 olyan cég van, amelyek önvezető, de emberi felügyelet mellett közlekedő autókat üzemeltethetnek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.