szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy ilyen lehetőségnek itthon is sokan örülnének.

Magyarország is elég korán beszállt az alacsony lokális környezeti terheléssel üzemelő elektromos autók támogatásába. Nálunk a vételárra maximum 1,5 millió forintos állami támogatás volt elérhető a tisztán elektromos járművek esetében. Jelen pillanatban azonban, mivel a támogatási keret kifutott 2020 februárra, és újat még nem írtak ki, nincs rá direkt pénzügyi támogatás.

Hollandiában is támogatták az elektromos autók vásárlását, többek közt forgalmiadó-kedvezménnyel. A rendszerükön most újítottak, és nem csak az új, hanem a használt autók vásárlását is támogatják – írja a villanyautosok.hu oldal.

Új autó vásárlása esetén 2021. december 31-ig 4000 euró (1 millió 400 ezer forint) támogatás kérhető, amely a következő években fokozatosan csökken. Használt autó vásárlása esetén pedig 2000 euró – 700 ezer forint – kedvezmény vehető igénybe, de használt autókra a támogatás a jelenlegi kiírás szerint 2024 végén megszűnik.

A holland rendszer érdekessége még, hogy nem zárja ki a tölthető hibridek támogatását sem – teszi hozzá a magyar villanyautós oldal – azonban kiköti, hogy a támogatott jármű elektromos hatótávolsága legalább 120 km legyen, amivel a jelenleg megvásárolható PHEV modelleket gyakorlatban mégis kizárják.

Azt persze nehéz ilyenkor pontosan megítélni, hogy egy-egy ilyen támogatásnak – a használtautó-piac esetében különösen – mennyire lehet árfelhajtó hatása.

Minden 5 évnél régebbi autót legálisan lehet elektromossá alakítani Franciaországban

Mekkora húzás a Fordtól, hogy a hat évtizedes legendás izomautó nevét adja a legújabb elektromos autójának? Marketingszempontból isteni ötlet, de termékoldalról is? Megpróbáltuk megfejteni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

A világ 95%-án csak tévhit, hogy az elektromos autó végső soron rosszabb lenne

Megalapozatlanok azok a félelmek, hogy az elektromos autók használata – minden lehetséges faktort figyelembe véve – növelné a karbonkibocsátást. Ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamos energia zömét – állítja nyugat-európai egyetemek egy közös kutatása.