szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyolc esztendőn keresztül tartó, folyamatos emelkedés érhet véget a használtautó-piacon a koronavírus járvány miatt, amit többféleképpen igyekeznek kompenzálni a kereskedő cégek.

2012 óta évről évre több használt autó cserélt gazdát Magyarországon, 2019-ben pedig már a 800 ezres határt is átlépte a piac. Az első két hónap is erősen indult 2020-ban, a tendencia azonban egyik pillanatról a másikra megváltozott. A járvány kitörése óta leginkább a váláság mielőbb végében bíznak az egyes szereplők, és saját stratégiákkal igyekeznek fenntartani a keresletet.

Az egyik nagy szereplő, az AAA Autó arról számolt be, hogy áprilisban már a vásárlások 20 százalékát online intézték az ügyfeleik, miközben a személyes ügyintézés és értékesítés bizonyos korlátozásokkal továbbra is engedélyezett. Karolína Topolová, a nemzetközi használtautó-kereskedői hálózat vezérigazgatója és igazgatósági elnöke azt is elmondta, hogy most egyébként sem a megszokott árréssel értékesítik autóikat, emellé lépett be ösztönzőként az online vásárlási lehetősége is. A vevők akár a saját otthonukban vagy más helyszínen is átvehetik a kiválasztott gépkocsit. A fertőtlenített autót védőfelszereléssel ellátott értékesítő viszi az ügyfél által kiválasztott helyszínre.

A piac másik nagy szereplője a Das WeltAuto, ahol úgy látják – a korlátozások feloldása után – gyorsan helyreállhat a rend, bár nagyjából két-három hónap múlva látják majd pontosan a jövőképet. A tapasztalatuk az, hogy a vevők elhalasztották a vásárlásokat, most alapvetően a kényszereladások mozgatják a piacot, így egy-két autó jócskán áron alul találhat új gazdára.

Nálunk még az „új autó" is öreg, a behozott kocsik 60 százaléka tíz év feletti

Közel négymillió személyautó fut már a magyar utakon, és az állomány szépen halad a nagykorúság felé.

A válság lefutásának forgatókönyveitől függetlenül a fiatal használt autók értéke várhatóan általánosságban nem csökken a várakozásaik szerint, bár országonként eltérő lehet az árak alakulása – mondta Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. A bő tíz évvel ezelőtti, 2008–2009-es válság idején sem esett a fiatal, 0-6 év közötti használt autók értéke, így várhatóan erre a szegmensre ezúttal sem lesz ár szempontjából jelentős hatással a mostani gazdasági krízis.

Ugyanakkor a korlátozások bevezetése óta a kereskedőik a korábbi eladásaik harminc-negyven százalékát tudják teljesíteni, ám a gyengélkedő forintárfolyam miatt a külföldi kereskedők ismét megjelentek, és várhatóan elviszik a hosszabb állásidejű autókat – tette hozzá a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Három magyarországi gyárát is bővíti a Schneider Electric

Három magyarországi gyárát is bővíti a Schneider Electric

Radar360: Orbán jelzett Szájernek, Tusk Orbánnak

Radar360: Orbán jelzett Szájernek, Tusk Orbánnak

15 millió forint a kikiáltási ára egy Apple-1 komputernek

15 millió forint a kikiáltási ára egy Apple-1 komputernek